בדיון לילי שהחל מיד לאחר ההצבעה על תקציב המדינה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה, אישרה (יום ד', 14.2.18) ועדת הכנסת את חלוקת סעיפי חוק ההסדרה לדיון בוועדות הכנסת השונות.
יו"ר הוועדה ח"כ
מיקי זוהר אמר בפתח הדיון כי מדובר ב"אחד התקציבים החברתיים שהוגשו בכנסת ישראל, בעל משמעויות רחבות מאוד וכולל רפורמות מעניינות. באשר לחלוקת סעיפי חוק ההסדרים לוועדות הכנסת השונות אמר "ההחלטות יתקבלו בצורה עניינית כדי להעביר את התקציב בצורה תקינה לרווחת אזרחי מדינת ישראל".
להביא לצמצום משמעותי של הצעת החוק יועמ"ש הכנסת
איל ינון אמר: "במשך השנים נשמעה ביקורת נוקבת על חוק ההסדרים מצד גורמים שונים ומגוונים, אשר נגעה הן לסד הזמנים המקשה על קיום דיונים ממצים בכל נושא ונושא, והן לפגיעה הכרוכה בהצבעה אחת, הנוטלת מחברי הכנסת את הזכות להצביע בנפרד על כל עניין ועניין כפי שמקובל בהליכי חקיקה רגילים. לצערי, גם הפעם החליטה הממשלה להגיש לכנסת חוק הסדרים בהיקף נרחב, שלו היה מוגש בנוסחו המקורי, אשר כלל כ-44 נושאים, הרי שלאור לוח הזמנים הדחוק מאד, היה בו לדעתנו כדי פגיעה של ממש בתקינות הליכי החקיקה. לאור זאת, הטיל יושב-ראש הכנסת על צוות בראשותי לבוא בדברים עם אנשי האוצר על-מנת להביא לצמצום משמעותי של הצעת החוק עוד בטרם הנחתה על שולחן הכנסת. במסגרת ההידברות סוכם כי 13 נושאים שנכללו בהחלטת הממשלה, יוצאו ולא יהוו חלק מהצעת חוק ההסדרים וככל שהממשלה תבחר לקדמם, הם יובאו בהליכי חקיקה רגילים. לגבי נושא נוסף שנכלל בהצעת החוק, סוכם כי הוא יוצא מהחוק בוועדת הכנסת אחרי הקריאה הראשונה. חשוב לציין כי גם אחרי שהוצאנו נושאים לא מעטים מההצעה, עדיין הצעת החוק כוללת נושאים רבים, בהם גם רפורמות מורכבות. הואיל ונקבע כי חוק התקציב וחוק ההסדרים יובאו לאישור עד תום כנס החורף, קרי עד ה-15 במרס, המשמעות היא כי יש לסיים את הדיונים בוועדות לא יאוחר מיום 7 במרס. על יושבי ראש הוועדות לבחון לקראת תום התקופה האם יש מקום לפצל נושאים שהדיון בהם לא מוצה להליך חקיקה רגיל. בכל מקרה, על יושבי ראש הוועדות להקפיד על כך שלוח הזמנים הקצר והדוחק לא יפגע באופן חמור בתקינות הליכי החקיקה".