X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המנכ"ל לשעבר של מאפיית אנג'ל ירצה חמישה חודשי מאסר בפועל עבודות שירות למנכ"ל דגנית עין בר ולמנהל השיווק של מאפיית אורנים
▪  ▪  ▪
אנג'ל. שלושה חודשי קרטל [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

ירון אנג'ל, שהיה מנכ"ל מאפיית אנג'ל, ירצה חמישה חודשי מאסר בפועל על חלקו בקרטל הלחם בשנת 2010. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, עודד שחם, גם קנס את אנג'ל ב-300,000 שקל ופסל אותו לחמש שנים מכהונה כדירקטור בחברה ציבורית.
אנג'ל הודה במסגרת הסדר טיעון בחלקו בקרטל שהתקיים בין פברואר למאי 2010. במסגרת זו הסכימו המאפיות הגדולות בארץ לפעול להעלאת מחירי החלות והלחם האחיד הפרוס בריכוזים החרדיים, ולשם כך - לא יתחרו זו בזו באותם שווקים. בפועל, הקרטל פעל רק במספר קטן של מרכולים, מכולות וישיבות.
שחם אומר כי הפסיקה קובעת עונשי מאסר בפועל על עבירות של הגבלים עסקיים, כחלק ממגמת ההחמרה בכלל בענישה בעבירות כלכליות. את עונשו של אנג'ל גזר שחם גם בהתחשב בעונשים שכבר הוטלו על מעורבים אחרים בקרטל, שהחמורים שבהם היו שלושה חודשי מאסר בפועל ושלושה חודשי עבודות שירות.
משה מרקוביץ, שהיה מנהל המכירות של מאפיית אורנים, הורשע בסיוע לאותו הסדר כובל. בשל חלקו הנמוך יותר בפרשה ובהשוואה לנאשמים אחרים, הוא נדון ל-4.5 חודשי עבודות שירות ולקנס של 60,000 שקל.
יוחנן אהרונסון היה מנכ"ל מאפייה מרחבית קריית שמונה ובעלי 33% ממניותיה, יו"ר מאפיית דגנית עין בר ויו"ר איגוד האופים. בשל נסיבותיו הרפואיות החריגות, לא ביקשה המדינה לגזור עליו מאסר או עבודות שירות. הוא נקנס ב-500,000 שקל ונפסל לחמש שנים מכהונת דירקטור בחברות ציבוריות.
מנחם אוברקוביץ היה מנכ"ל דגנית עין בר והורשע משום שידע על ההסדר הכובל שעשה אהרונסון ואף עודד אותו בכך. שחם אומר כי אין מקום לענישה תקדימית בדמות מאסר בפועל על עבירה זו ולכן גזר על אוברקוביץ ארבעה חודשי עבודות שירות, קנס של 100,000 שקל ופסילה של חמש שנים מתפקיד דירקטור בחברות ציבוריות.
מאפיית אנג'ל נקנסה ב-1.4 מיליון שקל והוטל עליה קנס על תנאי של 500,000 שקל על עבירות הגבלים. דגנית עין בר נקנסה ב-700,000 שקל והוטל עליה קנס על תנאי בסך 500,000 שקל.
מאפיית אנג'ל אמרה בתגובה, כי קיים פער ניכר בין כתב האישום המקורי לבין זה שעליו הוסכם בהסדר הטיעון. לדבריה, ירון אנג'ל הסכים ליטול על עצמו אחריות אישית כדי להחזיר את המאפייה לפעילות רגילה ולהקל על אחרים שהיו מעורבים בפרשה. מאפיית דגנית עין בר אומרת, כי הוכח שהאישומים היו חסרי פרופורציה, היא לא נטלה חלק במימוש ההסכמה להעלאת המחירים והללו אף לא עלו בפועל.

תאריך:  25/02/2018   |   עודכן:  25/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עודד שחם
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאסר לירון אנג'ל בפרשת קרטל הלחם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
כבר בשנת 2018 יוכלו מקבלי הקצבה לצבור ותק רב יותר ולהגדיל את תוספת הוותק לה יהיו זכאים לאחר פרישתם, ב-307 עד 673 שקלים בחודש    חשש כי הגידול בתוספת הוותק יביא לאובדן זכאות להשלמת הכנסה
עידן יוסף
רב-סרן חיים בלילטי, רב-סרן טובי הארט ורב-סרן ענת שחר ויינברג נבחרו פה אחד ע"י ועדה בראשות שר הביטחון
עידן יוסף
רבבות בני אדם צפווים ללוות את מיטתו בדרכו האחרונה    המשטרה חוסמת צירים רבים בבירה
אביתר בן-צדף
ביחידות הייתה דרישה להכניס פיצות למנות הקרב    הפיצות המשומרות יופצו ליחידות כשייגמר מלאי מנות הקרב הנוכחיות - כנראה, בשנת 2019
אביתר בן-צדף
הימאי נפגע על-ידי להב של רוטור אחורי של מסוק UH-1Y וֶנוֹם, שהורץ על הקרקע בבסיס האוויר במחנה פנדלטון בקליפורניה, הוחש לבית-חולים מקומי, ובשבת בבוקר מת מפציעתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il