X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טבעת מרשימה ונדירה בת כ-700 שנה, שעליה דמותו של ניקולאוס הקדוש, נתגלתה ע"י גנן במושב היוגב הגנן, דקל בן שטרית, מסר את החפץ המיוחד לאוצרות המדינה, ורשות העתיקות תעניק לו תעודת הוקרה על האזרחות הטובה
▪  ▪  ▪
הטבעת ועליה דמותו של "סנטה קלאוס המקורי" [צילום: קלרה עמית, רשות העתיקות]

טבעת ברונזה נדירה ומרשימה מימי הביניים, הנושאת את דמותו של ניקולאוס הקדוש הנוצרי, נחשפה במקרה ע"י גנן בעת עבודות גינון במושב היוגב. ניקולאס הקדוש נחשב כמקור למיתוס "סנטה קלאוס" הנודע, מחלק המתנות בליל חג המולד. באוצרות המדינה בישראל לא מוכרת טבעת כזו.
ביום חמישי האחרון, במהלך עבודות גינון ועישוב באחד הגינות במושב היוגב שבעמק יזרעאל, קלטו עיניו של הגנן, דקל בן שטרית בן ה-26, טבעת שלמה הנחה בין העשבים.
בן שטרית הרים את הטבעת, והבחין שחרוטה עליה דמות אדם. לדבריו, "שפשפתי קלות את הטבעת וראיתי דמות של בן אדם מגולפת בתוך מסגרת". בן שטרית, המתגורר בקיבוץ הזורע, פרסם את תמונת הטבעת בפייסבוק בתקוה לקבל מידע על החפץ המיוחד, וכך נוצר קשר עם שכנו לקיבוץ, ד"ר דרור בן יוסף, ממונה מורשת מחוז צפון ברשות הטבע והגנים. ד"ר בן יוסף קישר בין בן שטרית ורשות העתיקות.
הטבעת העתיקה, המתוארכת למאות ה-15-12 לספירה, נבדקה ע"י ד"ר יאנה צ'חנוביץ', ארכיאולוגית מומחית לתקופה הביזנטית ברשות העתיקות. לדבריה "מצב ההשתמרות של הטבעת יוצא מן הכלל, והמחקר על החפץ המיוחד יתרום למדע; על הטבעת מגולפת דמות גבר קירח ולידו מקל. מבחינה ראשונית, נראה שמדובר בניקולס הקדוש האוחז במטה של הגמון - סממן ההיכר המזוהה איתו.
בעולם הנוצרי המזרחי, נחשב ניקולאוס הקדוש לפטרון של עוברי הדרכים, ובכלל זה הצליינים והמלחים, יורדי הים. על-רקע זה, נהגו עולי הרגל הנוצרים שהגיעו לארץ ישראל מרחבי קיסרות הביזנטיון (טורקיה, אזור הבלקן, יוון וגם רוסיה של ימינו), לשאת על גופם איקונה (דמות) של ניקולאוס הקדוש, שתגן עליהם מכל פגע. לא מן הנמנע, שהטבעת שנמצאה כעת הייתה שייכת לעולה רגל שביקש גם הוא את הגנתו של ניקולאוס". לניקולאוס הקדוש יוחסו תכונות של 'עושה הנפלאות' ומתן מתנות בסתר, ובעולם הנוצרי המערבי מיוחס לו מיתוס 'סנטה קלאוס', מחלק המתנות בליל חג המולד".
מושב היוגב נמצא בעמק יזרעאל, מזרחית לגן לאומי תל מגידו ולאתרים מהתקופה הרומית והביזאנטית בלגיו הסמוכה. ע"פ ד"ר יותם טפר, ארכיאולוג רשות העתיקות המומחה לדרכים רומיות, "ידוע לנו שהדרך הראשית מלגיו לכוון הר תבור עברה ליד מושב היוגב, ונראה שמאז הדרך שירתה גם את עולי הרגל הנוצרים בדרכם לאתרים המקודשים בהר תבור, בנצרת וסביב ים הכנרת".

תאריך:  26/02/2018   |   עודכן:  26/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה עשה "סנטה קלאוס" בגינה בעמק יזרעאל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חן מענית, מלכה רדוזקוביץ
בא-כוחו של אלוביץ': "בית משפט בישראל תחת דגל ישראל בהליך אמר במו פיו שמדובר בהצגה אחת גדולה"    איריס ואור אלוביץ' ועמיקם שורר משתחררים    המשטרה מבקשת להאריך מעצרם של שאול אלוביץ' וניר חפץ בשבעה ימים נוספים
איתמר לוין
הנהלת בתי המשפט הודיעה שהיא שוהה בשבתון מ-9 בינואר עד 8 באפריל; אחרי ש-News1 מצא שקיימה עשרות דיונים בחודש ינואר, נשלח אישור השבתון הכתוב ולפיו התקופה היא מ-29 בינואר עד 29 במארס
איתמר לוין
הנשיאה כותבת בעקבות פרשת פוזננסקי-כץ: "לאחר שימוצה הבירור ותתקבל החלטת הנציב ניתן יהיה לבחון מהם הצעדים שבהם יש לנקוט"
יואב יצחק
האב פרדי רובינסון כבר נעצר ונחקר בחשד למעורבות פלילית בפרשת החשבוניות הפיקטיביות    הבן עודד רובינסון ידע מבעוד מועד על החקירה ומיהר להסתלק לרומניה    הכספים השחורים שקיבל - בזיקה לחברות ברומניה הנמנות על קבוצת מילומור-לנדקו הישראלית
מירב ארד
ברבעון הרביעי רשם הרווח הנקי גידול של 52%    ההכנסות ב-2017 הסתכמו ב-138.8 לעומת 137.3 מיליון ש"ח בשנת 2016
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il