X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מתחילים ב-22 בפברואר
פרסום ראשון
פעימת התחבורה הציבורית תבוצע בשני שלבים
תכלול גם תעריפי חופשי-חודשי המפסידים העיקריים - תושבי הפריפריה הצפונית החיים מחוץ למטרופולין חיפה מסתמן: חופשי-יומי לשישי יכלול גם את מוצ"ש
עידן יוסף
רפורמת התעריפים: תושבי הצפון ישלמו יותר

כרגיל, חצי עבודה
ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה כנראה חושבים שאנחנו חמורים. אולי זה מה שגורם להם פעם אחר פעם לעשות חצי עבודה. ראו למשל את רפורמת התעריפים. תחילה עשו רפורמה למטרופולינים הגדולות, ורק בלחץ הציבור הרחיבו אותה לישובים העוטפים אותן. אבל גם אז שוב חצי עבודה - אזורים סמוכים בעוטף סבלו מפערים גבוהים. במרס הקרוב יתקנו גם את זה, ושוב - באופן חלקי. חלקי, כי לא יצרו תעריף נוסף למטרופולין גוש-דן ממקומות כמו קריית שמונה ומצפה רמון, אפילו במחיר שיהיה איפהשהו בין 40 ל-50 שקלים. חלקי, כי לבירת ישראל לא נקבע תעריף מיוחד מצפון הארץ, למרות דיבורים גבוהה-גבוהה בדבר חשיבותה של ירושלים והצורך לאפשר נגישות תחבורתית אליה מכל מקום בארץ.
ומה לגבי עיוותי התעריפים במחירי הנסיעה הבודדת? כבר יותר מ-15 שנה שמספרים לנו שאוטוטו זה הולך להשתנות. אבל לא: מצפצפים על הכנסת, על מבקר המדינה, על מבקרת הפנים במשרד, על בג"ץ ואפילו על ההבטחות שנתן המשרד עצמו. ספק אם למשרד התחבורה יהיה מה לומר לבית המשפט במקרה בו תוגש נגדו תובענה יצוגית בנושא. כל שנדרש הוא לקבל החלטה אמיצה, ללא עלות כספית, לפיה בחלק מהנסיעות יהיו תעריפים זולים מאשר היום ובאחרים יקרים יותר.

הפעימה השלישית בתעריפי התחבורה הציבורית צפויה להתרחש בשני שלבים - כך עולה מתוך נתונים פנימיים שהגיעו לידי News1. השלב הראשון, שיושלם עד ל-22 בפברואר, יכלול מעברים בין מטרופולינים שונות ברחבי הארץ. השלב השני, שיושלם עד 8 במרס, יאפשר מעברים בין אזורים סמוכים.
התעריפים החדשים יכללו לא רק מינויים יומיים, אלא גם מינויים חודשיים וכן מינויים שנתיים וסמסטריאליים לסטודנטים, אך לא יהיו מינויים שבועיים - שנוחלים כישלון במכירות יחסית ליתר החוזים המוצעים למכירה בתחבורה הציבורית.
הפעימה תוכננה באופן המפלה לרעה את תושבי צפון הארץ לעומת תושבי הדרום. הדבר מתבטא בכמה אופנים:
  • מטרופולין באר שבע תיהנה מקישור בין-מטרופוליני לשתי מטרופולינים - מטרופולין ירושלים ומטרופולין גוש-דן;
  • תעריף הנסיעה היומי למטרופולין גוש-דן ממטרופולין חיפה יעלה 40 שקל, לעומת 37.50 שקל בלבד ממטרופולין באר שבע. ההפרש האמור יוצר עיוות כך שהתשלום עבור נסיעה קצרה יהיה גבוה מאשר נסיעה ארוכה. כך למשל, נסיעה למרכז ת"א מעתלית, שקצרה ביותר מ-40 ק"מ מאשר נסיעה מירוחם תעלה שני שקלים וחצי יותר! יתרה מכך, גם מינוי חופשי-חודשי ישתלם יותר לדרומיים: על-מנת לנצל את המינוי כראוי יצטרכו הצפוניים לנסוע לפחות 17 ימים בחודש, בעוד שעמיתיהם מהדרום יוכלו להסתפק ב-16.
  • עוד מסתמן כי הפעימה לא תכלול את האזורים הסמוכים למטרופולין חיפה - רמת הגולן, הגליל העליון והמזרחי, סובב כינרת, בקעת הירדן ואזור עפולה. גם כאן נוצר עיוות כך שנסיעה למטרופולין גוש-דן מערים רחוקות כמו נהריה, עכו וחיפה תיכלל ברפורמה אך לא נסיעה מעפולה שקרובה יותר למרכז הארץ.
  • מפסידים נוספים הם תושבים המתגוררים בקרבת תחנות הרכבת החדשות בכרמיאל ובאחיהוד. לתושבים אלה, שכיום נהנים מ-50% הנחה, לא ישתלם ברוב המקרים לנצל את הזכאות במעבר בין מטרופולינים. ההנחה לא תחול על מינויים בפעימה, דבר המאיין בפועל את הזכאות.
יצוין, כי אילת והערבה אומנם לא ייכללו בפעימות האמורות, אולם הדבר נוסע כתוצאה מריחוקן הגאוגרפי ומדלילות האוכלוסייה באזורים אלה.
הקלה בסופי-שבוע
ל-News1 נודע כי במשרד התחבורה שוקלים בחיוב כי מינוי חופשי-חודשי בכל הארץ בסופי-שבוע יחושב כך שיכלול גם את מוצאי השבת. הדבר נועד לשרת בעיקר משפחות וסטודנטים הנוסעים בערבי שבת לבקר את יקיריהן וחוזרים לבתיהם במוצאי השבת. הדבר נפוץ בעיקר בציבור החרדי, שבו מדי סוף-שבוע נוסעים כ-80 אלף נוסעים. ככל הידוע, ההחלטה בעניין טרם התקבלה סופית ולכן עדיין לא נקבע לה מועד.
בדוברות משרד התחבורה הגיבו רק על נושא הזכאות של המתגוררים בקרבת תחנות הרכבת החדשות, ובחרו להתעלם מיתר הנושאים: "השינוי בתעריפים הבין-עירוניים חל על כרטיסי "חופשי יומי", כך שניתן יהיה לקנות כרטיסים משולבים לאוטובוס ולרכבת בנסיעה בין מטרופולינים. בתעריפי הנסיעה הבודדת לא יחול שינוי. חשוב לציין שההנחה בתחנות החדשות ניתנת רק לנסיעה ברכבת. לא יינתן כפל הנחות, וציבור הנוסעים בישובים שבהם ניתנת הנחה לנסיעה ברכבת, יוכל לבחור את המסלול המשתלם לו".

