X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר התחבורה מבטיח בוועדה לביקורת המדינה מועד חדש לתחילת פעילותו של קו הרכבת המהיר לירושלים - ערב חג סוכות פעימת התעריפים בנסיעות בין מטרופולינים נדחתה שוב וצפויה רק בעוד שבועיים מבנים ניידים יוקצו לנהגים
▪  ▪  ▪
אגד. אחוז גבוה של אי-ביצוע

הוועדה לביקורת המדינה קיימה (יום ב', 5.3.18) ישיבה בהשתתפות שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ. כ"ץ העניק לוועדה סקירה על הנושאים שעל סדר יומו, בדגש על תחום התחבורה הציבורית. הוועדה גם דנה בכשלים בהפעלת כרטיס הרב-קו, עליהם הצביע מבקר המדינה בדוח השנתי 68א (2017).
הוא הודיע על עיכוב נוסף ביישום פעימת התעריפים בנסיעות בין-מטרופולינים שאמורה הייתה לצאת לדרך כבר בפברואר, אך מעוכבת במשרד האוצר.
עוד דחייה בקו הרכבת לירושלים
לשאלת היושב-ראש שלי יחימוביץ' בעניין דחיית פתיחת קו הרכבת המהיר מתל אביב לירושלים, אמר השר כ"ץ כי לאחר שתי פגישות שקיים עם נציגי הרכבת החליט לא להפעיל את הקו באופן חלקי למרות שאפשר, כדי לעמוד בכל דרישות הבטיחות. הוא התווה מועד חדש להפעלה: "קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בצורה מסחרית בערב סוכות, ובחול-המועד סוכות, כבר יהיו נסיעות חינם. בשלב הראשון המסילה תחושמל עד לתחנת השלום, כשיצאו שלוש רכבות מדי שעה; וחודשיים-שלושה לאחר מכן החשמול ימשיך עד תחנת סבידור מרכז והרצליה. התכנון היה להתחיל פעילות חלקית של הרכבת עוד לפני פסח, עם תוכנית בטיחות שהרכבת קבעה, אך לאחר דיון עם הכבאות והמשטרה הוחלט לנהוג בצורה מחמירה ולעכב את ההפעלה עד לערב חג הסוכות. יכול להיות שכן אפשר היה להפעיל חלקית בלוח הזמנים המקורי, אך במקום להיאבק במחיר פופולריות רגעית, אל מול בטיחות, החלטתי לעכב את הפתיחה".
תכנון מדיניות - ללא נתונים
קרן טרנר-אייל, מנכ"ל משרד התחבורה, התייחסה לנושא התחבורה הציבורית ואמרה כי לעומת גידול של 3.8 אחוז באוכלוסייה בשנים 2017-2015, השימוש בתחבורה הציבורית גדל ב-11%. היא דיברה על נסיעות נוסע ולא על משתמשים. כאשר התבקשה למסור נתונים על שיעור הגידול בשימוש ברכב פרטי אמרה כי אין לה נתונים בנושא, ואלה נמצאים בידי הלמ"ס. כמה מחברי הוועדה הרימו גבה על תשובתה ותהו כיצד יכול המשרד לתכנן מדיניותך כשאין בידיו את הנתונים על אחוז הפיצול.
ח"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני) תהתה "מתי נשים את התחבורה הציבורית בראש סדר העדיפות? היום לקח לי 3 שעות להגיע לירושלים! האם יש יעדים מספריים להעברת נוסעים מתחבורה פרטית לציבורית ואיך מודדים עמידה ביעדים האלה?"
טרנר-אייל: "במטרופולין ירושלים נוסעים מדי יום בתחבורה הציבורית כ-700 אלף נוסעים, מתוכם כ-150 אלף ברכבת הקלה, אך עדיין רמת השירות לא מספקת. עד סוף השנה יוכנס מפעיל נוסף בנוסף לאגד, שיוצא ממנה נתח משמעותי של קווים, ואנחנו רואים שבכל מקום בו יש תחרות - השירות משתפר". היא לא ציינה מתי זה יקרה.
