X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התקציב נטו לשנת 2019 יעמוד על 479.6 מיליארד ש"ח, גידול של 4.3% לעומת תקציב 2018 והצמיחה הצפויה תעמוד על 3.1% על-פי תחזיות האוצר יעד הגירעון צפוי לעלות מ-2.5% ל-5.9%, שזה תוספת של 5.4 מיליארד ש"ח ביעד הגירעון הממשלתי ב-2019
▪  ▪  ▪
שר האוצר בוועדת הכספים [צילום: באדיבות דוברות הכנסת, יצחק הררי]

"תקציב 2019 - החברתי מאי פעם!", כך הסכימו חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה בוועדת הכספים, (יום א', 18.2.18) בעת הצגת התקציב לשנת 2019 ע"י שר האוצר, משה כחלון.
לדבריו, מטרת הבאת התקציב ל-2019 כבר עכשיו היא לשדר יציבות ושאפשר יהיה להיכנס ל-2019 עם תקציב. "ולם יודעים שזו תהיה שנת בחירות ואם היינו מתחילים לעבוד על זה בנובמבר- דצמבר, היינו מתקשים להביא את הקציב לאישור. ב-2017 היה ניצול של כמעט 100% של התקציב וזו ברכה למשק, כי כסף שחוזר משמעותו, שהכלכלה והמשק נפגעים וגם הציבור. בכל השנים ביוני-יולי השרים היו נכנסים להאטה ועצרו פרויקטים. ב-2017 זה לא קרה, כי יש תקציב דו-שנתי ומפה הגיע הניצול המקסימלי והכסף הזה הצמיח את המשק".
לגבי התקציב עצמו, אמר כחלון: "נמשיך ברפורמות המבניות, בהשקעות בצמיחה, יש לנו הארכה של 'נטו משפחה', 'זיכוי לצהרונים', הנכים בפנים, הרפורמה בבריאות גם וגם הרפורמה בבנקים, הפרדת כרטיסי אשראי ועוד. תקציב 2019 כולל הוזלות במיסים, במכסים, טיפול ביוקר המחיה, המשך הטיפול במשבר הדיור, טיפולי שיניים במבוגרים, הרבה כסף לחינוך ולבריאות. תקציב חברתי, הרבה כסף מעבר לגידול הטבעי הגיע לנושאים החברתיים. בנוסף, שמירה על צמיחה, על יעד הגירעון ויעדים פיסקאליים ולהשאיר לדורות הבאים כלכלה טובה ולא נוציא עכשיו כסף ומישהו אחר יתמודד. הכל מגובה בהכנסות ממיסים. תקציב חברתי, הכנסות תחזיות, חוב-תוצר, אבטלה, גירעון - נשמרו באחריות ואף מעט בקנאות".
הממשלה מבקשת להעלות את יעדי הגרעון
התקציב נטו לשנת 2019 יעמוד על 479.6 מיליארד ש"ח גידול של 4.3% לעומת תקציב 2018 והצמיחה הצפויה תעמוד על 3.1% על-פי תחזיות האוצר. יעד הגירעון צפוי לעלות מ-2.5% ל-5.9%, שזה תוספת של 5.4 מיליארד ש"ח ביעד הגירעון הממשלתי ב-2019. עוד במסגרת הצעת התקציב ל-2019, הממשלה מציעה להעלות את יעדי הגירעון לשנים 2020 - 2022.
נוכח החשש שהביעו מספר חברי ועדה מפני העלאת הגירעון, הודיע יו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני, שוועדת הכספים תקדיש דיון נפרד לנושא הגירעון. גפני שיבח את שר האוצר וציין: "המשק הישראלי חזק מאוד, אך במיקרו, יש דברים שעד שנגיע אל המנוחה ואל הנחלה, הדרך עוד ארוכה. יש דברים שלא ניתן לסבול גם כשהמאקרו מצויין. כשנכה לא מקבל משכנתא, אז לא משנה שבמקרו המצב מצויין. כשיש מפעלים שעל סף התמוטטות זה מחייב פעולה מצדינו. צריך לדאוג שהחלשים שלא מצליחים בגלל סיבות חברתיות יקבלו סיוע". גפני הוסיף ואמר לשר: "גם בעניין גיל הפרישה לנשים, הטלת עליי להעלות את גיל הפרישה, אבל היום בוועדת שרים לחקיקה דחו את הדיון בנושא, אז נדחה גם ועדת הכספים תדחה את הדיון שאמור היה להתקיים השבוע, אך ברור שצריך להעלות את גיל הפרישה לשנים כי תוחלת החיים עולה".
