X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כנס הדיינים בצפת: טענות לקיפוח בתי הדין הרבניים וקריאה משותפת של הרבנים הראשיים, השר לשירותי דת ודייני ישראל לאפשר לבתי הדין לדון בדיני ממונות
▪  ▪  ▪
הרב דוד לאו [צילום: מיכאל בארי]
הרב יצחק יוסף

השר דוד אזולאי

הרב שמעון יעקבי

הרבנים הראשיים לישראל יצחק יוסף ודוד לאו, השר לשירותי דת דוד אזולאי וכן כל דייני ישראל דורשים לאפשר לבתי הדין הרבניים לדון גם בדיני ממונות, כפי שהיה בעבר.
הרב הראשי הספרדי יוסף אמר כי אם שני אנשים רוצים לדון לפי דין תורה וכופים עליהם ללכת לבית משפט אזרחי זוהי כפייה אנטי דתית. הראשון לציון ציטט מדברי הרבנים הראשיים לדורותיהם ובראשם הרבנים הרצוג ועוזיאל את האיסור להתדיין בערכאות. הרב הראשי האשכנזי לאו הגדיר את המצב שדייני ישראל לא מורשים לעסוק בדיני ממונות גם כאשר שני הצדדים מבקשים זאת כ"חרפה".
הרבנים הראשיים והשר אזולאי התייחסו לראיון של נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק, בו התנגד להצעת החוק להחזיר לבתי הדין את האפשרות לדון בדיני ממונות, כפי שהיה נהוג בעת כהונתו כנשיא בית המשפט העליון ושללו את דבריו.
הדברים נאמרו בישיבת הפתיחה של הכינוס הארצי של דייני ישראל בצפת. הרב לאו דרש איזון משאבים בין בתי הדין הרבניים לבתי המשפט האזרחיים: "לא ייתכן שלבתי המשפט למשפחה יהיו 58 עוזרים משפטיים, ואילו לכל בתי הדין הרבניים ברחבי הארץ יהיו רק תשעה. זהו מצב מחפיר ואין לו הצדקה", אמר הרב לאו.
אזולאי אמר בכינוס: "קטונתי מלהגיד לכם עד כמה חל שיפור משמעותי בכל מה שקשור לתפקוד בתי הדין הרבניים. אני אומר זאת כי אני יודע עד כמה מנהל בתי הדין הרבניים הרב יעקבי משקיע בעניין הזה על-מנת לא רק לחזק את מעמדם של בתי הדין הרבניים, אלא גם לשפר את תדמיתם. אני בטוח שאנו נמצאים בדרך הנכונה. היחס לבתי הדין השתנה בשנים האחרונות מקצה לקצה הודות לעבודה הנפלאה שעושים בתי הדין למען שיפור השירות לאנשים הנזקקים לשירותנו בשעותיהם הקשות".
אזולאי הוסיף ואמר: "לצערי שמעתי השתלחות לא ראויה של נשיא בית המשפט לשעבר (ברק, ע.י.) שדיבר כנגד בתי הדין וכנגד יוזמת הראשון לציון לאשר מחדש לבתי הדין לדון בדיני ממונות. הייתי מציע לו מעל במה זו כי לפני שהוא שולח ומשתלח שיבוא לבתי הדין ויראה את מסירות הנפש של הדיינים שעושים עבודת קודש". השר לשירותי דת סיפר על הצעת חוק שתעלה בקרוב ותאפשר פרסום של שמות סרבני הגט על-מנת להגביר את הלחץ המופעל עליהם לשחרר את נשותיהם.
מנהל בתי הדין הרבניים, הרב שמעון יעקבי, אמר כי יש ללמוד מדברי יתרו למשה: "חייבים להביא למצב שכמות בעלי הדין הממתינים לתורם בבית הדין ביום דיונים תהיה כזו, שלא כל העם יהיו ניצבים על דלתות בית הדין מן הבוקר עד הערב. הדרך הנכונה ביותר היא על-ידי הפחתת מספר תיקים לדיין והוספת דיינים". הוא הדגיש את הצורך לקבל את בעלי הדין בזרועות פתוחות ולעשות להם דין צדק.

תאריך:  06/02/2018   |   עודכן:  06/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
במהלך דיון סביב התקיפות המיניות בבתי הספר בנושא קראה יו"ר הוועדה לזכויות הילד למשרד החינוך ולארגוני המורים להכיר בתופעה ולפעול להרחקת מורים שאינם מתאימים מהמערכת: "כשיש אלימות מינית כלפי תלמידים עולם כמנהגו נוהג"    נציגי משרד החינוך טענו כי לא קיים טיוח במערכת וציינו כי מאגר מפוקח של מורים מחליפים יוקם עד תחילת שנת הלימודים הבאה    בקרוב דיון בהשתתפות שר החינוך
שירות גלובס
מדדי וול סטריט רשמו אמש ירידות חדות; הדאו ג'ונס ירד בכ-1,200 נקודות    בורסות אירופה התאוששו במעט וכעת נסחרות בירידות של כ-2%    "השוק רץ למזומן, וקונה דולרים וגם זהב"
אלעזר לוין
עד כה השקיעו השקעה הונית של 163 מיליון דולר ברכישת מקבצי דיור ובהם 6,000 דירות    חתמו על שני חוזים נוספים לרכישת 850 דירות    פועלים להקמת עוד קרן - גדולה יותר
עידן יוסף
החוק נכנס לתוקף והמאסדרים עדיין לא מצליחים לשתף פעולה ולא חלה כל התקדמות בין רשות שוק ההון לבין הפיקוח על הבנקים    יו"ר ועדת הרפורמות: "אנו מחריבים את היתרון היחסי שלנו כאומת הזנק"
עידן יוסף
במהלך ניסיון מעצרו, יצא המחבל חמוש ממבנה שבו הסתתר ביאמון ונורה על-ידי הכוחות    על גופתו נמצאו רובי אם-16 ותיק עם מטענים    ג'ראר היה פעיל מרכזי בתשתית הטרור האחראית לפיגוע הירי ואף השתתף בו באופן אישי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il