X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
בני זוג שחויבו להחזיר 160 מיליון דולר בשל מרמה טענו שלא ניתן לאכוף פס"ד אנגלי נגדם. עמית הגיב: טענה זו אינה מעוגנת בלשון החוק, לא לפי הפשט ולא לפי הדרש, ואף לא ברמז או בסוד
▪  ▪  ▪
גם לא בתורת הסוד [צילום: AP]

שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, משתמש לעיתים קרובות בפסקי דינו בלשון ציורית ושנונה, ולעיתים משלב בהם את מקורות היהדות - אותם ספג כמי שגדל בבית דתי. יש מקרים בהם עמית עושה את השניים יחדיו.
בפסק דין שניתן היום (18.2.18) אומר עמית: "לטענת המערערים, מכוח ס"ק(3) על בית המשפט להימנע מלהכריז על פסק חוץ כספי כאכיף, כל עוד לא עלה בידי הזוכה-מבקש האכיפה להצביע על נכסים המצויים בישראל מהם יוכל להיפרע. אלא שטענה זו אינה מעוגנת בלשון החוק, לא לפי הפשט ולא לפי הדרש, ואף לא ברמז או בסוד" - רמז לפרד"ס, ארבע השיטות המרכזיות לפרשנות התורה.
עמית דחה את ערעורם של רונן אברבוך ומרים אברבוך על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, לפיה ניתן לאכוף נגדם בישראל פסק דין שחייב אותם לשלם 160 מיליון דולר למספר חברות. בית המשפט האנגלי קבע, כי בני הזוג - בשמותיהם הקודמים: רוסלאן פינאייב ומריה קוברסקה - ביצעו "מעשי הונאה ומרמה בהיקפים אדירים", בלשונו של עמית. השופטת המחוזית תמר אברהמי קבעה לאחר תהליך ארוך, כי ניתן לאכוף בישראל את פסק הדין וחייבה אותם בהוצאות בסך 450,000 שקל.
בערעורם טענו אברבוך, כי מאחר שאין להם נכסים בישראל - הרי שלא ניתן מבחינה אופרטיבית לאכוף אותו בארץ. החברות התובעות אמרו, כי הוכיחו שהשניים הביאו עימם לישראל יהלומים במיליוני דולרים וכי בכוונתן לפתוח נגדם בהליכי פשיטת רגל, שיאפשרו לשים את ידיהן גם על נכסי השניים בחו"ל.
עמית דחה טענה זו של אברבוך בקובעו, כי החוק מדבר על היכולת המשפטית לאכוף את פסק הדין ולא על היכולת המעשית, וכי הפרשנות שלהם אינה עולה בקנה אחד עם לשון החוק ותכליתו. והוא מוסיף בציניות: "המערערים שכל כך דואגים למשאבי השיפוט במדינה יכולים להסיר דאגה מעל ליבם, באשר המשיבות מנסות לאתר ולממש נכסים של המערערים בכל רחבי הגלובוס, ולא רק בישראל". עוד אומר עמית, כי "אימוץ פרשנותם של המערערים עלול להוביל לכך שמדינת ישראל תהפוך לעיר מקלט עבור נוכלים וחייבים בעלי נכסים בחוץ לארץ, שייהנו מחסינות מפני נקיטת הליכים נגדם כל עוד יישבו בישראל".
השופטים ג'ורג' קרא ויעל וילנר הסכימו עם עמית, שחייב את אברבוך בתשלום הוצאות נוספות בסך 80,000 שקל. את אברבוך ייצגו עוה"ד צביקה מצקין ואלרן שפירא בר-אור, ואת החברות התובעות - עוה"ד גד טיכו ואלון קנטי.

תאריך:  18/02/2018   |   עודכן:  28/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
אלי אלון
בירושלים הלכה לעולמה בסוף השבוע העיתונאית וחוקרת התקשורת ד"ר דינה גורן, מחלוצי לימודי התקשורת בישראל. בת 87 הייתה במותה
יפעת גדות
זכה בפרס בתחום חקר הכלכלה וחקר הסטטיסטיקה    בשנים האחרונות מחקריו עוסקים בעיצוב מנגנונים כגון מכרזים, להם חשיבות בסחר מקוון
אלעזר לוין
קידם את מעמד סוכני הביטוח בכהונותיו כנשיא הלשכה
מירב ארד
יריד העמותות הנודד יפעל במשך חמישה שבועות, כשבכל שבוע הוא יתארח למשך יומיים בלבד בקניון מוביל אחר מקבוצת עזריאלי ברחבי הארץ    ההכנסות - קודש לעמותות והעסקים המשתתפים
יפעת גדות
בנימוקי ועדת הפרס צוין: "מאז תחילת שנות השמונים של המאה העשרים, כבש דויד גרוסמן את מקומו במרכזה של התרבות הישראלית והוא אחד הקולות העמוקים, המרגשים והמשפיעים בספרותנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il