X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הרפורמות דנה בהצעת חוק פרטית, שלפיה ישלמו בעלי הרכב הפרטי פרמיה נוספת, כדי לכסות רבבות אופנועים שאינם מבוטחים ה"פול": אנחנו מפסידים 380 מיליון שקל בשנה בגלל האופנועים
▪  ▪  ▪

ועדת הרפורמות של הכנסת החלה לדון (יום ד', 21.2.18) בהצעת חוק פרטית של ח"כ מיקי זוהר, שלפיה תועלה פרמיית ביטוח החובה של רכב פרטי, כדי לממן ביטוח חובה לאופנועים. הדיון הוא לקראת קריאה ראשונה בהצעת החוק.
נציג רשות שוק ההון, ניר ברטל, אמר כי בישראל 130 אלף אופנועים, ו-40 אחוז מהם, כלומר כ-50 אלף אופנועים, אינם מבוטחים בביטוח חובה. לדבריו, זהו מצב מטריד. נראה כי בעלי אופנועים רבים אינם מבטחים את רכבם בגלל הפרמיה הגבוהה יחסית. נתון דומה מופיע בדוח מבקר המדינה על הנושא.
מנכ"ל "הפול", אילן שמיר, אמר כי הפול הפסיד אשתקד 380 מיליון שקל בגלל תשלום תביעות לרוכבי אופנועים ואחרים שנפגעו בתאונות. ה"פול" משלם את רוב הנזק הגופני. ה"פול" הוא גוף בבעלות כל חברות הביטוח, המכניסות כספים מדי שנה. לכיסוי ההפסדים.
חלופה: העלאת ההעמסה ל-8.5% בלבד
ברטל אמר כי שר האוצר מציע לשרת המשפטים להקים צוות משותף שיבחן את הנושא. אחת ההצעות היא להעלות את ה"העמסה" ל-8.5% בלבד, ולא ל-11% כפי שמציע ח"כ זוהר. לדבריו, העלאה זו של 2% תשית על בעלי הרכב הפרטי 100 מיליון שקל לשנה, שהם העלאת פרמית ביטוח חובה ב-30 עד 40 שקל. לשנה לכל בעל רכב.
בעלי הרכב הפרטי משלמים כיום תוספת של כ-6.5% ("העמסה") לפרמיית ביטוח החובה, כדי לכסות אופנועים. התברר שלא די בהעמסה זו. לכן מציע ח"כ זוהר להכפיל, לערך את התשלום, ל-11% מפרמיית ביטוח החובה. בישיבת הוועדה אתמול נאמר כי מדובר בהעלאת פרמיית ביטוח החובה לרכב בכמה עשרות שקלים לשנה.
אולם מנתוני ברטל מרשות שוק ההון עולה לכאורה, כי אם ההעמסה תועלה ל-11%, ולא ל-8.5% כפי שמציע האוצר, יביא הדבר להתייקרות הפרמיה לכל בעל רכב פרטי בשיעור גבוה בהרבה יותר מ"כמה עשרות שקלים לשנה".

תאריך:  22/02/2018   |   עודכן:  22/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מנשה ארביב, שהיה ראש להב 433 ונציג המשטרה בארה"ב, קיבל טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו ואנשיו    הוא לא הואשם מלכתחילה בקבלת שוחד, הועמד לדין רק על מרמה והפרת אמונים - והורשע בסעיף שולי    ההגנה תבקש ענישה ללא הרשעה    הטיעונים לעונש נדחו לחודש ספטמבר; התיק יסתיים שנתיים לאחר שנפתח
מירב ארד
מזכ"ל אמנסטי: "מנהיגים כגון א-סיסי, דוטרטה, מאדורו, פוטין, טראמפ או שי, חותרים בנחרצות תחת זכויותיהם של מיליוני בני אדם". מבהיר: הממשלות, ללא כל בושה, מצעידות את העולם עשורים אחורה בזמן
מירב ארד
היקף ההכנסות המצטבר מהסכם "לוויתן" עשוי להסתכם בעד כ-130 מיליוני דולר בשנה
אביתר בן-צדף
אחמד האזה אלדארבי הנו העצור הראשון בגואנטנאמו, שישחרר ממשל טראמפ    אלדארבי לא הועבר לסעודיה כיוון שהממשל האמריקני חיכה לביטחונות סעודיים לפני שיועבר אליהם
איתמר לוין
המשטרה ורשות ניירות ערך יבקשו להאריך את מעצריהם של בעל השליטה בבזק, אשתו ובנו וכן של יועץ התקשורת של משפחת נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il