X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר של שני חוקרים פוליטיים שפורסם באתר של הוצאת הספרים והירחונים קיימברידג', גילה קשר בין מידת האטרקטיביות של אדם לנטייה הפוליטית שלו המחקר מצא כי לאנשים מושכים יש נטייה להיות יותר ימניים
▪  ▪  ▪
הפגנת הימין [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

מדענים יודעים כי מידת האטרקטיביות של האדם ויותו "מוש" משפיעה על חלקים נרחבים של חייו, כולל כמה הוא מרוויח ומה הוא אוהב לעשות בשעות הפנאי. כעת מחקר חדש מצביע על כך שמידת האטרקטיביות של האגם משפיעה גם על תפיסותיו הפוליטיות.
המחקר שמערך על-ידי שני חוקרים פוליטיים ופורסם באתר של הוצאת הספרים קיימברידג' טוען כי לאנשים מושכים יש נטייה להיות יותר ימניים משום שהם "עיוורים" למאבקים של אלה שיאנם ברי מזל.
המדענים טענו במחקרם כי לאנשים אטרקטיביים יש מיומנויות חברתיות טובות יותר, והם פופולריים יותר, מוכשרים ואינטליגנטיים יותר בגלל מה שמכונה "אפקט ההילה" - מונח מפסיכולוגיה חברתית, שטוען שתכונה כמו יופי חיצוני גורמת לאנשים אחרים לחשוב על שאר התכונות של אותו אדם בצורה חיובית. מצד שני, היופי שלהם הופך אותם לפחות אמפתים כלפי אלה אשר חיים את את החיים במאבק, מה שהופך אותם להיות (שמרנים) ימניים בדעותיהם.
החוקרים ציינו גם כי מחקרים קודמים הראו כי אנשים הנראים טוב יותר מטופלים טוב יותר מאחרים, משיגים מעמד גבוה יותר ומאושרים יותר, ולכן הם נוטים יותר לראות את העולם כמקום "צודק".
שני החוקרים בחנו סקרי בחירות משנות ה-70 ומהעשור האחרון, והשוו את הנטיות הפוליטיות של המשתתפים בסקר עם מבחני הערכה של מידת האטרקטיביות שלהם. אחרי שגילו קשר בין יופי להצבעה ימנית (שמרנית), בחנו החוקרים את נסיבות חייהם של הנבחנים. השילוב של שני המבחנים הוביל למסקנה כי הנטייה של אנשים אטרקטיביים ימינה נגרמה בגלל "שטח מת" בחוויות החיים שלהם, שמונע מהם להזדהות עם אנשים במצוקה. זאת משום שהם עצמם נאלצו להתמודד עם קשיים ומכשלות ברמה נמוכה בהרבה מהשאר.
"למרות שלא כל האנשים האטרקטיביים נהנו מחיים קלים יותר, בממוצע אנשים אטרקטיביים מתמודדים עם פחות קשיים בחיי היום יום שלהם", כתבו החוקרים בסיכום המחקר. החיים הקלים לכאורה של היפים מביאים עמם חוסר יכולת להזדהות עם אנשים במצוקה ולכן גורמת להן כאמור, לתמוך בעמדות ימניות-שמרניות.

תאריך:  03/02/2018   |   עודכן:  03/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחקר חדש קובע: ימנים מושכים יותר משמאלנים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איילת שקד, ציםי חוטובלי, מול
פרוייד  |  3/02/18 17:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
טרוי אמונדסון הנו אחד מעשרים אנשי הצי השביעי שהודו באשמתם בפרשת העברת המידע המסווג לחברת שירותי הנמל של פראנסיס תמורת שוחד, שאפשר לחברה לנפח את החשבונות, שהגישה לחיל-הים האמריקני עבור שירותים, שנתנה לצי השביעי בנמלי האוקיינוס השקט    תשעה עדיין נאבקים לנקות את עצמם מההאשמות, ופראנסיס הודה בכל מה שהתביעה הפדרלית האשימה אותו, ומחכה בכלא לגזר-דינו
אביתר בן-צדף
סרג'נט בת 25, שעסקה בבישול, השלימה כבר את רוב השלב הראשון במיון    בינתיים, ציוניה גבוהים במיוחד, ואם תתמיד בזה, תהיה האישה הראשונה, שעברה לשלב הבא בתהליך המיון לכוחות למבצעים מיוחדים של המארינס (מארסו"ק)
אביתר בן-צדף
נמצאו אי-סדרים בגיוס תרומות לקרן של הגדוד    תפקיד הגדוד לסייע לחיילים פצועים וחולים בחוף המזרחי של ארצות-הברית בטיפול רפואי ובשיקום    הגדוד מאפשר לחיילים הללו להמשיך בשירות סדיר עד להחלמתם או עד לשיקומם
אביתר בן-צדף
לפני כחצי שנה התרסק מטוס אוספרי של הטייסת, ושלושה נחתים נהרגו
אביתר בן-צדף
מטוס-קרב סוחוי 27 רוסי התקרב ביום שני למטוס-סיור EP-3 אמריקני    העימותים התכופים עם מטוסים רוסיים מדאיגים את השירותים המזוינים האמריקניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il