תושבי ירושלים חוששים
ביום חמישי הקרוב יחל בירושלים ניסוי בו לא יהיה ניתן לטעון את הכרטיס אצל הנהג. על כך אמרה המנכ"ל: "זהו צעד מחויב כדי לשפר את השירות ולהוריד את העומס מהנהגים. הטעינה תוכל להתבצע במגוון רחב של ערוצים: יישומון, אינטרנט, כ-400 מכשירי כספונט, 90 עמדות טעינה של חברת סיטיפס, קופיקס ועוד. אנחנו מכניסים יותר בעלי עסקים להיות מורשים להחזיק עמדות טעינה. כל בית עסק שרוצה יכול להחזיק עמדה ולקבל על תשלום וכך גם בתי הספר, בתי אבות, בתי כנסת ומרכזים קהילתיים יוכלו להטעין ולהרוויח. חשוב להדגיש כי בשלב הראשון מי שיעלה ולא הטעין את כרטיס הרב קו, יוכל לקנות חופשי-יומי ואיש לא ייזרק לרחוב. היום התמריץ לטעון מרחוק לא קיים; הנוסעים טוענים את הכרטיס אצל הנהג, זה מעכב את הנוסעים ומוציא את הנהג מהכביש".
לסיום אמרה טרנר כי המשרד פועל על-מנת להמשיך ולהכניס אמצעים טכנולוגיים שבעתיד הלא רחוק לא ידרשו מגע פיזי לצורך התשלום ויאפשרו גם התחשבנות בדיעבד ולא רק טעינה של כסף מראש. נציג משרד המבקר תהה בדיון האם אכן נערך משרד התחבורה כנדרש מבחינת מספר המכונות.
צחי סעד, המשנה למנכ"ל מבקר המדינה ומנהל החטיבה לביקורת תחומי כלכלה, אמר כי ישנם ליקויים בתחום הרב-קו אשר תוקנו מאז כתיבת הדוח, אך השאלה הגדולה היא האם פעולות המשרד בתחום התחבורה הציבורית משיגות את הביקוש - האם הפיתוח מצליח להדביק את הפערים. עוד אמר כי סעד כי בשבוע הבא יפורסם דוח ביקורת על הרכבת הקלה בתל אביב, והדגיש כי כרטיס הרב-קו אמור להגביר את יעילות סקטור התחבורה הציבורית, וחשיבותו הגדולה היא בקישורויות (בין אמצעי תחבורה שונים).
מה עם הנת"צים הבין-עירוניים?
גיל יעקב, מנכ"ל ארגון 15 דקות, בירך על פעולות משרד התחבורה, אך ביקש לתת את הדעת על פתרונות דחופים יותר שהציבור עדיין איננו רואה, ביניהם נתיבי תחבורה ציבורית בין-עירוניים שאינם מצריכים אישור מצד הרשויות המקומיות, קווים מהירים למוקדי תעסוקה הנמצאים בתת-ביצוע ועלייה מכל הדלתות. אנו חוששים כי השינוי בירושלים, לגבי אי-הטענת רב-קו אצל הנהג, נעשה ללא הכנה מספקת, ועלול להביא לחיכוכים בין הנהגים לנוסעים". השר כ"ץ וטרנר-אייל השיבו שיש נת"צים בין-עירוניים אחדים שמקודמים, אך חשוב יותר שיהיו נת"צים עירוניים.
מבנים יבילים לנהגים
תום פומרוביץ', רכז ענף תחבורה ב'כח לעובדים', המאגדת את עובדי אגד תעבורה: "לא די לשפר את מעמד הנהג. גם הפקחים והכרטיסנים שעולים לאוטובוס הם כוח עזר חשוב. כיום הם מרוויחים שכר מינימום והתחום מצוי בתת-תקינה קשה. עלייה מאחור היא צעד מבורך אבל היא גם כר פורה לרמאויות שהמדינה מפסידה מהם. כדי להתמודד עם זה צריך הרבה יותר פקחים בתחבורה הציבורית וכיום אין שום תמריץ לעבוד במקצוע הזה עם השכר והתנאים".
דורון עזרא, יו"ר ועד עובדי דן, אמר כי עדיין חסרים נהגים רבים. "נהג נדרש לעבוד 12 שעות עם עמידה מרובה בפקקים ובסוף הקו אין לו אפילו מקום ללכת לנוח או ללכת לשירותים". על כך אמרה טרנר כי המשרד פועל להצבת מבניים יבילים שאינם מצריכים את אישור הרשויות המקומיות ויתנו מענה.
