X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרופא המושעה מיכאל זיס נדון לארבע שנות מאסר ושלומי ביטון נשלח לחמש שנים, על עשרות עבירות של סחר באיברים, מרמה, עושק ועוד
▪  ▪  ▪
ניצלו את התורמים [צילום: AP]

ד"ר מיכאל זיס - רופא מושעה - ירצה ארבע שנות מאסר על חלקו ב-20 מקרים של השתלת כליות בלתי חוקית. שלומי ביטון נדון (יום ג', 13.2.18) לחמש שנות מאסר על חלקו באותה פרשה.
זיס וביטון היו חלק מארגון שפעל בשנים 2014-2012 ואשר עסקה בקצירת כליות מתורמים חיים - אנשים שנקלעו למצוקה ונזקקו לתשלום - והשתלתן בבתי חולים בטורקיה. זיס העניק ארשת מקצועית להשתלות הבלתי-חוקיות, בדק את ההתאמה בין התורמים לנתרמים וזייף מסמכים שהתיימרו להצביע על קשר משפחתי ביניהם. ביטון איתר תורמים ובמקרה אחד איים על תורם לבל יחזור בו. הם הורשעו בעשרות עבירות של סחר באיברים, עושק, מרמה ועבירות נוספות.
שופטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, גילת שלו, אומרת כי מדובר ב"שילוב קשה ובלתי מוסרי שבין העבירות של סחר ותיווך לסחר באיברים, לבין עבירות העושק והמרמה" שבוצעו כלפי מי שנקלעו לקשיים כספיים. חברי הרשת ניצלו ברגל גסה את מצוקתם של התורמים ונטלו מהם כליות לטובתם של בעלי ממון, תוך מצג שווא כאילו מדובר בהליך פשוט ונטול סיכונים.
בנסיבות לחומרה מצביעה שלו על התכנון השיטתי שקדם לעבירות, ריבוי המעשים, העובדה שמדובר בקצירת איבר מאדם חי, הניצול לרעה של הקורבנות, הנזקים שנגרמו להם ותאוות הבצע שעמדה בבסיס העבירות. על זיס אמרה, כי הוא אינו מביע אמפטיה לקורבנותיו וסבור שפעל לטובת הכלל; לחובתו של ביטון עומד עבר פלילי הכולל הרשעה בסחר באיברים. זיס חויב לפצות את קורבנותיו ב-350,000 שקל, וביטון - ב-60,000 שקל; כמו-כן חולטו 100,000 שקל של זיס. את המדינה ייצגה עו"ד מירב עמר-כהן, ואת זיס וביטון - עוה"ד ערן אביטל ומוטי יוסף.

תאריך:  13/02/2018   |   עודכן:  13/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סחר באיברים
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
יפעת איגלר, שהייתה במשך שמונה שנים האחראית על תחום הפמילי אופיס בחברה, תובעת 5 מיליון שקל בטענה שסולקה ממנה בידי הבעלים יאיר ספיר
יצחק דנון
משה נסי תובע מיליון שקל, בטענה שהוא אשר הביא לחתימת ההסכם לפיו ויסוצקי היא היבואן הבלעדי של מוצרי היוקרה מתוצרת אילדיז הטורקית
אלעזר לוין
שר השיכון: "נבנה קריית משה רחובות 10,000 דירות במקום 1,300 דירות כיום"    החברה להגנת הטבע מתנגדת - "אין לתכנן דירות בקוביות"    לנקרי: "דירה בעכו - 1.4 מיליון שקל"
אלעזר לוין
היו"ר היוצא של מטה הדיור הלאומי מגיב על פגישתו עם טייקון הגז    "אולי אהיה יו"ר מפעל הפיס"    "מחירי הדירות - במגמת ירידה"
איתמר לוין
קובע: בנסיבות המתאימות גם מי שהזמין שירות מקבלן חיצוני ייחשב למעסיק לעניין האחריות על אפליית נשים    הטיל אחריות על חברת החשמל תוך ביקורת נוקבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il