X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המדינה הייתה מוכנה ל"תיקון משמעותי בכתב האישום", המייחס כיום לארביב מרמה והפרת אמונים בשל יחסיו עם פינטו - אך הצדדים חלוקים בשאלה של בדיקת האפשרות שיוענש ללא הרשעה
▪  ▪  ▪
ארביב. ברית אינטרסים [צילום: פלאש 90]

מו"מ על הסדר טיעון עם ניצב בדימוס מנשה ארביב התפוצץ ברגע האחרון, אך עדיין יש סיכוי שיבשיל לכתב אישום מקל עוד יותר מזה שהוגש נגדו. כך מסרו הצדדים (יום ה', 15.2.18) לנשיאת בתי משפט השלום במחוז המרכז, עינת רון. היא קבעה מועדים להוכחות בחודשים אפריל-יוני הקרובים.
התובע, עו"ד אופיר אפרתי, אמר כי הצדדים הגיעו להסדר "שעיקרו תיקון משמעותי לכתב האישום" וכי הצדדים יטענו לעונש בצורה חופשית. אולם המחלוקת התעוררה סביב האפשרות שארביב ייענש ללא הרשעה. המדינה דורשת שארביב תחילה יודה ויורשע, ולאחר מכן יישלח לקבל תסקיר של שירות המבחן לגבי ההימנעות מהרשעה; הסניגור, עו"ד יהושע רזניק, מבקש שהתסקיר יוכן עוד לפני שארביב יודה ויורשע. בעוד המדינה מבקשת הרשעה אשר ניתן יהיה לבטל אותה לאחר מכן, מבקשת ההגנה לאפשר הודאה ללא הרשעה כלל.
ארביב, לשעבר מפקד להב 433 ונציג המשטרה בארה"ב, מואשם במרמה והפרת אמונים ובאי מילוי חובה רשמית, בשל יחסיו עם הרב יאשיהו פינטו - אך לא בקבלת שוחד מפינטו וממקורביו בארה"ב. כתב האישום הוגש במארס אשתקד ומאז נדחתה שמונה פעמים ההקראה - תחילה בשל מחלוקת על חומרי חקירה ולאחר מכן בשל גישור בפני השופט עמית מיכלס.
בכתב האישום נאמר כי ארביב הכיר את פינטו בתחילת 2010 והיה בקשר קרוב עימו ועם עוזרו, יוסי עמוס. לאורך הזמן נרקמה בין ארביב ופינטו ברית אינטרסים, במסגרתה פנה ארביב לפינטו ולאנשיו בבקשות עזרה שונות לצרכיו הפרטיים. בין היתר ביקש ארביב סיוע במציאת עבודה בתחום היהלומים בניו-יורק לבנו ולכלתו, צחי ודנה ארביב, אשר לבסוף הועסקו בידי אמנון מונטה, מחסידיו של פינטו. אנשיו של פינטו גם שילמו 2,650 דולר לעורכת הדין האמריקנית רוקסן לוין, אשר הסדירה את הוויזה עבור דנה ארביב.
ארביב גם ביקש מפינטו סיוע בקבלת הנחה ברכישת דירה בת חמישה חדרים בפרויקוט "סביוני רמה אביב" שבנתה אפריקה-ישראל, בשליטתו של לב לבייב. המחיר שהתבקש ארביב לשלם היה 6 מיליון שקל, ועמוס פנה לעוזרו של לבייב והסדיר לארביב הנחה של 600,000 שקל. בסופו של דבר, לא רכש ארביב את הדירה.
בנוסף לכך, ארביב התארח מספר פעמים במלון "מטרו" בניו-יורק שהיה בבעלות עוזרו של פינטו, בן-ציון סוקי, וכן שלח לשם קרובי משפחה שלו. אנשי המלון סירבו לקבל תשלום עבור אורחים אלה ובתגובה ארביב ובני משפחתו השאירו במעטפות סכומי כסף במזומן עבור האירוח, לפי "אומדנה" שערכו.
בכתב האישום נאמר כי הקשר בין ארביב לפינטו נמשך גם לאחר שנודע לארביב, במסגרת תפקידו ובאמצעות גורמי החקירה בארץ, כי קיים חשד ממשי לפיו פינטו חשוד בחקירה פלילית שנוהלה ביאח"ה בעניין עמותת "חזון ישעיה". בשלב זה, למרות היותו שותף סוד לחקירת "חזון ישעיה", ארביב נמנע מלדווח לגורמים הרלוונטיים במשטרת ישראל אודות הקשר עם פינטו, וזאת על-אף שהיה מחובתו לעשות כן.
ארביב אף המשיך את הקשר עם פינטו ואנשיו ובכך העמיק את ניגוד העניינים בו היה נתון. בין היתר, הציע פינטו לארביב 60,000 דולר על-מנת שיפנה לגורמי החקירה בארץ, ובהם ראש אגף החקירות דאז, יואב סגלוביץ, כדי שימנעו את המשך החקירה המשטרתית בה היה מעורב. ארביב לא דיווח על ההצעה לממונים עליו, כפי שלא דיווח על כך שפינטו יודע על החקירה הסמויה נגדו.
במקביל, קיים ארביב מגעים עם ה-FBI, שאנשיה ביקשו עזרה ממשטרת ישראל לצורך בירור תלונה שהגיש פינטו. גם בהקשר זה לא דיווח ארביב לממונים עליו במשטרה על הקשר האישי בינו לבין פינטו ולא נמנע מלטפל בבקשת ה-FBI. ארביב לא דיווח על הצעת השוחד גם כאשר תת-ניצב אפרים ברכה דיווח שקיבל אף הוא הצעה דומה, וזאת למרות שמדובר היה בעדות בעלת ערך ראייתי בחקירת אותה פרשה - עליה נדון פינטו לשנת מאסר בפועל.
לפי כתב האישום, הסטייה מן השורה החריפה עוד יותר, כאשר ארביב, שנחקר במשטרה במסגרת פרשיית השוחד לברכה, נשאל מה הייתה מערכת יחסיו עם פינטו, ומסר בתשובה גרסה שקרית וחסרה, במסגרתה נמנע במכוון מלמסור פרטים מהותיים על-אודות קשר זה. גם בשלב זה, ארביב לא דיווח על הצעת השוחד שניתנה לו, וזאת חרף חובתו כנחקר למסור את כל הידוע לו אודות הנושא לגביו נחקר, וחרף מודעותו לכך שיש במידע זה כדי לסייע באופן משמעותי לחקירת פרשת ברכה-פינטו.

