X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עמית אומר שיש למנוע התערבות של שרים בבחירת הרבנים, וקורא לשקול שוב את השפעת הרבנות הראשית ובמיוחד כאשר הרב הראשי הוא גם נשיא בית הדין הרבני הגדול
▪  ▪  ▪
הרב בוחבוט. בחירתו אושרה [צילום: יוטיוב]

בית המשפט העליון קורא לבחון מחדש חלק מהנהלים לבחירת רבני ערים, כדי למנוע התערבות פסולה מצד שרים והרבנים הראשיים. הדברים נאמרו (יום ד', 7.2.18) בהחלטת בג"ץ לדחות עתירה נגד בחירתו של הרב משה בוחבוט לרב הראשי לטבריה.
רפאל טרבלסי עתר נגד הבחירה והעלה שתי טענות עיקריות. האחת: שר הפנים, אריה דרעי, התערב בבחירה בכך שמשרדו עיכב הזרמת 8 מיליון שקל לעיריית טבריה, כדי ללחוץ עליה לבחור את הרב בוחבוט. השנייה: יו"ר ועדת הבחירות הוא דיין מכהן, הכפוף לרב הראשי יצחק יוסף - שגם הוא בחש בבחירה.
השופט יצחק עמית דחה את שתי הטענות. דרעי טען שמדובר בכספים שהוקצו לעירייה עוד לפני הבחירות, ועמית אומר שלא הוכחו שיקולים זרים. "עם זאת, ובמבט צופה פני עתיד, אציין את רגישותה של מערכת היחסים בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי. בהקשרים רבים, השלטון המקומי זקוק לשלטון המרכזי ותלוי בו, מה שעלול ליצור, ולו מראית עין של ניצול לרעה של כוחו של השלטון המרכזי, ומפני כך יש להיזהר ולהזהיר", אומר עמית.
עמית מדגיש: "לשר הפנים או לכל שר אחר, אין סמכות ואין רשות לנצל את סמכויותיו או את משאבי משרדו כדי להשפיע על תוצאת הבחירות לרב העיר. התערבות שר כזה או אחר או ניסיון להשפיע על הליך בחירת רב עיר יש בה כדי להכתים את טוהר הבחירות, והדבר גם עומד בניגוד למושכלות היסוד של המשפט המינהלי".
בנוגע למינוי יו"ר ועדת הבחירות מסרה המדינה, כי היא ערה לכך שמדובר בחשש לניגוד עניינים אם הרב הראשי מתערב בבחירת רב עיר, וכי בכירים במשרד המשפטים בוחנים את הנושא. לדברי עמית, אומנם מעורבותה של הרבנות הראשית בבחירת רבני הערים מעוגנת בתקנות, אך יש מקום "לבחינה מעמיקה של ההסדר הקיים", שכן המצב הנוכחי מתעלם ממצב בו הרב הראשי הוא גם נשיא בית הדין הרבני הגדול.
לדברי עמית, הצורך בהערכה מחודשת של המצב הקיים מתגבר לנוכח התערבותו של הרב יוסף במקרים קודמים [הכוונה להתערבותו בבחירת רב העיר נשר, לגביה קבע הנציב אליעזר ריבלין שהיא הייתה פסולה - א.ל]. "חשוב להבהיר, כי יו"ר ועדת הבחירות מחזיק בתפקיד משמעותי בעל השפעה ניכרת. בפרט יש לציין את סמכותה של הוועדה למנות את נציגי בתי הכנסת באסיפה הבוחרת. סמכות זו יכולה להשפיע על תוצאות הבחירות, ולו בהינתן העובדה שנציגי בתי הכנסת מהווים רבע מחברי האסיפה הבוחרת", מציין עמית.
במקרה של טבריה, אומר עמית, לא הוכחה התערבות פסולה המצדיקה את התערבות בג"ץ. השופטים ענת ברון וג'ורג' קרא הסכימו עם עמית. את טרבלסי ייצגו עוה"ד אשר דל ומשה שטרייכר, את המדינה ייצגה עו"ד יעל מורג יקו-אל, את עיריית טבריה והמועצה הדתית ייצגו עוה"ד רויטל אפלבוים, איל נון ושחר מרום, ואת הרב בוחבוט - עו"ד גיא סלם.

תאריך:  07/02/2018   |   עודכן:  07/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ: דרושים שינויים בבחירת רבני ערים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רבנים:לבחון בחירת שופטי בג"צ
בג"צ-הצחקתם אותי  |  7/02/18 22:22
2
סה"כ גם מלכודת דבש כנגד ...
מכופף הבננות  |  8/02/18 08:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
רכבת ישראל ממשיכה להסב את רשת המסילות להנעה חשמלית וכעת עוברת למקטע שבין מודיעין, דרך נתב"ג לת"א    הציבור נקרא להיות ער לשינויים בשירות ולעיכובים הצפויים
אלעזר לוין
ממנהלי "הגוש הגדול", מיזמי אזורי חן ומגדלי נאמן בצפון ת"א    בעבר - מבעלי חברת הבנייה רסקו    מומחה בנושאי נדל"ן ויועץ לחברות בתחום זה    מיזמי מקימי מרכז פרס לשלום, וידיד קרוב לנשיא המנוח
יצחק דנון
לאחר יממה של עיצומים הסכימו ההנהלה והעובדים להמשיך ולהשלים את המו"מ למיזוג תדיראן מערכות אלקטרוניות ואלישרא
אלעזר לוין
הנשיא רוזנפלד: השנה יצטרכו ללשכה עוד 1,500 סוכנים
איתמר לוין
ביהמ"ש: בבקשתן של אגדים הנדסה ובניין ושל אגדי השרון חסרים פרטים מהותיים, אך בשלב זה ניתנה הקפאה - גם כלפי הבעלים, הרצל קהת-ארביב ודוד ישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il