X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המהלך נעשה בעקבות הצעת חוק של ח"כ עזריה שתעלה בוועדת השרים לחקיקה, לפיה יופקעו קרקעות שהכנסיות מכרו
▪  ▪  ▪
כנסיית הקבר בירושלים [צילום: איתמר לוין;]

ראשי הכנסיות בירושלים הודיעו (יום א', 25.2.18) על סגירת כנסיית הקבר עד להודעה חדשה, במחאה על הצעת החוק של ח"כ רחל עזריה להפקעת קרקעות שהכנסיות מכרו מאז שנת 2010. הצעת החוק תעלה לדיון בוועדת השקים לענייני חקיקה.
במהלך המאה ה-19 רכשו כנסיות בישראל שטחים רבים ברחבי המדינה ובעיקר במערב ירושלים. באותה התקופה השטחים שימשו לחקלאות והיוו פרנסה לאנשי הכמורה, אך כאשר הערים התרחבו הבינו הכנסיות השונות כי ערך הקרקעות למגורים עולה על ערכן לחקלאות. בירושלים לדוגמה בשנים 1950 עד 1952 חתמה הפטריארכיה היוונית האורתודוקסית על שלושה חוזי חכירה ל-99 שנים מול קרן קיימת לישראל וזו החכירה את הקרקעות ל-99 שנה לתושבים אשר בנו עליהם את בתיהם והאמינו כי הקרקעות שבחכירה יחודשו באופן אוטומטי בדומה לחידוש האוטומטי של זכות החכירה של כל בעל קרקע באמצעות מינהל מקרקעי ישראל. אולם בשנים האחרונות מכרו הכנסיות חלק מזכויותיהן במקרקעין לגורמים פרטיים שזהותם לעתים עלומה. בעקבות כך, דיירים אלו מוצאים עצמם במצב שבו עתידים להסתיים להם רוב הסכמי החכירה שנחתמו עם הכנסייה ועלולים להידרש לשלם סכומי כסף נכבדים כדי להאריך את חוזי חכירת המשנה שלהם.
לפי הצעת החוק של ח"כ עזריה מבקשת מוצע לקבוע הסדר ולפיו מקרקעין למטרת מגורים שלגביהם נכרת חוזה חכירה בין כנסייה ובין הקרן הקיימת לישראל או כל חוכר אחר והוקנתה בהן זכות לחכירת משנה למטרת מגורים, ואשר הכנסייה העבירה את הזכויות בקרקע לגביהם לידי גורמי אחרים, פרטיים, יועברו הזכויות לגבי הקרקעות האמורות לקניין המדינה.
עוד מוצע כי הגורמים האחרים יהיו זכאים לפיצוי בשל העברת זכויותיהם במקרקעין לטובת המדינה. גורמים אלו יהיו רשאים להשיג על גובה הפיצוי המוסכם אך לא על העברת הזכויות עצמה.
בנוסף, ראשי הכנסיות בעיר מוחים גם על המהלך לגביית ארנונה שהעירייה החלה החודש. על-אף דרישת המדינה לא לגבות, העירייה הודיעה כי החלה לגבות חובות ארנונה מנכסים של האו"ם והכנסיות בסכום של יותר מ-650 מיליון שקלים.
ח"כ עזריה מסרה בתגובה: "אני מבינה שמלחיצים את הכנסייה, אבל הקרקעות שלהם נשארות שלהם, לאף אחד אין עניין לגעת בהם לעולם. הצעת החוק שלי עוסקת במה שקורה ברגע שהזכויות על הקרקע נמכרות לצד שלישי. כמו-כן, בהמשך לטענות הפטריארכיה על איומים מצד העירייה על עיקול חשבונות בשל גביית ארנונה: "ניר ברקת מעקל חשבונות של הכנסייה ומייצר משבר במקום לטפל. הוא מייצר משבר דיפלומטי מיותר. אנסח הצעת חוק שתדאג שהכנסיות יהיו פטורות מארנונה כמו שאר מוסדות הדת. התרגיל שראש העיר עושה להם הוא מכוער".
ראש העיר של ירושלים, ניר ברקת מסר בתגובה: "כנסיית הקבר ובתי התפילה של כל הכנסיות פטורים מארנונה, אין בכך כל שינוי וכך יימשך. אך האם זה נשמע למישהו הגיוני ששטחים מסחריים כמו מלונות, אולמות ועסקים יהיו פטורים מארנונה רק בגלל שהם בבעלות של כנסיות? מדוע שמלון ממילא ישלם ארנונה ומלון נוטרדם מולו יהיה פטור מכך? לצערנו יותר מדי שנים המדינה לא אפשרה לעירייה לגבות את החובות האלה על השטחים המסחריים שהגיעו ל-650 מיליון ש"ח(!) זה לא חוקי ולא הגיוני. או שהמדינה תחזיר לנו את הכסף הזה שמיועד לפיתוח העיר, או שנמשיך לגבות אותו מהכנסיות כפי שמחייב החוק. לא אסכים יותר שתושבי ירושלים יממנו את סכומי העתק האלה!". יצויין כי עיריית ירושלים מקיימת קשר טוב ומכבד עם כלל הכנסיות בעיר, ותוסיף לדאוג לצרכיהן ולשמור על חופש הפולחן המלא שלהן. עם זאת, לא נוכל להשלים שרק בירושלים מלונות, אולמות ועסקים מסחריים יהיו פטורים מארנונה רק כיוון שהם בבעלות הכנסיות, וזאת בניגוד לחיפה ותל אביב שגובות ארנונה מהנכסים העסקיים של הכנסיות."

תאריך:  25/02/2018   |   עודכן:  25/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראשי הכנסיות הודיעו על סגירת כנסיית הקבר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לקרוא ולא להאמין
ד"ר משה פרץ  |  25/02/18 14:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
תשלם 10.3 מיליון שקל, בניכוי הון עצמי שהעמידה בעבר לחברה    שתי החברות ימשיכו במשותף בבניית 82 דירות בטירת הכרמל
איתמר לוין
המנכ"ל לשעבר של מאפיית אנג'ל ירצה חמישה חודשי מאסר בפועל    עבודות שירות למנכ"ל דגנית עין בר ולמנהל השיווק של מאפיית אורנים
עידן יוסף
כבר בשנת 2018 יוכלו מקבלי הקצבה לצבור ותק רב יותר ולהגדיל את תוספת הוותק לה יהיו זכאים לאחר פרישתם, ב-307 עד 673 שקלים בחודש    חשש כי הגידול בתוספת הוותק יביא לאובדן זכאות להשלמת הכנסה
עידן יוסף
רב-סרן חיים בלילטי, רב-סרן טובי הארט ורב-סרן ענת שחר ויינברג נבחרו פה אחד ע"י ועדה בראשות שר הביטחון
עידן יוסף
רבבות בני אדם צפווים ללוות את מיטתו בדרכו האחרונה    המשטרה חוסמת צירים רבים בבירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il