X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר האוצר ויו"ר ועדת הכספים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
יו"ר ועדת הכספים מאיים על משרד האוצר:
אם לא תעבירו כסף - נכריח אתכם
ועדת הכספים דנה בדרישת רשויות מקומיות הסמוכות לנתב"ג, לקבל סכומי כסף גדולים כפיצוי על הנזק שנגרם להם בשל פעילות השדה שאינו משלם ארנונה ח"כ משה גפני לאוצר: "אנחנו נשנה את החוק הזה. אם תשתפו פעולה אתנו טוב. אם לא - אז יעבור בניגוד לדעתכם"

ועדת הכספים דנה (יום א', 25.2.18) בדרישת רשויות מקומיות הסמוכות לנמל התעופה בן־גוריון (נתב"ג), לקבל סכומי כסף גדולים כפיצוי על הנזק שנגרם להם בשל פעילות השדה שאינו משלם ארנונה. נתב"ג, המנוהל בידי רשות שדות התעופה (רש"ת), מוגדר כ"שטח גלילי" שהעסקים בתחומו אינם מחויבים בתשלום ארנונה לשום רשות מקומית.
בחוק ההסדרים שהוגש לוועדת הכספים נקבע כי רש"ת המרוויחה סכומי עתק בנתב"ג, תעביר למדינה מתוך רווחיה כ-1.2 מיליארד שקלים בשנת 2019. ראשי רשויות סמוכים לנתב"ג טוענים כי הובטח להם בעל פה שמתוך סכום זה, יחולקו להם 100 מיליון שקלים. הם דורשים להגדיל את הסכום ל-300 מיליון שקלים, בהתאם למתווה ברור ושקוף.
סגנית הממונה על התקציבים באוצר, עדי חכמון, אמרה בדיון: "במסגרת התקציב - החקיקה הזו לא מחסירה כסף מהרשויות האלה. יוקצו 100 מיליון שקלים, בין היתר, גם לרשויות האלה".
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני, איים על אנשי האוצר: "אתם מודים בעובדה שצריך לפצות את הרשויות האלה, רק שאתם אומרים 100 מיליון שקלים ואנחנו אומרים 300 מיליון שקלים. אנחנו נשנה את החוק הזה. אם תשתפו פעולה אתנו טוב. אם לא, אז יעבור בניגוד לדעתכם, כי אין ויכוח קואליציה-אופוזיציה, כי ההיגיון אומר לשנות את המצב. בחוק הזה יהיה כתוב סכום כסף שיילך לרשויות האלה".
מנכ"ל רשות שדות התעופה (רש"ת), יעקב גנות,: "אני לא חברה ממשלתית. בקופת רש"ת 2.6 מיליארד שקלים, מזה 1.19 מיליארד שקלים שייכים לאוצר בשנה זו ביולי מחצית ובמחצית השנה הבאה היתרה. אנחנו נבצע מה שמשרדי האוצר והתחבורה יחליטו. עם זאת, אנחנו נמצאים במצב שיש לפנינו עלויות פיתוח 4.4 מיליארד שקלים על-מנת לתת מענה לגידול הלא צפוי של 40 אחוזים בפעילות בשלוש שנים אחרונות. תוכניות פיתוח הכרחיות, אחרת נצטרך להגביל את מספר הנוסעים בנתב"ג. הגענו למצב שבקופה שלנו יש סכום מסוים מינימלי לניהול הרשות, לראייה, משרד האוצר קיבל עמדתנו הנחושה שלא מסוגלים לעמוד בתוכניות הפיתוח ההכרחיות להמשך גידול או לפחות לשמירת המצב ולכן הוריד מהפרק נושא הארנונה. מדובר בבטיחות, בביטחון ובקיבולת - יש איסור של משרדי הממשלה לעשות שינוי, כי אלו נושאים בליבת העשייה".
