X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יזהר הבר התחזה למהנדס, התקבל לעבודה בעמידה ובמסילת העמק וגרף 3.3 מיליון שקל כאשר הועמד לדין התחזה לחולה והמשיך להוציא במרמה מאות אלפי שקלים
▪  ▪  ▪
"פיקח" על המסילה [צילום: נתיבי ישראל]

הנוכל הסדרתי יזהר הבר ירצה שש שנות מאסר וישלם קנס של 150,000 שקל - קבעה (15.2.18) שופטת בית משפט השלום בחיפה, טל תדמור-זמיר.
הבר הודה, כי בשנים 2017-2007 - כולל לאחר שהוגש נגדו כתב האישום בשנת 2015 - הוא התחזה למהנדס, תוך זיוף תעודות של הטכניון ושל פנקס המהנדסים. הוא גם מסר קורות חיים כוזבים לשורה של מעסיקים, בהם טען בין היתר ששירת בצה"ל בדרגת סגן אלוף. כך התקבל הבר לעבודה בשורה של חברות והוציא מהן במרמה 3.3 מיליון שקל.
התרמית הבולטת ביותר של הבר הייתה כלפי חברת עמידר, בה שימש כמהנדס מחוז חיפה והצפון בשנים 2012-2007 וקיבל שכר של למעלה ממיליון שקל. הוא גם זייף תעודות על שם בנו, חיים הבר, והביא לכך שחברת אפרתי-בלוך תשתיות - בה הועסק הוא עצמו כמפקח על פרויקט מסילת העמק (שוב בהסתמך על כזביו) - יישכר כמפקח על הקמת קטע המסילה בעפולה. האב והבן קיבלו מהחברה במרמה למעלה ממיליון שקל. יזהר הבר גם היה מנהל פרויקט של חברת הבנייה שלום את נתן (434,000 שקל) והועסק כמהנדס בידי חברת ס.א.ד.ג (420,000 שקל).
עוד הודה הבר, כי בשנים 2017-2015 לא הופיע לדיונים במשפטו וטען שמצבו הנפשי והגופני אינו מאפשר לו לעמוד לדין. באחד המקרים אף הובא לבית המשפט על אלונקה - וכל זאת כאשר הוא ממשיך לעבוד תוך שימוש בתעודות המזויפות עליהן הועמד לדין. הבר הודה והורשע בעבירות רבות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, עבירות מס, שיבוש מהלכי משפט ועוד.
תדמור-זמיר אומרת: "הנאשם מעל באמונם של אנשים שמצאו להעסיקו ושמו בו ובמקצועיותו את מבטחם וחובתו של בית המשפט היא להעביר מסר חד וברור כי המחיר בגין מעשים אלה, גבוה... הנאשם, בשיטתיות, בתחכום רב ובתעוזה יוצאת דופן, טווה רשת קורים, בה נפלו קורבנותיו במשך עשור. כך, חברה אחר חברה, בין אם ציבורית ובין אם פרטית, נפלו קורבן ברשתו של הנאשם וכך נפלו גם אנשים פרטיים. בית המשפט - נפל כמעט. והכל - אך לשם בצע כסף. הא ותו לא".
על האישום בנוגע למסילת העמק אומרת תדמור-זמיר: "למותר להכביר מילים בנוגע לחומרת המעשים במקרה דנן. הנאשם נטל על עצמו תפקיד של פיקוח על הקמתה של תשתית לאומית, מבלי שהוכשר לכך וברי כי הנזק הפוטנציאלי במקרה זה אינו ניתן לכימות או שיעור. כל שניתן הוא לקוות ולפלל כי הנזק יישאר כפוטנציאלי בלבד ולא נדע לעולם את שיעורו". ואילו על התחזותו לחולה נאמר בגזר הדין: "השומע את המתואר בכתב האישום יתקשה להאמין ויופתע לגלות עד היכן מגעת תעוזתו של הנאשם. הנאשם לא בחל באף אמצעי כדי לחמוק מאימת הדין בגין מעשיו הנלוזים".
עוד מציינת תדמור-זמיר, כי לחובתו של הבר בן ה-64 עומדות 11 הרשעות קודמות, מאז היותו בן 23 - כולל עבירות רבות של מרמה וזיוף. "בגין עבירות המרמה הוטלו על הנאשם מאסרים, בין בפועל ובין בעבודות שירות, לצד מאסרים על תנאי, אך הנאשם - בשלו, כאילו אינו מכיר דרך שאינה כרוכה בעורמה ומרמה", היא אומרת.

תאריך:  18/02/2018   |   עודכן:  18/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתחזה שימש שנים כמהנדס מחוז בעמידר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
קורה במדינה שבה הקשרים עדיפים
פועה  |  18/02/18 14:47
2
כראש שבכ מתחזה...
מבשרת  |  18/02/18 15:33
3
זאת מדינה של מתחזים.
7_7_7.  |  18/02/18 22:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אבישג חוגי הודתה שהוציאה במרמה מיליון שקל תוך הבטחת שווא להשקיע את הכספים    ביהמ"ש החליט להסתפק ב-20 החודשים בהם שהתה במעצר בצרפת ובישראל
אלעזר לוין
שמאי ממשלתי העריך מגרש ב-2.5 מיליון שקל, והקונה ישלם רק 1 מיליון שקל    מחירים נמוכים במכרזים נוספים    חולשה הסתמנה כבר אשתקד
גד פרץ
בזק הודיעה כי זימנה את יוכלמן המעורבת בפרשת השחיתות בחברה לשימוע וכי החליטה להעביר אותה מתפקידה על-רקע: "האזנות לדיונים בחדר הדירקטוריון שאסור היה לה להיות חשופה אליהם"
איתמר לוין
בהתאם להסדר עימו, הודה שמעון בטאט באי מסירת הודעה לפי חוק מימון מפלגות    המדינה תבקש לגזור עליו עבודות לתועלת הציבור, ההגנה תבקש להימנע מהרשעתו
איתמר לוין
ביהמ"ש המחוזי בחיפה קבע: המנכ"ל לשעבר חיים רוזנבאום והסמנכ"ל לשעבר ארנולד בקלו לא ייענשו בלא הרשעה על אחריותם לדליפת חומר מסוכן לפני שש שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il