X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הלמ"ס הפסיקה אשתקד לפרסם את הנתונים, והפרסום הנתונים האחרון דיבר על 30,000 דירות לא מכורות, כמעט כולן בשלבי בנייה שר האוצר: הבנקים עשויים ללחוץ על קבלנים
▪  ▪  ▪
[צילום: לירון אלמוג/פלאש 90]

"על-פי מידע שבידינו יש כיום בידי הקבלנים כ-50,000 דירות על המדף", כלומר לא-מכורות - אמר (יום א', 18.2.18) שר האוצר משה כחלון. הוא דיבר במסגרת הדיון על הצעת התקציב ל-2019. בוועדת והכספים של הכנסת. כחלון סייג את דבריו באמרן כי נתון זה הוא על-פי מידע שבידי האוצר, אך אין ביטחון שהוא מדויק.
עד לפני כשנה פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) נתונים חודשיים על מספר הדירות שלא נמכרו. רובן המכריע של דירות אלו היו בבנייה, ורק חלק קטן דירות גמורות שלא נמסרו. הפרסום הופסק מסיבות שונות. כחלון מוסר עתה נתון ראשון לאחר הפסקה ניכרת
כחלון לא מסר נתונים מפורטים. הוא לא אמר באלו אזורים מתרכז מלאי הדירות - בצפון, בדרום, בירושלים או באזורי הביקוש במרכז. כן לא נמסרה חלוקת הנתונים בין דירות בבניה לדירות גמורות.
שר האוצר העריך עוד, כי הירידה במכירת דירות עשויה להביא לכך שהבנקים ידרשו מהקבלנים לפרוע הלוואות. משמעות דבריו היא, כנראה, שהקבלנים יוזילו דירות כדי לגייס מזומנים לבנקים.
באחרונה, הציעו קבלנים למשרד השיכון לרכוש מהם מספר ניכר של דירות, בבניה או גמורות, שלא נמכרו לציבור. המדובר בעסקות על-פי החלטה ק דמת של מועצת מקרקעי ישראל: הקבלנים ימכרו את הדירות למדינה בהנחה של 200 אלף שקל מהמחיר הנקוב, ויקבלו מענק של עד כ-130 אלף שקל. הדירות האמורות ייתוספו למלאי הדירות למכירה במסגרת מחיר למשתכן, ביתרון ברור שניתן להיכנס אליהן תוך זמן קצר יחסית.

תאריך:  18/02/2018   |   עודכן:  18/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה כחלון / Moshe Kahlon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופט המחוזי אמר למקורביו שהוא סבור שאין לו סיכוי של ממש    גורמים המקורבים לוועדה לבחירת שופטים: איש לא היה מוכן "להיהרג" על מועמדותו של כבוב
מירב ארד
על-פי התלונה שהתקבלה במטה "כחול לבן" במשרד הכלכלה והתעשיה, במכרז שפורסם לאחרונה על-ידי רשות שדות התעופה, לאספקה והתקנת שטיחים בנמל התעופה בן-גוריון, נקבעו תנאי סף המונעים, מלכתחילה, השתתפות יצרנים ישראלים    השר כהן: "נקפיד על יישום חוק העדפת תוצרת כחול לבן"
מירב ארד
התקציב נטו לשנת 2019 יעמוד על 479.6 מיליארד ש"ח, גידול של 4.3% לעומת תקציב 2018 והצמיחה הצפויה תעמוד על 3.1% על-פי תחזיות האוצר    יעד הגירעון צפוי לעלות מ-2.5% ל-5.9%, שזה תוספת של 5.4 מיליארד ש"ח ביעד הגירעון הממשלתי ב-2019
מירב ארד
לפי הצעת החוק סכום הכסף שיעבור למחבלים מהרשות הפלשתינית- ירד מהתקציב שמעבירה לה ישראל    השר ליברמן: "בקרוב יבוא סוף לתיאטרון האבסורד הזה"
מירב ארד
על-פי הצעת החוק לא ייפתח הליך פלילי בשתי הפעמים הראשונות נגד מי שנתפס על החזקה או שימוש בקנביס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il