ח"כ רחל עזריה (כולנו): "אני מבקשת לדעת כמה נוסעים יש בירושלים ומה היעדים של המשרד בנושא הזה? מתי ייכנס עוד מפעיל מלבד אגד? בנוסף, ירושלים עוברת תהליך מאסיבי של התחדשות עירונית. אין שום שלב בתכנון של השכונות שבו התחבורה הציבורית נכנסת לדיון. אנשים קונים עוד רכב פרטי ואז אנחנו מעמיסים ויוצרים שכונות פקוקות בירושלים. מתי ואיך תהיה קדימות לתכנון תחבורה ציבורית בהתחדשות עירונית?" בתגובה לשאלותיה, השיבה מנכ"ל משרד התחבורה, כי "ירושלים היא העיר שבה השימוש הגבוה ביותר בתחבורה ציבורית. אנחנו עובדים בצות אב לתחבורה קשה מאוד על תכנון קווים לשכונות בהתחדשות עירונית. בנוסף, בקרוב נוציא חלק נכבד מאוד מהקווים למכרז מול אגד ואנחנו סוללים הרבה נת"צים בכניסה לעיר; עוד שינוי הוא הכנסת מוניות שירות שניתן יהיה להשתמש בהן עם רב-קו באמצע השבוע".
ח"כ סעיד אלחרומי (הרשימה המשותפת): "בנגב מרגישים את המהפכה, התחבורתית. עדיין חסרים כבישים בין היישובים בדרום, והתחבורה הציבורית בתוך יישובי הבדווים חסרה".
ח"כ שולי מועלם (הבית היהודי): "הקו הסגול ברמת גן הוא אסון תעבורתי. אני מבקשת לאפשר לעירייה להציג חלופה למיקום התחנה".
ח"כ פנינה תמנו שאטה (יש עתיד): "אין נגישות בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב. לולא הייתי מלווה את אמי בת ה-78 לשם, היא לעולם לא הייתה יכולה להסתדר לבדה".
ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) התייחס לכוונה לבטל את אפשרות התשלום במזומן באוטובוסים, וביקש לדעת איך מוודאים נגישות להטענת הרב קו לאוכלוסייה המבוגרת?
ח"כ מיכאל מלכיאלי העיר כי "בשכונות החרדיות יש תחנות בודדות בלבד להטענת הרב-קו", וציין כי תחנות סגורות בחלק משעות היממה.
כ"ץ: "מאשימים אותי בכך שאני 'גוזר סרטים' - ואני מודה באשמה, אבל אני לא מגיע אפילו ל-50% מהמיזמים שנחנכים. כבישים הם באמת 'המותג' הכי טוב, ואם אני אישית לא הייתי נאבק עליהם - אף אחד מהם לא היה קורה; אם היה במקומי שר אחר - זה לא היה קורה. ההשקעה האדירה בכבישים לא סותרת השקעה בתחבורה הציבורית. הורדנו את מחירי האוטובוסים; העלנו את שכר הנהגים ל-39 שקל לשעה, ובקרוב הוא יעלה ל-43".
היו"ר יחימוביץ' נוכחה כי רבות משאלות הח"כים נותרו ללא מענה, ולכן נמנעה מלסכם את הישיבה ואמרה כי תקיים דיון נוסף.

תאריך:  05/03/2018   |   עודכן:  05/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתח משמעותי מקווי אגד י-ם יעבור למפעיל אחר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אבי דבדה
מלאכי 1  |  6/03/18 01:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
מדוע ההיגיון שבגללו מונע שר התחבורה אגרת גודש אינו חל על נוסעי התחבורה הציבורית שלא יוכלו לשלם לנהגי האוטובוס?
עידן יוסף
הפעימה אמורה הייתה לצאת לדרך בחודש פברואר אך תידחה לתחילת חודש מרס    סיבת העיכוב הלא רשמית: טרם התקבלו כל האישורים הנדרשים מהאוצר
עידן יוסף
דן הראל כיהן בעבר בשורה של תפקידים בכירים בצה"ל וכן כמנכ"ל משרדי התחבורה והביטחון    כיום משמש כיו"ר דירקטוריון בחברת נתיבי איילון
עידן יוסף
עדויות קשות בשימוע תח"צ בוועדת הכלכלה: נהגים שנאלצים לעשות את הצרכים באוטובוס ונוסעים שממתינים בתחנות מיליוני דקות בחודש    יו"ר הוועדה ח"כ כבל: אין תח"ץ בלי נהג ואין נהג בלי תנאים ואין תנאים בלי נת"ץ והתפקיד שלנו הוא לחבר בין כולם    מחלקת המחקר והמידע של הכנסת: לפי נתוני החברות חסרים 3,500 נהגים    מנכ"ל משרד התחבורה: הכוונה היא לעבור לאכיפה לפי נסיעות בפועל ולקנוס את העברות על כל נסיעה שלא בוצעה
עידן יוסף
גופת הילד בן שלוש וחצי התגלתה ברכב סמוך למסילת הרכבת בבית יהושע שם קפץ האב אל מותו    הילד חטף מבית אמו ממנה התגרש האב    עיכובים בתנועת הרכבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il