תאריך:  15/02/2018   |   עודכן:  15/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התפוצץ מו"מ על הסדר עם ארביב
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
די
לשחיתות  |  15/02/18 15:21
2
יוצא בלי כלום .
עוד פושע  |  15/02/18 16:09
 
- מתנות
לרותי  |  15/02/18 18:12
3
ארביב ללא כתב אישום? וביבי כן?
אין צדק- קובי  |  15/02/18 17:50
4
הפרקליטות מוכנה לתת את התחת
פועה  |  15/02/18 19:49
5
ארביב ללא כתב אישום? וביבי כן?
אין צדק- קובי  |  15/02/18 21:35
6
תקדים רות דוד
מנדלשליכט  |  16/02/18 07:10
7
ארביב ללא כתב אישום? וביבי כן?
אין צדק- קובי  |  16/02/18 07:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
עידן יוסף
פנייתו של השר לביטחון הפנים למנדלבליט לבדוק את טענות המפכ"ל מגיעה בעקבות דבריו של אלשיך בתוכנית "עובדה", לפיהם חוקרים פרטיים עוקבים אחרי חוקרי המשטרה    קיש: הוגשה תלונה למח"ש נגד אלשיך
עידן יוסף
בעקבות דבריו של רנ"צ רוני אלשיך על גורמים "רבי כוח" הפעילו חוקרים פרטיים נגד חוקריו של נתניהו דורשים חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ומיקי זוהר דיון בוועדת הפנים    היו"ר קיש: אזרחי ישראל זכאים לתשובות
דרור אידר
ממתי מפכ"ל משטרה מפקיר את עצמו בידי עיתונאית במשך "יותר משנה", לפי עדותה? הוא הרי עובד ציבור, ותפקידו לנהל גוף גדול שאמון על ביטחוננו - אז כיצד הוא יושב ומפטפט על נושאים כה רגישים, העומדים בליבה של מחלוקת ציבורית עזה ומדממת, כל זה ערב פרסום המלצות של הגוף שבראשו הוא עומד, ביחס לנושא העיקרי שעליו נסב המשדר?
עומר כרמון
"כשחוקרי המשטרה מאמינים בטענות כל כך הזויות ושקריות, שרה"מ פעל נגדם באופן אישי ושלח חוקרים נגדם, איך הם יכולים לחקור אותו ולהגיש המלצות נגדו באופן אוביקטיבי"?
רפי לאופרט
אם המשטרה והפרקליטות אינן "בוגרות" מספיק או סמכותיות די הצורך כדי לקבל החלטות בתחומים האפורים של פעילותן ולעמוד מאחוריהן, אולי ראוי לערב בהחלטות אלה את בית המשפט. אי-עמידת המשטרה, כגורם חוקר, באמות-מידה האיכותיות ביותר, היא מעילה באמון הציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il