X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועד העובדים מאיים בהשבתת השירות החל ב-12 במרס הרכבת חוטפת לאחרונה מכות בשמות איחורים, תקלות ובעיות אחרות במהלך היממה האחרונה עוכבו לפחות כרבע מהנסיעות
▪  ▪  ▪
שביתה קודמת ברכבת ישראל [צילום: יצחק קקון]

רכבת ישראל מזהירה כי תיתכן שביתה ברכבת החל ב-12 במרס, בעוד כשבועיים. זאת בעקבות סכסוך עבודה שהכריז ועד העובדים של החברה על רקד הסכמי הרכבת עם חברות חיצוניות למיקור-חוץ.
בראש הוועד היום עומדת גילה אדרעי, שהודחה מתפקיד זה בעבר, לאחר שתכננה והוציאה לפועל שביתות עובדים חריפות. איום ההשבתה בא לאחר תקופה ארוכה מאוד של שקט תעשייתי.
איום השביתה מגיע אחרי שורה של צרות הפוקדות את חברת רכבת ישראל. מאז פרץ משבר עבודות הרכבת בשבת, מתגברים האיחורים מיום ליום. כך למשל היום אירעה ברכבת תקלת איתות חמורה באזור שפיים. כתוצאה מכך, ביממה האחרונה נרשמו כ-25% איחורים מעל 5 דקות. נוסעים עוכבו שעה ארוכה, ומי שהרכבת שלו איחרה מעל חצי שעה פנה וקיבל כרטיס פיצוי.
מסילת השרון תעמוד שוממת שלושה חודשים
חברת הרכבת מתכננת קו שיחבר בין הוד השרון, רעננה, כפר סבא וישר לתל אביב. המסילה המלאה לתל אביב תיפתח בסוף 2019, אבל החיבור בין רעננה להוד השרון צפוי להיפתח כבר בסוף חודש מאי הקרוב. אולם העבודות על הקו הגיעו לסופן, אבל רכבת ישראל אינה מוכנה לקבל לידיה את הקו ולהתחיל את מבחני ההפעלה עליו. הרכבת ביקשה מחברת נתיבי ישראל, קבלן העבודות, דחייה של שלושה חודשים במסירת המסילה, משום שהמסילה כבר מוכנה. פיתוח המסילה לא יתקדם למרות שתשתית הקו כבר מוכנה.
אין מדובר בעיכוב במיזם הרכבת, אלא בדבר שתוכנן מראש. ייתכן שהסיבה לכך נעוצה בקו המהיר לירושלים. גורם בענף הרכבות מעריך שלרכבת אין את המשאבים להוציא לפועל גם את המסילה המהירה לירושלים וגם את מסילת השרון במקביל, וזו הסיבה שהיא לא תקבל את מסילת השרון שמוכנה לחלוטין למסירה.
ברכבת ישראל אומרים שהעבודה בקו מתקדמת ומתואמת בין חברת נתיבי ישראל, רכבת ישראל ומשרד התחבורה. פתיחה מסחרית של הקו מתחנות רעננה מזרחה לכיוון הוד השרון, מתוכננת במהלך החציון השני של 2018. חיבור תחנת רעננה מערב לתחנת הרצליה צפוי בסוף שנת 2019.
בשבוע שעבר התברר כי לא התקבלו כל האישורים הנדרשים לנסיעת קו הרכבת המהיר לירושלים, והוא יידחה בכחצי שנה, ולא ייפתח כמתוכנן - בערב פסח.

תאריך:  25/02/2018   |   עודכן:  26/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בהמשך להסכם קיבוצי ראשון בחברת התחבורה הציבורית מטרופולין לפיו של שכרם של נהגי החברה יעלה 43 שקלים, מעלה החברה מסע פרסומי בכיכובו של איש מחירוני הרכב
עידן יוסף
חברת הרכבת הודיעה כי הקו צפוי להיפתח בסביבות ראש-השנה ולא בערב פסח כמתוכנן, וגם זה לא ודאי    הסיבה העיקרית: טרם התקבלו כל אישורי האסדרה הנדרשים לצורך הפעלת הקו לשימוש מסחרי לנוסעים
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה הצעת חוק שתאפשר לרשויות מקומיות ולמשרד התחבורה להתיר שימוש בנתיבי תחבורה ציבורית גם למכונית פרטית שבה רק ארבעה נוסעים    מפעילי התחבורה הציבורית: פגיעה בנוסעי האוטובוסים שלא תפחית את הגודש
עידן יוסף
במקביל לגודש התנועה בכבישים, נעשות פעולות ליצירת צירים נקיים מתנועה לאוטובוסים ציבוריים    שירות ההסעיות של רכבת ישראל כלל 350 אוטובוסים    העומס צפוי להימשך גם בימים הקרובים
עידן יוסף
ועדת הפנים אישרה תיקון לחוק שיאפשר פיתוח מסילת רכבת רביעית באיילון בשטח מקווה ישראל    בעתיד יעברו שם גם מסילה חמישית ושישית, אך מתחת לפני הקרקע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il