X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"לא הולך לשתוק". שלמה בניזרי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
למרות שעד המדינה נגדו הודה ששיקר
שלמה בניזרי: החלטתי לשים הפרשה מאחוריי
השר לשעבר החליט להיענות לבקשת בני משפחתו ולא לבקש משפט חוזר "אסתפק במשפט הציבור אשר הזדעזע מהווידוי של עד המדינה" "מחקו לעד המדינה 17 מיליון שקלים חובות, כדי שיאמר: נתתי שוחד" "לא צריך לבקש סליחה ממני, אלא מההורים ז"ל, מאשתי, מהילדים, מאלפי תלמידים וקרובי משפחה"

השר לשעבר, שלמה בניזרי, החליט (יום ג', 27.2.18) לאחר התייעצות עם עורכי דינו, לא לתבוע את המדינה על העוול שנגרם לו, כשהושלך לכלא על עבירות שכעת התברר כי יתכן ולא ביצע, לאחר שעד המדינה בפרשה, הודה ששיקר.
עורכי הדין אבי חמי, יהורם מלכה ומשה אוזדיצ'ר אמרו לבניזרי כי להערכתם, יש מקום לפתוח בהליך של משפט חוזר ובו תצא בוודאי חפותו לאור, ואף המליצו לו לעשות כן.
הרב בניזרי התייעץ עם בני משפחתו, אשר הביעו את התנגדותם החריפה למהלך זה מאחר ו"אין להם אמון במערכת המשפט". הרב בניזרי קיבל את עמדת בני משפחתו והסביר: "החלטתי לשים את הפרשה מאחוריי, ולהסתפק במשפט הציבור אשר הזדעזע מהווידוי של עד המדינה. ההחלטה לא קלה לי מאחר ושילמתי מחיר אישי יקר וכבד וברצוני להמשיך להילחם על שמי הטוב, אך גברו עליי בני משפחתי שאינם מוכנים לחזור לסיוט הנוראי מחדש, וכן מחוסר אמונם במערכת".
בניזרי שימש במשך שנים רבות חבר הכנסת מטעם ש"ס - כנציג הרב ראובן אלבז. כיהן כשר בריאות בממשלתו של אהוד ברק ושר העבודה והרווחה בממשלתו של אריאל שרון.
לפני 12 שנה הוגש כתב אישום נגד בניזרי. נטען שקיבל שוחד בהיקף כולל של מיליוני שקלים מהקבלן משה סלע, ובתמורה לכך השתמש בסמכותו כשר בממשלה כדי להיטיב עם סלע - יזם שעסק, בין היתר, בגיוס עובדים זרים לישראל.
לפני עשר שנים הורשע בניזרי בקבלת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט. נגזרו עליו שנה וחצי חודשי מאסר. על פסק הדין ערערו המדינה ובניזרי. בית המשפט העליון החליט לדחות את ערעורו של בניזרי ולקבל את ערעור המדינה והחמיר את עונשו של בניזרי, לארבע שנות מאסר בפועל וקנס של 250 אלף שקלים.
בראשית השבוע הודה הקבלן משה סלע, בראיון בתוכנית טלוויזיה של ניב רסקין: "היה עדיף להיכנס לכלא, לשלם מחיר ולא להיות עד מדינה. במעשה הזה יש כמה חטאים: אתה לא לוקח אחריות על מעשיך, מפיל את החברים שלך ומאשים אותם בדברים שהחוקרים מכוונים אותך להגיד. אחרי כל מה שעברתי אני אומר בוודאות, פגעתי בשלמה בניזרי שהוא אדם חף מפשע וסתם סימנו אותו בפרקליטות, החיים של שנינו נהרסו".
שלמה בניזרי הגיב לדברים בראיון למנדי ריזל ברדיו 101.5: "עזרתי לעד המדינה במשך שנים בפן האישי, והייתה חלופת מתנות הדדיות ואפילו לקחתי ממנו הלוואה - אבל החזרתי אותה בשלבים. במשך שנתיים וחצי הוא שתק, אבל בסופו של דבר - והוא הודה על כך בעדויות שלו - מחקו לו 17 מיליון שקלים חובות, כדי שיאמר: נתתי שוחד. למרות זאת, מהכל זוכיתי, למעט דברים קטנים והזויים. אנחנו לא נעבור על זה לסדר היום על דבר כזה, אחרי שהוכפשתי וממש שפכו את דמי, את כספי, חיי, משפחתי. ההורים שלי חטפו אירועים ונפטרו בתקופה הזו. אני לא הולך לשתוק, אבל אני לא נאיבי שמדינת ישראל תבוא ותודה, אבל עד המדינה מודה הכניסו לי מילים ואמרו לי מה להגיד. זו קניית עדות, זו מאפייה. אני זועק את זה לכל אורך הדרך, אני חף מפשע. מילה לא רציתי לדבר אתו מאז, ועד עכשיו לא דיברתי אתו, והנה פתאום הוא אומר: שיקרתי, בנזרי חף מפשע. זה לא לבקש סליחה ממני אלא מההורים ז"ל, מאשתי, מהילדים, מאלפי תלמידים וקרובי משפחה - מהם צריך לבקש סליחה. אני באופן אישי אדם נינוח ואומר כל לילה לפני השינה: "הריני מוחל וסולח לכל מי שהכעיס והקניט אותי או שחטא כנגדו". לא נראה לי שאתבע אותו, כי אני לא מגיע לשפלות כזו. אני לא רואה את עצמי תובע אותו. בערב אפגש עם עורכי-הדין שלי ונדון בנושא".

