X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקבוצה תפרע רק בין מחצית לשני שלישים מחובותיה - כך שהמחיקה עשויה להגיע ל-800 מיליון שקל אלוביץ, שותפיו ונושאי המשרה ביורוקום לא יקבלו פטור מתביעות
▪  ▪  ▪
אלוביץ. הבנקים ימחקו [צילום: פלאש 90]
הנושים אישרו: נתי סיידוף רוכש את קבוצת יורוקום משאול אלוביץ
איתמר לוין
הנכס העיקרי של יורוקום: חברת בזק * רוב גדול לאישור ההסדר באסיפות הנושים של יורוקום תקשורת ויורוקום אחזקות; רוב הנושים הבלתי-מובטחים של יורוקום נדל"ן מתנגדים - אך בית המשפט יוכל לאשר את ההסדר * סיידוף יזרים 401.5 מיליון שקל, יפרע חובות ויכניס לקופת ההסדר סכומים נוספים בהתאם לתשואה שישיג על נכסי הקבוצה
לרשימה המלאה

היקף התספורת בהסדר הנושים של קבוצת יורוקום עשוי להתקרב ל-50% - עולה מפרטי ההסדר, שהוגש (יום ו', 23.2.18) לאישור בית המשפט המחוזי בתל אביב ואשר פורסם לראשונה ב-News1. ההסדר אינו כולל פטור מהגשת תביעות נגד הבעלים היוצא, שאול אלוביץ, יתר בעלי השליטה ונושאי המשרה בקבוצת יורוקום.
נתי סיידוף ירכוש את יורוקום יחד עם מנהל עסקיו בישראל, עו"ד תמיר כהן, והוא יוכל לצרף אליו משקיעים נוספים עד להשלמת ההסדר. הרוכשים יקבלו אופציה לשנתיים לרכישת השליטה ביורוקום, ויוכלו להאריך אותה; לאלוביץ לא ניתנה אפשרות שכזאת. אם האופציה לא תמומש בשל מגבלות רגולטוריות, תהיה יורוקום חייבת להחזיק לסיידוף את ההלוואה שיזרים לה. לפני מימוש האופציה יוכל סיידוף להעביר אותה לגורם אחר, באישורו של הנאמן להסדר שימנה בית המשפט.
הסכום המינימלי שיעמוד לרשות קופת ההסדר של יורוקום יהיה 876.5-826.5 מיליון שקל. הרוכשים יזרימו לקופת ההסדר 526.5-476.5 מיליון שקל; הפער נובע מהסעיף לפיו אם בתוך שנה מאישור ההסדר יגיע שווי השוק של מניות אינטרנט זהב (השולטת בבזק) ל-650-500 מיליון שקל - הם יוסיפו 50-10 מיליון שקל.
בנוסף לכך, יורוקום תקשורת תהיה חייבת לקופת ההסדר 350 מיליון שקל, שייפרסו לשבע שנים בריבית של 3% לשנה. הנאמן יממש את בית יורוקום ברמת גן ואת מניות חברות סאטקום ואיתג, והתמורה תועבר לקופת ההסדר יחד עם הכנסות מתביעות להן החברה היא צד. הסכומים המובטחים כעת הם אלו שצוינו לעיל, כסכומי המינימום שיעמדו לפרעון החובות.
שלוש החברות הנכללות בהסדר - יורוקום אחזקות, יורוקום תקשורת ויורוקום נדל"ן - חייבות לבנקים 1.11 מיליארד שקל בחובות ישירים ועוד 460 מיליון שקל בערבויות לחברות אחרות בקבוצה, הנכללות אף הן בהסדר. ליורוקום נדל"ן יש חובות נוספים של 55 מיליון שקל, כך שסך החובות בהסדר הוא 1.62 מיליארד שקל. בזק טוענת שיורוקום חייבת לה 120 מיליןו שקל בעסקת yes, אך טענה זו טרם הוכרעה ולכן אינה מחושבת בתספורת - מה עוד שמדובר בחוב בתוך הקבוצה. מכאן, שההחזר המינימלי יהיה 54%-51% מהחוב.
הסכום עשוי לגדול בעוד חמש שנים, כאשר ייבדק האם נרשם upside - דהיינו עלייה בשווי - של מניות אינטרנט זהב וחלל תקשורת. אם שוויין של מניות אלו יעלה ב-40%-10% על הסכום שהזרים סיידוף לקופת ההסדר, הוא יעביר לה 50%-20% מסכום עליית השווי בהתאם למדרגות המפורטות בהסדר.
על-פי דוגמה המצורפת להסדר, הסכום הנוסף שתקבל הקופה יהיה 140 מיליון שקל. במקרה כזה, ייפרעו 66%-60% מהחובות. בכל מקרה, מדובר על מחיקה של מאות מיליוני שקלים, גם בתרחיש הפסימי היא תסתכם ב-800 מיליון שקל, ובתרחיש האופטימי - ב-650 מיליון שקל.
ההסדר מבוסס על שווי של 517-467 מיליון שקל למניות אינטרנט זהב, 233 מיליון שקל למניות חלל, 143 מיליון שקל למניות אנלייט ו-182 מיליון שקל לחלקה של יורוקום בפרויקט מידטאון. שווי השוק הנוכחי של אינטרנט זהב הוא 535 מיליון שקל, ואילו שווי אחזקות יורוקום בחלל הוא 210 מיליון שקל.
עוד נאמר בהסדר, כי הוא מהווה הסתלקות של הנושים מתביעותיהם כלפי החברות, אך כאמור אין בו התחייבות שלא לתבוע את אלוביץ ואת שותפיו ואת נושאי המשרה בקבוצה. ההסדר הוגש באמצעות עוה"ד צוריאל לביא ושירלי יפרח-אזור, והוא מחייב את אישורו של נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין - שטרם קבע מועד לדיון בו.

