X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אליה באירוסים [צילום: רן אליהו]
אירוס הארגמן בשיא פריחתו
פרח אירוס הארגמן הקדים את פריחתו השנה בשמורת האירוסים, הציבור מוזמן ליהנות מטיול רגלי בחיק הטבע גשר השמורות מאפשר מעבר נגיש ונוח אל ריאה ירוקה נוספת - בריכת אגם החורף
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
שמורת האירוסים [צילום: רן אליהו]

שבתות חורף נעימות הן הזמן האידיאלי לבילוי משפחתי בחיק הטבע, זוהי גם הזדמנות טובה להכיר לילדים הקטנים את המגוון העצום של הצמחים שיש בארץ.
ביציאה הדרומית מנתניה, לא רחוק ממחלף פולג משתרעת שמורת אירוס הארגמן, בה מרוכזת האוכלוסייה הגדולה ביותר של פרח נדיר זה, שפריחתו נמצאת בעיצומה בימים אלו. השמורה משתרעת בין שתי גבעות כורכר בלב אזור פרדסים ושדות, המהוות את אחד השרידים האחרונים לנוף הטבעי של מישור החוף.
בשמורת האירוסים המרשימה בנתניה שבילים מסומנים ומשולטים, המקלים על הסיור בה. מראש הגבעה ניתן לצפות לים ועל רחבי השמורה ואף להגיע לחוף פולג. בפתח השמורה מגרש חנייה ללא תשלום.
מצדו השני של הכביש מוצב פארק אגם החורף עם מתקני שעשועים, מדשאות וספסלי פיקניק ובו בריכת החורף הייחודית - ריאה ירוקה וקסומה במיוחד בימי החורף. גשר השמורות מחבר בין שתי הריאות הירוקות הללו ומאפשר מעבר נוח ונגיש למטיילים.
עיריית נתניה מקיימת סיורים מודרכים מקצועיים בשמורת האירוסים. הסיורים יתקיימו ביום שבת, 17 בפברואר בשעות 9:00 ו-10:30 וביום שישי, 23 בפברואר בשעות 13:30 ו-15:00. נפגשים במפרץ החנייה בכניסה לשמורה בשדרות בן-גוריון. הסיורים בהרשמה מראש, ללא תשלום.
הוראות הגעה: הכניסה לשמורה משדרות בן-גוריון אשר בנתניה לכיוון מזרח. בכביש החוף יש לרדת במחלף פולג ולאחר קילומטר נסיעה תחלפו על פני השמורה שתהיה משמאלכם. יש לבצע פניית פרסה ולחזור על שדרות בן-גוריון על-מנת להיכנס לשמורה, או לחנות במתחם החנייה של פארק אגם החורף.
אודות אירוס הארגמן: השם אירוס פירושו ביוונית קשת בענן ואכן הפרח מופיע בקשת של גוונים. אירוס הארגמן הפורח בשמורה בעונת החורף והאביב שייך לקבוצה מיוחדת שנקראת אירוסי ההיכל, לקבוצה זו שייכים המינים היפים יותר של האירוסים. צמחים רבים נוספים גדלים בשמורה, ביניהם: רותם המדבר, צבעוני השרון, החצב, חבצלת החוף, סמלה של נתניה שפורחת בעונת הסתיו, שום תל אביב ועוד. בשטח - שיחים רבים של לענה חד זרעית, אטד החוף עליו מטפס שרביטן ריסני. מבין הפרחים החד שנתיים נראה הסביון האביבי וסביון יפו הבשרני, הקחוון המצוי וקווחן החוף, מקור החסידה המפוצל ומקור החסידה הדגול, מרגנית השדה, אלמוות הכסף, לשון הפר המגובבת, אלקנת הצבעים, ועוד.

תאריך:  07/02/2018   |   עודכן:  07/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
נורמליזציה ראשונה עם הממלכה הסעודית: טיסות חברת אייר אינדיה מנתב"ג לבירת הודו יחלפו מעל סעודיה    משך הטיסה: שש שעות בלבד    טיסת הבכורה: כבר בחודש הבא    נתניהו העלה את הנושא בשיחותיו עם ראש ממשלת הודו
איתמר לוין
הערכה: סיכויים טובים לחאלד כבוב להפוך למוסלמי הראשון בעליון    הרשימה כוללת 14 שופטים מחוזיים, שמונה עורכי דין ושלושה אקדמאים
עומר כרמון
המפלגה הקומוניסטית: "חברת מרצדס-בנץ, הפכתם עצמכם לאויב של העם בסין. יש חברות זרות שמבקשות לקבל את הזהב של השוק הסיני, אך באותה עת פוגעות בעם"
עומר כרמון
בקיבוץ חצרים כ-800 חברים    הרכישה לפי שווי כולל של 1.895 מיליארד דולרים    הקיבוץ נותר עם 20 אחוזים מהמניות    ב-20 השנים הקרובות תישמר בישראל ליבת הפעילות
אביתר בן-צדף
השינוי הונהג לבקשת חיילי ארמיה 8    חיילי הארמיה ביקשו גם להקל במדיניות, המגבילה את יציאתם מבתיהם בשעות 5-1 לפנות בוקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il