X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תולה את ריבוי פשיטות הרגל גם בהקלות שהביאה איתה הרפורמה בתחום מסכימה עם חלק מן הביקורת על אופן מינוי בעלי התפקיד ומציעה להרחיב את המעגל למי שעבדו במשרדים המובילים ופתחו משרדים משלהם
▪  ▪  ▪
פלינר. חייב שמשלם לשוק האפור

"המדיניות הצרכנית היא המביאה את רוב פושטי הרגל למצבם. שולחים להם מסרון 'להלוואה של 20,000 שקל השב כן', והוא משיב 'כן' ומחר הוא פושט רגל. גם הרפורמה אחראית לכך: אנשים לוקחים הלוואה של מיליון שקל, ואחרי 18 תשלומים מחזירים 100,000 שקל וגומרים עם זה". כך אומרת (7.2.18) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, חנה פלינר, העוסקת בתיקי חדלות פרעון. היא דיברה בהשתלמות במחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין.
בהתייחסה למינוי בעלי תפקיד בתיקים אלו, אמרה פלינר: "מצד אחד אנחנו רוצים בעל תפקיד שיש לו ניסיון, ומצד שני - גם צעירים צריכים להתקדם. בדרך כלל מה שקורה הוא, שמי שעבדו במשרדים מובילים ועשו את העבודה מאחורי הקלעים, יוצאים ומקימים משרדים משלהם - ואז בהחלט אפשר למנות אותם. למנות מישהו שסתם צונח - זו בעיה. אנחנו בהחלט רוצים להרחיב את הרשימה, וחלק מהביקורת בנושא הזה מוצדקת".
פלינר אפיינה את עבודת השיפוט בתחום: "אנחנו בחדר מיון, מטפלים כל הזמן בגופות או בגוססים: האם אפשר להבריא או לקבוע את שעת המוות, ואז האם אפשר להוציא משהו מהגופה. זה אולם דינמי, בו רוב ההחלטות מתקבלות בזמן אמת, כי אם לא - יוברחו נכסים, העובדים ינטשו ומגדל הקלפים יתמוטט. חייבים לתת פתרונות יצירתיים ולהיות אמיצים, ולהוריד את הגיליוטינה אם אין ברירה. כמעט ולא תראו ערעורים לעליון על ההחלטות הדרמטיות, כי הסוסים כבר יצאו מהאורווה, ולכן השופט חייב להיות מאוד חד ומאוד אמיץ. הוא חייב שתהיה לו הבנה כלכלית ומשפטית רחבה".
פלינר שותפה לביקורתו של נשיא בית המשפט, איתן אורנשטיין, על החוק החדש בתחום חדלות הפרעון. "אם החוק יכתיב לנו להתחשב רק במבחן התזרימי, חברות שאינן חדלות פרעון עלולות לקרוס רק משום שיש להן קשיים תזרימיים. השופטת איריס לושי-עבודי עשתה מהלך יפה, כאשר אמרה שהיא מוכנה לקבל שזה המבחן הראשון: אם החברה תודה שאינה יכולה לעמוד בהתחייבויותיה, היא תצטרך להוכיח שתוכל לשלם את חובותיה לפי המבחן הנכסי".
לדברי פלינר, "כאשר חייב אומר שהוא מעדיף לשלם לנושים בשוק האפור מתוך חשש לחייו, ברור שמבחינה משפטית אני חייבת להגיד לו שזה מנוגד לחוק ועלול לגרום לכך שההליך יבוטל. אבל אני רוצה להיות פרקטית. אם הוא מציע לפרוע חלק מהחובות, אם המשפחה מוכנה לעזור לו - אני אגיד: נכון, אתה עושה כאן משהו שלא ייעשה, אבל אני אאריך את תקופת הפרעון".

תאריך:  08/02/2018   |   עודכן:  08/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדיניות הצרכנית יוצרת פשיטות רגל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
אינסנטיבס סולושנס מבקשת לאסור על משרד האוצר להתקשר בפטור ממכרז עם חברת אקטיביו לפיתוח מערכת לניהול מערך שכר העידוד ושיטות תגמול ותמרוץ - התקשרות זמנית שהפכה לשמונה שנים
יצחק דנון
חברת מגדל יהלומים תובעת 11.1 מיליון שקל, בטענה שחתמי לויד'ס מסרבים לפצות אותה על אובדן יהלום במשקל 20.3 קאראט, אשר נמכר בידי מתווך והתברר שהתמורה שולמה בכסף מזויף
אביתר בן-צדף
הצוללת סי האנטר תשמש גם למציאת צוללות אבודות    אינה חמושה, ונועדה רק לסיור ולגילוי, ויש לה מצלמות ומכ"מים
אלעזר לוין
המפקחת על הביטוח פרסמה את ההוראות הסופיות, לאחר ההסכמות בין שר האוצר וראשי ההסתדרות
עידן יוסף
ראש הממשלה כתב בפייסבוק: "הרמיזות של המפכ״ל הן כל כך חמורות, שנדרשת מיד חקירה אוביקטיבית ומהירה על הטענה שרה״מ שלח חוקרים - ולאחר שיתברר שאין קשר כזה, יש להסיק את המסקנות המתחייבות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il