X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שמואל האוזר: איש לא מבין את הכלכלה שעומדת מאחורי נסיקת המטבע הדיגיטלי טוען שהמצב בתחום התספורות הוא הטוב ביותר אי-פעם, אם כי לא ניתן לומר שלא יהיו תספורות בעתיד
▪  ▪  ▪
האוזר. "הבורסה טובה" [צילום: פלאש 90]

בועת הביטקוין עלולה להתפוצץ - מזהיר היו"ר היוצא של רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, בראיון לביטאון "עורך הדין" של לשכת עורכי הדין, בהתייחסו למטבע הדיגיטלי שערכו זינק באלפי אחוזים בתוך שנה והגיע לכ-20,000 דולר. באחת ההחלטות האחרונות שלו בתפקיד, מנע האוזר ביצוע הנפקה מבוססת ביטקוין בבורסה בתל אביב.
האוזר אמר: "מטרידה אותי העובדה שמחיר הביטקוין הוא בועתי. אנשים קונים אותו, כי הם אומרים לעצמם שמחירו עולה, אבל לא תמיד יש להם מושג למה זה עולה, ואיש לא ממש מבין את הכלכלה העומדת מאחורי המצב הנוכחי. כל עוד לא ניצור מסגרת רגולטורית מתאימה, אני בהחלט מוטרד מהמצב הנוכחי.
"מה שמפתיע אותי, שוב ושוב, הוא שיש לא מעט אנשים וחברות שרק על בסיס שמועה מוכנים לשלם מחירים גבוהים. היו כמה חברות שהצהירו שמינו יועץ לענייני מטבעות דיגיטליים, והמשקיעים נהרו אחריהן גם בשל כך. זה נראה לי בלתי הגיוני. דבר אחד ברור לי: הביטקוין הולך להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו ולהרבה זמן, אבל עם זאת אני חושב שבועת הביטקוין עלולה להתפוצץ להרבה אנשים בפנים. אני לא כאן כדי לייעץ לאנשים אם להיזהר ממנו אם לאו, אלא כדי לומר לאנשים שיפקחו את העיניים וינסו להבין את הכלכלה העומדת מאחוריו".
עוד אומר האוזר כי המצב בתחום התספורות (החזר חלקי של חובות) הוא הטוב ביותר אי-פעם מבחינת הרגולציה, לאור ארגז הכלים שפיתחה הרשות להתמודד איתו מאז 2009 - בעקבות המשבר הפיננסי של 2008. במרכזם של כלים אלו עומדים נהלים המחייבים חברות ציבוריות להודיע בפירוט על מצבן הפיננסי ועל חששות לחדלות פרעון.
האוזר מזכיר, כי בשנת 2009 נעשו 50 תספורות וששיעור החזר החובות הממוצע היה 39%, ואילו בשנה שעברה היו רק שלושה הסדרי ושיעור הפרעון היה 87%. "זה מלמד שמצבנו כיום בתחום זה טוב מאי פעם, למרות שאי-אפשר לצאת בהצהרה שלא יהיו עוד תספורות בעתיד.
"צריך לזכור שחלק מעשרות התספורות שנעשו בסוף העשור הקודם, היו תוצאה של המצב הכלכלי בימים שבהם היינו בשיא המשבר. אין ספק שהפקנו לקחים מאז, גם בעקבות ביקורת ציבורית. שוב, זה לא יבטיח אפס תספורות, אבל גם אם תהיה תספורת המשקיעים יקבלו הרבה יותר ממה שקיבלו בעבר. הם מוגנים כיום הרבה יותר".
על הבורסה, שספגה ירידה קשה במספר החברות הנסחרות בה ובהיקפי המסחר, אמר האוזר: "הבורסה כיום היא בורסה טובה. בעבר היא הייתה שקועה באיזושהי תרדמת והיה צורך להעיר אותה ממנה. עשינו שינויים משמעותיים, והיום גם יש לה מנהל אקטיבי מבעבר, מנהל שפועל להביא את הבורסה למחוזות אחרים. מעל לכל הבאנו את הבורסה ממוסד שהתנהל באופן הסתדרותי לחברה שהיא גוף שמתנהל כמו חברה עסקית לכל דבר ועניין, לגורם שמשוחרר מניגודי העניינים האינהרנטיים שהיו בין חברי הבורסה כבעלים ובין חברי הבורסה כנותני שירות מסחר. ניגודי העניינים הללו חנקו את הבורסה. אני חושב שבמהלכים שביצענו עשינו מהפכה. מה שעשינו בה זאת לא אבולוציה, אלא רבולוציה".

תאריך:  01/02/2018   |   עודכן:  01/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ראש יחידת הסבר ברכבת ישראל: דרושה הקשחת האבטחה. רשת התקשורת לקטרים אינה בטוחה ומוצפנת    מנכ"ל CYLUS: "ללא הגנה כוללת - בטיחות הנוסעים בסכנה"
איתמר לוין
הפיקה בשנת 2011 חומר פרטי מטלפון של עובד שנחשד בגניבת סודות מסחריים ולא הפרידה בינו לבין חומרי החקירה    ביקורת חריפה של ביהמ"ש על משווק הטלפונים הסלולריים רמי פלר
יצחק דנון
איסכור מתכות ופלדות מבקשת מבית המשפט להורות לנתיבי ישראל להחיל את הוראות העדפת תוצרת הארץ במכרז למעקות בטיחות, שהיקפו מאות מיליוני שקלים במשך ארבע שנים
עידן יוסף
אומר כי הגרעין האירני הוא איום עתידי. הסבר האירני הוא איום מידי והתשתיות האזרחיות בישראל חשופות ופגיעות    11 קבוצות תקיפה של משמרות המהפכה תוקפות באופן יומיומי חוקרי גרעין ישראלים ותשתיות אזרחיות
עידן יוסף
ח"כ זוהר: "אני לא רוצה שלבת שלי תהיה נפילת רחם - מה שקורה לבחורות רבות שמשרתות בשירות קרבי"    הרב אליהו: "הרמטכ"ל צריך להבין שחבל שנמתח ונמתח ונמתח בסוף ייקרע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il