ראש עיריית לוד, יאיר רביבו: "שדה התעופה הוקם ע"י הבריטים ובמשך 40 שנה נקרא שדה התעופה לוד. עד שחוקק חוק רש"ת שילמו ארנונה ללוד. אך מה קרה מאז? מאז יש מפעל שמצליח וזה טוב, אך הבעיה שלא משלם ארנונה, מזיק לסביבה והרעש זה החלק הקטן ובנוסף, מתחרה בנו בהקמת שטחי מסחר, מלון, קניון וכד'. כל עוד הסעיף הזה לא יוחרג מחוק ההסדרים תהיה פה משמעת קואליציונית ויאושר כפי שהוא שזה רע לרשויות ולכן אני מבקש מוועדת הכספים להחריג אותו מחוק ההסדרים ואז נדון בו בסד זמנים אפשרי יותר. איך אני אבצע התחדשות עירונית בעיר שאני לא יכול לבנות לגובה. אובדן ההכנסות שלנו הוא עצום. הממשלה החליטה שייזרקו לנו 100 מיליון שקלים, לכל הרשויות מסביב נתב"ג. אנחנו לא רוצים בכך אלא רוצים תוכנית, שר הפנים הקים ועדה בעקבות לחץ שלנו, של שש הרשויות שגובלות בנתב"ג. רוצים שהדברים יהיו ברורים. 300 מיליון שקלים לחלוקה לשש הרשויות לפי מדד סוציו-אקונומי, שזה מה שעמדה לפרסם הוועדה שפוזרה. עכשיו מודיעים לנו שיחולקו רק 100 מיליון שקלים ויחולקו בין היתר, לרשויות הגובלות בנתב"ג, זה יהיה בדיוק כמו עיר עולים. בסוף זו תהיה עוד קופה קטנה של משרד הפנים שתחולק בהתאם לכל מיני שיקולים. אנחנו רוצים רק מהרווח לא לפגוע בנוסעים, או בבטיחות או בביטחון".
ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט: "כל החוק הזה בניגוד למנהל תקין, היינו בעיצומה של ועדה גאוגרפית ושש רשויות נכנסו אליה: סיפוח שטח גלילי לאחד היישובים וחלוקה, הנושא היה צדק חלוקתי. ואז במסגרת דיוני התקציב החל מו"מ בין האוצר לעובדים או להנהלה, הרשות ונאמר לנו שסוגרים את הוועדה. יש לי שכונות שהמדינה שלחה לדיור הציבורי בשנות החמישים והיום לא יכולה לפתח התחדשות עירונית כי לא יכולה לבנות לגובה. אותו דבר לעניין פיתוח מסחר ותעסוקה. מגבלת הגובה ארבע קומות, שבת"א ובבני ברק 30 קומות ויותר, וכולם יודעים שמסחר ופעילות עסקית זה המפתח להצלחת עיר, אז רוצים שאקלוט עוד אוכלוסייה ומתחמי דיור אך לא יכולה לפתח, אפילו לא האכלה קייטרינג, יכלו לצאת ממתחם נתב"ג. נתב"ג זה האתרוג של המדינה".
ראש עיריית יהוד-מונוסון, יעלה מקליס: "יהוד-מונוסון עוברת תהליך התחדשות עירונית מאוד מסיבית והכפלת יחידות הדיור. לא סוד שמגורים יוצרים עומס כלכלי על רשות עירונית והאיזון בא מפעילות עסקית. היכולת שלנו לממש שטח מוגבל לשתיים-ארבע קומות. בנוסף, עכשיו רוצים להעביר כביש במקום בנתב"ג - במרכז התעסוקה של יהוד-מונוסון, כך שבמקום 650 אלף מ"ר לתעסוקה יורדים ל-80 אלף עד 100 אלף מ"ר. כלומר פגיעה של עד 100 מיליון שקלים ארנונה בשנה. רוצים להמשיך להתפתח אך שהשותפות הזו תשלם את מה שגורמת. כל מי שבונה בעיר משלם על הנזקים שיוצר לסביבה, אז גם כאן מי שגורם את הנזקים שישלם בגין הנזקים שיוצר".
ראש מועצת שוהם, גיל לבנה: "רש"ת זה לא רק הטרמינל ומסלולי ההמראה. חלק גדול משטח נמל התעופה משמש כאזור לוגיסטי ועסקי לכל דבר ועניין. חברות בינ"ל נהנות מפטור מארנונה רק בגלל שהן בתוך השטח 'הגלילי' של רש"ת. כשיש לחברה אפשרות לבנות בשטחיי מסחר בנתב"ג או ברשויות ברור איפה תבחר. בנתב"ג רוצים להקים מחסנים למוצרים מוזמנים מחו"ל שיופצו ישירות מנתב"ג לבית הלקוח. כשיש פטור מארנונה ברור שזה יוקם שם ולא ברשויות מסביב. את זה צריך לתקן".
ח"כ מיקי לוי (יש עתיד): "יש להגדיל את הסכום המיועד להעברה לשש הרשויות סביב נתב"ג. התושבים סובלים מרעש וזיהום והמון בעיות. פוגעים ברשויות המקומיות הללו. למה רק 100 מיליון שקלים ולא 300 מיליון שקלים? מעבר לזה החלוקה צריכה להיות ברורה וצריך לראות את התוכנית לחלוקת הכספים בכתוב".