תאריך:  25/02/2018   |   עודכן:  25/02/2018
+ארי הרו יעיד נגד נתניהו גם בתיק 4000
17:37 25/02/18  |  חן מענית   |   לרשימה המלאה

לפי המידע שבידי גלובס, הרו כבר העביר למשטרה מידע בנוגע ליחסי נתניהו ואלוביץ, שאליהם נחשף כשהיה ראש הסגל במשרד רה"מ  ▪  "הרו יודע הרבה מאוד דברים שאחרים לא יודעים"

ראש הסגל לשעבר במשרד רה"מ, ארי הרו [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התספורת ביורוקום: מאות מיליוני שקלים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
את מי דופקים
ארי כספי  |  25/02/18 08:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת בזק
איתמר לוין
השופטת רונית פוזננסקי-כץ מתעלמת מהחקיקה והפסיקה, ממקומה המרכזי של בזק בבורסה ובמשק, מזהותם של החשודים בפרשה - ושוב נותנת לרשות ני"ע צו שערורייתי וחסר כל היגיון
איתמר לוין
הבקשה הוגשה בידי בנק הפועלים, בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי הטוענים לחובות של 961 מיליון שקל    אומרים שהחברה אינה פורעת את חובותיה מאז 2015
מירב ארד
דוד גרנות ימשיך לכהן כיו"ר זמני של בזק, ואלוביץ' יכהן כיו"ר בזק בינלאומי ופלאפון
איתמר לוין
רשות ני"ע: ראיות לעבירות מרמה, דיווח ושיבוש מהלכים בשלוש הפרשות - ניפוח תוצאות yes, הדלפות מדיונים על חלל ו-yes וקידום ענייני בזק במשרד התקשורת
איתמר לוין
מנכ"ל משרד התקשורת הורחק מן המשרד עד 22.10.17 בשל החשדות נגדו בפרשת בזק    ביהמ"ש מנחה את רשות ניירות ערך להאיץ את החקירה בעניינו
רשימות נוספות
אור אלוביץ' השעה עצמו כיו"ר דירקטוריון  /  איציק וולף
מנכ"ל חלל נחקר בפרשת בזק  /  איתמר לוין
תיק בזק יעבור בקרוב לפרקליטות  /  איתמר לוין
היבריס באקווריום  /  איתמר לוין
כולם שווים אבל כמה שווים יותר   /  חיים שטנגר
משילות כן, אחריות יוק  /  צ'לו רוזנברג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il