X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החיילים שנסעו ברכב צבאי נפצעו באורח קל במהלך משימת גידור שטח מוקשים האירוע התרחש במעברות הירדן
▪  ▪  ▪
[צילום: דו"צ]

שבעה חיילים נפצעו קל (יום ד', 14.2.18) לאחר שרכב צבאי עלה על מוקש נ"ט ישן מדגם אם-15 שככל הנראה נסחף וכוסה בחול במעברות הירדן שבבקעת הירדן. שניים מהם פונו לבית החולים הדסה עין כרם כשהם בהכרה ובמצב קל. מצבם של חמשת האחרים מוגדר קל מאוד.
מפרטי המקרה עולה כי הרכב עלה על המוקש בזמן משימה שגרתית של כוח חיל-ההנדסה של החטמ"ר לתיקון גדר סביב שדה מוקשים בבקעת הירדן. מדובר באזור המיועד לפינוי מוקשים. כמו-כן, מטוס הוזנק למקום כדי לסייע בפינוי הפצועים. מצה"ל נמסר כי האירוע יתוחקר.
במקביל לתחקיר המבצעי מינה מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, את מפקד ההנדסה הפיקודי, אלוף- משנה מקס נודלמן להיות הקצין הבודק של האירוע.
בחודש דצמבר האחרון נפצע קשה נער כבן 14, ושניים נוספים כבני 10 נפצעו קל-בינוני, מנפל פגז ישן ביער קולה הסמוך לאלעד. האירוע התרחש בשטח אש ובעקבותיו נערכה חקירה בצה"ל. מבדיקה עולה כי השלושה אספו כמה נפלי רימונים ותחמושת נוספת במקום. הם שיחקו עם הנפלים, בהם של רימון יד, עד שבשלב מסוים הוא התפוצץ ופצע את שלושתם.
הרשות לפינוי מוקשים במשרד הביטחון (רלפ"מ), איגוד ערים כינרת, רשות הכינרת, והמועצות האזוריות גולן ועמק הירדן יחלו בחודש אפריל (לאחר חול המועד פסח) בפינוי מוקשים – במקטע שבין חוף גופרה לחוף חלוקים. רצועת החוף שבה יתבצעו העבודות משתרעת על פני 200 דונם של מדרון הררי הגולש מערבה מכביש 90 ועד קו המים. עלות הפינוי מוערכת בכשישה מיליון שקלים, במימון מלא של משרד הביטחון. עם השלמתו תונגש רצועת חוף חדשה נרחבת תתאפשר לקטע חוף נרחב באזור שבין חוף חלוקים לגופרה שהיה עד כה חסום ומגודר.
בימים הקרובים משלימים הצוותים המקצועיים של הרשות לפינוי מוקשים את ניתוח הקרקע ומיפוי השטח, המשתרע בדיוק על קו הגבול המוניציפלי של שתי המועצות האזוריות גולן ועמק הירדן, וזאת באמצעים טכנולוגיים שונים. הצוותים מציינים כי במקטע זה צפויה פעילות מורכבת, בשל ירידת מפלס האגם הלאומי במרוצת השנים, היסחפות הקרקע וריבוי צמחייה. בראשית העבודות יפעלו הצוותים לגיזום הצמחייה במקום ורק לאחר מכן תחל פעולת החפירות וכן ניטור המוקשים והוצאתם.
ברשות הכינרת מציינים כי פעילות זו תאפשר נגישות ציבורית למקטע חוף נוסף, סביב האגם הלאומי, כחלק מפעילות רשות הכינרת והמועצות האזוריות, לאפשר נגישות מלאה וחופשית לכל חופי הכינרת. על-פי ההערכות, המוקשים בשטח זה הונחו על-ידי הצבא הסורי עד לשנות ה-60. בין סוגי המוקשים בשטח זה: מוקשים מתחתיים, מוקשים על-מתחתיים, מוקשים נגד אדם ומוקשים נגד טנקים.
הפינוי צפוי להימשך כארבעה חודשים, במהלכם לא תתאפשר כניסת אזרחים לשטח, לרבות "תצפית נוקייב" – הממוקמת במרכז הפעילות. עם זאת תימשך פעילות רגילה בשאר החופים הסובבים את הכנרת.

תאריך:  14/02/2018   |   עודכן:  14/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
דורשת מחברת פז בית זיקוק אשדוד 30 מיליון שקל - 70% יותר מאשר בשנה שעברה    החברה מבקשת מבית המשפט למנוע מהעירייה בשלב זה לגבות את הארנונה
מירב ארד
השר לביטחון הפנים השיב בכנסת להצעה לסדר בעניין דברי מפכ"ל המשטרה על כך שעקבו אחר חוקרים שהיו מעורבים בפרשת נתניהו: גם אותי הטרידה האמירה של המפכ"ל. אני קורא מכאן ליועמ"ש לא להשאיר את הסוגיה הזו בחלל האוויר
מירב ארד
קרא לרה"מ לעזוב את תפקידו וליועמ"ש לזרז את ההחלטה אם להגיש כתב אישום    הבהיר: את "חוק מילצ'ן השני" סירבתי לקדם, למרות הלחצים, מפני שאני עובד רק אצל אזרחי ישראל
מירב ארד
שר האוצר, יצחק כהן, מונה לגורם המתכלל בין הגופים מטעם הממשלה    רכזת ביטוח לאומי ורווחה באגף תקציבים באוצר: "החל מהשנה, תוספת של כ-200 תקנים לעובדים סוציאליים ברשויות המקומיות, בבסיס התקציב"
יפעת גדות
השם הנפוץ ביותר בקרב הבנות היהודיות היה תמר (1,322 נקראו בשם זה)    השם נועה ירד למקום השני לאחר 16 שנים שבהן הוא היה השם הנפוץ ביותר בקרב בנות יהודיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il