תעריפי חופשי-יומי וחופשי-חודשי בין מטרופולינים
מוצא
יעד
תעריף יומי (בשקלים)
תעריף חודשי (בשקלים)
הערות
מטרופולין חיפה
מטרופולין גוש-דן
40
684
כולל אזור חדרה ונחל עירון, אך לא כולל את ישובי הגולן והבקעה
מטרופולין באר שבע
מטרופולין גוש-דן
37.50
624
כולל אזור אשקלון וקרית גת
מטרופולין באר שבע
מטרופולין ירושלים
40
684
כולל אזור אשקלון וקרית גת
מטרופולין ירושלים
מטרופולין גוש-דן
32.50
540
כלל ארצי
60
900
למעט אילת והערבה
תעריפי חופשי-יומי וחופשי-חודשי בין אזורים סמוכים
אזור נסיעה
תעריף יומי (בשקלים)
תעריף חודשי (בשקלים)
עפולה, בית שאן, דרום הכולן, כינרת
21.50
213
עפולה, בית שאן, נחל עירון, חדרה
21.50
213
עפולה, זכרון יעקב, כרמיאל, נצרת
21.50
213
נהריה, כרמיאל, נצרת, גליל מזרחי, כינרת, גולן
21.50
213
נחל עירון, חדרה, נצרת, זכרון יעקב
21.50
213
אשקלון, נתיבות ושדרות
18
200
קרית גת, נתיבות, שדרות ועתניאל
18
200
אשקלון, קרית גת, גדרה, אשדוד
21.50
213
קרית גת, בית שמש
21.50
213
תאריך:  05/02/2018   |   עודכן:  07/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פעימת התחבורה הציבורית תבוצע בשני שלבים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שמי אלומיניום ממעל...
רון ה.  |  5/02/18 12:03
2
אני נהריינית שמפרגנת לירוחם!
נהריינית  |  5/02/18 22:34
3
22 בפברואר של איזה שנה?
222levy  |  23/02/18 09:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
איתמר לוין
אושרה הגשת תביעה ייצוגית נגד חברת האוטובוסים, אשר ניכתה משכר נהגיה קנסות שהטיל עליה משרד התחבורה    בית הדין לעבודה: הניכוי נוגד את החוק
עידן יוסף
ועדת הכלכלה מקיימת חמישה דיוני שימוע בנושא התחבורה הציבורית    מנכ"ל משרד התחבורה: זנדברג סתם מאשימה אותנו כאילו אין לנו מדיניות    פרופ' גבעוני: צריך להתמקד בשימוש באוטובוס ובמקביל להקשות על השימוש ברכב ולהטיל אגרות חנייה ליד מקומות העבודה
עידן יוסף
חברת רכבת ישראל יוצאת במבצע להגברת מודעות הנוסעים להשבת חפצים שנשכחו ברכבת
עידן יוסף
ראש יחידת הסבר ברכבת ישראל: דרושה הקשחת האבטחה. רשת התקשורת לקטרים אינה בטוחה ומוצפנת    מנכ"ל CYLUS: "ללא הגנה כוללת - בטיחות הנוסעים בסכנה"
עידן יוסף
בכנסת אושרה סופית פתיחת ענף מוניות השירות לתחרות    מכרזים ראשונים ייצאו בקרוב    נהגים פעילים יקבלו 50% הנחה בדמי הרישיון החודשיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il