הכלכלן הראשי באוצר, יואל נוה: "המשק חזר לקצבי צמיחה שמשקפים את הפוטנציאל, כשב-ברבעון השני של 2017 הצמיחה עמדה על 2.7% וברבעון השלישי על 3.5%. הצריכה הובילה את הצמיחה בשנים האחרונות. המשק הישראלי קרוב למצב של תעסוקה מלאה. מבחינת הייצוא, ייצוא הסחורות ממשיך להיחלש אך ייצוא השירותים צומח בקצב מהיר. משקל ייצוא השירותים מסך הייצוא עומד על 43.7% ב-2017 וייצוא הסחורות עמד על 56.2% מסך הייצוא. ענפיי ההיי-טק והגז המשיכו לתרום לעודף בחשבון השוטף. תחולת העוני ממשיכה לרדת ובמקביל מצבם של העניים משתפר. תוחלת העוני ירדה ב-2016 בחצי נקודת האחוז מ-19.1 ל-18.6 אחוזים. בהתחשב בכך שלראשונה נכללה גם האוכלוסייה הבדואית בנגב בחשבון, יוצא שהירידה בשיעור העוני הייתה אף גדולה יותר. סביבת הריבית האפסית תורמת לגידול מתמשך במחירי הנכסים".
להכין תקציב לשנה הבאה בתחילת השנה הנוכחית - חסר אחריות"
ראש האופוזיציה, חבר ועדת הכספים, ח"כ יצחק הרצוג: "אין ספק שהתקציב מתחיל בפרמטרים חיוביים. עם זאת, להכין תקציב לשנה הבאה בתחילת השנה הנוכחית זה חסר אחריות. שנה זה המון זמן. זה אומנם משדר יציבות אבל אם זו הסיבה היו עושים זאת כל שנה. זה נעשה מסיבות פוליטיות. דווקא בגלל הנתונים הכלכליים החיוביים, הצגת תקציב שייכנס לתוקף רק עוד שנה (!) גובלת בחוסר אחריות. משמעות הדבר; אי-ודאות כרונית לתקופה ארוכה מאוד לאור המשבר בקמעונאות, ירידת הנדל״ן, המיסוי בארה״ב ואיומי המלחמה מסביבנו שלא נלקחים בחשבון בתקציב הזה".
השר כחלון השיב: "התקציב הדו-שנתי הראשון עבד טוב ולכן אימצתי אותו אף שבתחילה התנגדתי לדו-שנתי. ירידה בשוק הנדל"ן, אנחנו ערים לכך, זה יכול לייצור האטה, אך המרווחים כל-כך גדולים לכן הקבלנים יכולים לוותר על מעט מרווחיהם. יש 50 אלף דירות פניות ולא מוכרים כי לא רוצים להוריד מחירים. הדירות יימכרו כי הבנקים יירצו לקבל כסף. הקמעונאות מאוימת ועזרנו עם נטו יוקר המחיה עם המכסים. גם בנטו-עסקים קטנים יושבים איתם ומטפלים, נמצא בטיפול. המיסים בארה"ב, היו לי כבר שתי פגישות עם שר האוצר האמריקני ויש לנו צוותים שיעבדו איתם יחד לראות איך יפעל. ברוב מדינות ארה"ב מס החברות יותר מאיתנו, למעט 2-3 מדינות ובודקים עם אותן מדינות אם באמת מתחרות איתנו, אך יש מדינות שאין לנו עניין בהן. לגבי מלחמה זה נלקח בחשבון. צה"ל חידש מלאים ונעשתה התייעלות רבה".
9 מיליארד ש"ח למגזר הערבי
ח"כ אחמד טיבי: החברה הערבית לא נמצאת בתקציב, אף שהייתה תוכנית חומש. אי-שילוב ערבים במשק הישראלי עולה למשק 40 מיליארד ש"ח בשנה. אנחנו דורשים שילוב: קליטה במשק הישראלי, גם במגזר הפרטי, כי זה 'win win situation'". השר כחלון: "עד סוף 2018 יועברו 9 מיליארד ש"ח, עד כה עברו 7.5 מיליארד ש"ח למגזר הערבי".
300 מיליון ש"ח לטובת הגדלת הפיריון
ח"כ רחל עזריה קראה "לשים דגש על נושא התעסוקה, לשמר את ההצלחה, פחות רואה לכך התייחסות בתקציב הנוכחי ורוצה לשים את זה על סדר היום. האי שוויון צונח גם בברוטו, כי כן יש עלייה ביציאה לעבודה. לשמר את ההכשרות המקצועיות".
השר כחלון הוסיף: "פועלים גם במיקרו; בקרן למפעלים במצוקה שמנו קרוב ל-200 מיליון ש"ח. תמיד יש בעיות נקודתיות, משק צומח ותחרותי ותמיד יש נפגעים אבל פועלים לסייע. בעניין גיל הפרישה נטפל בכך, קשה לי עם החלטות שייפגעו באנשים, מנסים למצוא פתרון לטובת נשים קשות-יום שיכולות להיפגע. לגבי האי-שוויון, הגענו להסכמי שכר דיפרנציאליים, שהחלשים והחזקים לא יקבלו אותו דבר. למס הכנסה שלילי הקצבנו 1.750 מיליארד ש"ח. פועלים לסגירת פערים, שאנשים ילכו לעבודה ואם ישתכרו פחות יקבלו מס הכנסה שלילי. זה מוציא מעוני ומצמצם פערים. העלנו את שכר המינימום כמעט באלף ש"ח, הורדנו את מחירי המים והתחבורה הציבורית, חיסכון לכל ילד של מיליארדים, כל אלו מצמצמים פערים. לא ניתן לחסל את הפערים אך כן מצמצמים אותם. נעשו פעולות לצמצום האי-שוויון וזה ביעדים הלאומיים. שמנו 300 מיליון ש"ח לטובת הגדלת הפיריון, כשהבעיה המרכזית בתחום היא בענף הבנייה".