רכז האופוזיציה בוועדת הכספים, ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני): "הייתה ועדה במשרד הפנים שפיזרו אותה והייתה צריכה להגיש המלצות: לפצות שש רשויות מסביב לנתב"ג, כי יש להן נזקים והוצאות כתוצאה מפעילות רש"ת. הרשויות לא יכולות לבנות לגובה בניגוד לרשויות אחרות. אני לא רואה סיבה שתחנת דלק בכניסה לנתב"ג לא משלמת ארנונה אך במקומות אחרים לא רחוקים משם כן. בית קפה בשטח רש"ת משלם ארנונה רק לרש"ת. זה עיוות בלתי נסבל. צריך להקצות חלק מהכסף לרשויות הגובלות ולקבוע קריטריונים ברורים באזור הזה 250 אלף תושבים וצריכים ליהנות כי משלמים בעקיפין על קיום נתב"ג. בחוק צריך להיות כתוב מי יחלק וכיצד יחולק הכסף".
ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "אם אנחנו לא נקבע איך הרשויות יפוצו ובכמה בסוף יימרחו אותנו ואותן. זה יהפוך להיות סאגה כמו בנושא עיר עולים שנותר במשך שנים קריטריון עלום שלא ייצג את המצב בפועל, במציאות. יש לפצות את שש הרשויות באופן סדור על-פי תוכנית שתוצג כאן בוועדת הכספים במסגרת החוק הזה".
ח"כ דוד ביתן (הליכוד): "הסעיף הזה לא יכול לעבור, חייבים לקבוע כמה יעבור לרשויות, לקבוע מקסימום סכום שיעבור לכולם. לא ייתכן שנצביע על החוק הזה בזמן שלא נדע מה באמת מתכוונים להעביר לאותן שש רשויות. הדברים חייבים להופיע בחוק".
ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה): "צריך לוודא שאותם אלה שנמצאים מסביב לרש"ת, יקבלו את מה שמגיע להם בפועל. הם נפגעים וזה ברור. כשאתה ראש רשות ולא יכול לממש את הפוטנציאל של השטח שלך בגלל מגבלות של אי-בנייה לגובה וכד', אתה נפגע, כי זה מקטין את היכולת שלך לייצור מקורות הכנסה לעיר. אסור לנו להסכים לכך שייזרקו להם איזה פיצוי קטן. הפיצוי הכספים צריך להלום את הנזק לאורך שנים".

תאריך:  25/02/2018   |   עודכן:  25/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דוד ביתן  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר רביבו  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהדות התורה והשבת  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעלה מקליס  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב גנות  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ישראל ביתנו  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אם לא תעבירו כסף - נכריח אתכם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עדיין לא פתחו בחקירה ?
אהבלובסקי  |  25/02/18 23:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
מירב ארד
בין השינויים בנוסח החוק החדש: מיזוגים של עד 360 מיליון שקל יאושרו אוטומטית    כלל העסקים יהיו כפופים לרף עיצומים בשיעור של 8% מהמחזור    איסור מהותי על הסדרים שפוגעים בתחרות    קיצור משמעותי של זמן ההחלטה בבקשות פטור להסדרים כובלים
מירב ארד
הצעת החוק מציעה להסמיך את רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון לבצע את עבודות הפיתוח המעכבות שיווק יחידות דיור בעצמן, במקום העירייה המוסמכת לעשות זאת היום
מירב ארד
חברי ועדת הכספים שדנו בהצעה דרשו לאפשר למי שמקבל קצבת פנסיה נמוכה מאוד ועדיין עובד לקבל את מענק העבודה להשלמת השכר הכולל שלו לשכר המינימום
עידן יוסף
כבר בשנת 2018 יוכלו מקבלי הקצבה לצבור ותק רב יותר ולהגדיל את תוספת הוותק לה יהיו זכאים לאחר פרישתם, ב-307 עד 673 שקלים בחודש    חשש כי הגידול בתוספת הוותק יביא לאובדן זכאות להשלמת הכנסה
מירב ארד
במהלך דיון בסעיפי חוק ההסדרים בוועדת הכספים סוכם כי המתווה המעניק הטבות מס בגין ילדים בגילאי 0 עד 5 יהפוך קבוע. לדרישת יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני נקבע כי נשים יולדות תוכלנה להמשיך ולדחות את כניסת ההטבה לתוקף לשנה שלאחר שנת הלידה לשם מקסומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il