X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, איתן אורנשטיין[צילום: בוצ'צ'ו]
עסקת אפריקה בסכנה
ביהמ"ש לא נתן צו נגד רשות המיסים
הנשיא אורנשטין דחה את בקשת אפריקה ובן-משה לקבוע שאפריקה אינה חייבת מיסים: "ביהמ"ש אינו נוקט בהליך זה במצב של חדלות פרעון" אפריקה: הודעת המס גודעת את עסקת המכירה

נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, דחה הערב (יום ה', 1.2.18) את בקשת אפריקה-השקעות וחברת אקלסנס של מוטי בן-משה, להוציא צו שיקבע כי אפריקה אינה חיבת מיסים על שנת 2010 וכי רשות המיסים מנועה מלנקוט צעדים נגד החברה בנושא זה. השופט קבע, כי על-פי הלכה פסוקה, אין בית משפט מוציא צווים מעין אלו כאשר החברה במצב של חדלות פירעון - וזהו מצבה כיום של אפריקה-השקעות.
קודם לכן הזהירו אפריקה השקעות ובן-משה כי דרישת רשות המיסים לשלם 245 מיליון שקלים, תביא לגדיעת העסקה לרכישת החברה על-ידי חברותיו של בן-משה. אפריקה אומרת שאין לה מקורות כספיים לפרוע חוב זה, וכי גידול פתאומי זה בחובות החברה עלול להביא להתפוצצות העסקה הגדולה.
נשיא בית המשפט הורה לאפריקה ולבן-משה להגיש הסברים בכתב, מדוע לדעתן מותר במקרה האמור לנקוט בצעד החריג. אפריקה אומרת כי צו התשלום מופרך, וסותר את ההסכמים בין החברה לבין רשות המיסים לגבי שנת 2010 שבהם קבעה רשות המיסים שאפריקה אינה חיבת דבר על חשבון שנה זו. בשנת 2016 הוציאה רשות המיסים הנחיה חוזרת בנושא זה. עתה לפתע - אומרת אפריקה - הוציאה רשות המיסים ברגע האחרון לפני אישור העסקה למכירת החברה, תביעת תשלום, שהמשמעות שלה היא שלאפריקה היו כביכול רווחי הון של 737 מיליון שקל בשנת 2010 - מה שלדברי החברה לא היה.
"משמעות הרסנית"
אפריקה השקעות נוקטת בלשון חריפה ביותר כלפי רשות המיסים בראשות משה אשר: "הרשות שתקה כל הזמן והגישה את הבקשה ברגע האחרון לפני מכירת החברה. הבקשה הוגשה שלא בתום לב. לבקשה הזו שאין לה הצדקה יש משמעות הרסנית כלפי עסקת המכירה".
לבקשת אפריקה-השקעות הצטרפו חברת הנאמנות הרמטיק, המייצגת את בעלי האג"ח, וכן אקסלנס, אחת משלוש החברות של בן-משה העומדת לרכוש חלק גדול מאפריקה-השקעות.
נשיא בית המשפט איתן אורנשטין אומר כי הוא מכיר בדחיפות של הבקשה והדיון בה, לאור העסקה הגדולה. לכן הורה לחברות להגיש את הסבריהן, כאמור בראשית הידיעה, כבר ביום שני הקרוב.

תאריך:  01/02/2018   |   עודכן:  01/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש לא נתן צו נגד רשות המיסים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
היהודייה והמוסלמית שנתבעו בישראל לאחר ששכנעו את הזמרת לורד להצטרף לחרם על ישראל: "התביעה שהוגשה נגדנו מוכיחה כי יש צודק וטועה בסכסוך הישראלי-פלשתיני ואנו תומכות בצד הצודק"
עומר כרמון
ישראל ביקשה מפולין לדחות את ביקורו המתוכנן בישראל של ראש המועצה לביטחון לאומי, לאחר שבשעות הבוקר אישר הבית העליון של הפרלמנט הפולני את "חוק השואה"- האוסר להתבטא באופן שיטיל על העם הפולני אחריות לפשעים שנעשו במלחמת העולם השנייה
יצחק דנון
ההנהלה טוענת ש-700 עובדי מחלקת התפעול החלו בצורה פתאומית בשביתת האטה, שגרמו לה נזקים של מיליון שקל בתוך יממה אחת
איתמר לוין
החברות, להן צבר עבודות של 290 מיליון שקל, מדווחות על חובות של 42.5 מיליון שקל לעומת נכסים של 34.2 מיליון שקל    מבקשות הקפאה גם לבעליהן - הרצל קהת-ארביב ודוד ישראלי
עומר כרמון
לפחות שבעה פלשתינים נהרגו, חלקם ילדים, כאשר אדם מבוגר פוצץ בלון גז בבניין במרכז העיר עזה    חלק מהמבנה קרס על יושביו    חשש ללכודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il