תאריך:  18/02/2018   |   עודכן:  18/02/2018
+סטודנטים לא מקבלים את מלוא המידע
23:01 18/02/18  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה

ח"כ רחל עזריה בוועדת הרפורמות: "שליטה בגורמים שנכנסים לקמפוס לצורך שיווק, ואי מתן מידע שיווקי לסטודנטים, מזכירה את ההסכמים שחברות תרכובות המזון לתינוקות היו חותמות עם בתי חולים"

ח"כ רחל עזריה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+לא קיבלתי ממילצ'ן אגורה שחוקה
18:51 18/02/18  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה

"עבדתי עבור ארנון מילצ'ן כמה חודשים, לפני יותר מעשרים שנה"  ▪  "היועץ המשפטי קבע שאין שום ניגוד עניינים"  ▪  "אני לא עד מרכזי ולא עד מפתח בפרשת נתניהו"  ▪  "מקורבי נתניהו מנסים עכשיו לזרוק בוץ לכל הכיוונים. זו השיטה הקבועה שלהם. להפעיל טרולים ולמלא את הפיד בלכלוכים ושקרים"

יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד[צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל  נוה / Yoel Naveh  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק הרצוג  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עידן יוסף
יותר מ-30 מנכ"לים ומזכ"לים של פרלמנטים מכל רחבי העולם יגיעו למשכן    מנכ"ל הכנסת יכריז על יוזמה להקים פורום נגישות בין-פרלמנטרי    מזכירת הכנסת תרצה על שקיפות פרלמנטרית במשכן
גלית יצחק-אוגנוב
כך התחייבו במשרד האוצר    משרד הבריאות מודע למצב הקשה ביחידות אשר סובלות מקשיי תקצוב ועומס רב, וכמה מהן כבר נסגרו והבטיח כי צוותים במשרד כבר פועלים על-מנת לתת מענה בתקציב 2019 לסוגיה
עידן יוסף
הוועדה המשותפת כלכלה-כנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להצלת הערוצים הייעודיים ולתיקונים שיקלו על הערוצים המסחריים הגדולים
עידן יוסף
אלאלוף ומלינובסקי מחו על אי-הכללתו בתקנות של מקצוע הפודולוגיה, בו מתמחים בעיקר עולים מצרפת    משרד הבריאות: מדובר במקצוע שונה, וההכרה בו נמצאת בתהליך נפרד
עידן יוסף
טוענת כי קיום הדיון בוועדת החוקה בחוק המאפשר בוררות ממונית בבתי הדין הרבניים מפר את ההסכמים הקואליציוניים, אולם מתברר כי הסיעה תמכה בחוק גם כאשר הגיע לוועדת השרים לחקיקה וגם בקריאה הראשונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il