תאריך:  27/02/2018   |   עודכן:  27/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלמה בניזרי: החלטתי לשים הפרשה מאחוריי
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
מר בניזרי בכביש תהיה חכם אל
תהיה צודק  |  27/02/18 16:14
 
- אתה גם לא צודק וגם לא חכם
שאול א.  |  27/02/18 16:43
 
- עוד מתחזה שמאלני.
אין ענישה כפולה  |  27/02/18 18:17
2
גם לנתניהו מנסים לתפור תיק.
7_7_7.  |  27/02/18 16:23
3
חשוב שנדע את שמות התופרים
נעם3  |  27/02/18 16:38
4
צדק צדק תרדוף
צדק  |  27/02/18 17:13
5
מזל טוב למדינה עם מאפיה חדשה ל"ת
פרימאייר  |  27/02/18 17:21
6
דרוס כל דוס
שבץ חלובה  |  27/02/18 19:25
7
הכל מתוזמן ומתוזמר
יעקב יעקב  |  27/02/18 19:45
 
- למי אתה מצביע?
הג'וקר  |  27/02/18 19:54
8
מהתחלה ידעו שהכל שקר ועלילה! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  27/02/18 22:04
9
העמותה של אשתו של בניזרי נפתחה ל"ת
שמעון אמסלם  |  27/02/18 22:54
10
בניזרי שם את עדי המדינה בזבל
דן ה  |  28/02/18 07:49
11
עוד פושע שמנסה לחזור לפוליטיקה ל"ת
אריה דרעקי  |  28/02/18 15:52
12
לא פורסם בשום אתר אחר! הזוי! ל"ת
משום מה  |  28/02/18 20:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
לראשונה: גם בני ובנות זוג אזרחיות של חללי צה"ל יקבלו חופשה בת שבעה ימים במהלך השבעה - ויום חופש ביום הזיכרון    התיקון התקבל בעקבות פנייתה של חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד) ויחול על עובדי ועובדות המדינה    ח"כ לביא: "קוראת לכלל המעסיקים להצטרף"
מירב ארד
בנושא מתווה הגז תקף האלוף במיל' רון-טל: יעלה על הדעת שבשנת 2018 חברת החשמל תשלם הכי יקר על הגז במדינת ישראל    יוחנן לוקר, מנכ"ל כיל: "נשלים בקרוב את תהליכי העבודה לקראת הפעלת תחנת הכוח בסדום"
מירב ארד
מבהיר: צריכה לבוא נחישות רגולטורית בלתי מתפשרת להביא את הספינה לנמל מבטחים    עו"ד שלומי תורג'מן, מייסד ומנכ"ל משותף BTB: הציבור צריך להסיט את 600 מיליארד השקלים שלו מהבנקים, אחרת לא תהיה כאן מהפיכה
יצחק דנון
י.ל הון אחזקות תובעת 12 מיליון שקל מתמיר-פישמן, אלדד תמיר ומיכאל אליאס, בטענה שהחזיקו אותה בחיים בצורה מלאכותית כדי לנצל את קופתה
אלעזר לוין
אומר ל-News1: אנסה לשכנע אותה שתדחה בשנה את מימוש ההוראה לאיי.די.בי למכור את מניות כלל ביטוח"    "הקשר בין המענק למכירת המניות עלה במהלך המו"מ"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il