X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: אוון ווצ'י/AP]
פגישה חמישית - בבית הלבן
"מעבר השגרירות - נהדר לעולם"
ראש הממשלה נפגש עם נשיא ארצות בבית הלבן טראמפ שוקל להגיע לחנוכת השגרירות "אם הפלשתינים לא יגיעו לשולחן הדיונים - לא יהיה שלום" נתניהו לטראמפ: "מוכרחים לעצור את אירן, זה האתגר המשותף שלנו"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש (יום ב', 5.3.18) בבית הלבן שבוושינגטון עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. לפני תחילת הפגישה השניים מסרו הצהרות משותפות, שבהן סירב נתניהו להתייחס להתפתחויות האחרונות בחקירותיו, ובראשן החתימה על הסכם עד המדינה עם ניר חפץ.
"ירושלים נהדרת ואני שמח שהצלחתי לעשות מה שנשיאים אחרים אמרו שיעשו ולא ביצעו", אמר טראמפ. "אנחנו מתחילים בבניית השגרירות. נבנה אותה מהר מאוד. הנחיתי את מחלקת המדינה להשקיע מיליארד דולר. דיברנו על סכום עתק שנשקיע ואנחנו עושים את זה. כרגע מדובר על בניין זמני אותו אנחנו מתכוונים לשפץ ואנחנו מחפשים מקום קבע". כשנשאל האם בכוונתו להגיע לישראל לצורך פתיחת השגרירות, השיב טראמפ כי יגיע לביקור נוסף בישראל ולא פסל את האפשרות שיגיע לירושלים במאי כדי לחנוך את בניין השגרירות החדש. "אני בטוח שאני רוצה להגיע שוב לישראל", הבהיר.
בהמשך התייחס טראמפ למגעים עם הפלשתינים ועל האפשרות להפשרת הקיפאון המדיני. "היינו רוצים הישג עצום", אמר. "מה יכול להיות יותר טוב מאשר להשיג שלום, אבל כמובן שהדבר יימשך זמן. הקושי הגדול ביותר הוא ירושלים. אני חושב שהפלשתינים רוצים לחזור לשולחן המשא-ומתן. אם לא יבואו - לא יהיה שלום. כולם אמרו שמדובר בהסכם הכי קשה, עם שנים של שנאה והתנגדות ושנאה אלימה. אני אומר לכם שאפשר להשכין שלום בין ישראל לפלשתינים. זה יהיה דבר נהדר לעולם".
נתניהו הצהיר כי אירן היא האתגר המשותף לישראל ולארצות הברית. "השיחות שלנו יתמקדו במילה אחת - אירן. היא לא ויתרה על שאיפותיה לגרעין. אנחנו חייבים לעצור אותה, זה האתגר שלנו", הדגיש נתניהו. עוד לפני כן, הוא הודה לנשיא האמריקני על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים בחודש מאי הקרוב ואמר: "היום אנחנו זוכרים את הכרזת טרומן ואת הכרזת טראמפ. זה ייזכר על-ידי העם שלנו. אחרים דיברו עלכך, ואילו אתה עשית. החלטתך להעביר את השגרירות הייתה אמיצה".
הפגישה היום היא החמישית שמקיימים שני המנהיגים מאז שטראמפ נכנס לתפקידן בבית הלבן. עוד לפני הפגישה, הנושאים שהיו צפויים לעלות בין השאר על הפרק הם ההתעצמות של אירן בסוריה ובלבנון וכן שינוי אפשרי של הסכם הגרעין בין הרפובליקה האיסלאמית לבין המעצמות, לקראת פקיעת האולטימטום שהציב טראמפ לטהרן בחודש מאי הקרוב.
נתניהו שוהה בארצות הברית כבר מאז אתמול, ואמש הוא הספיק להיפגש בבלייר האוס עם חתנו ויועצו של הנשיא, ג'ארד קושניר, ושליח הבית הלבן למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט. בפגישה נכח גם השגריר האמריקני בישראל, דיוויד פרידמן, והיא עסקה ביוזמת השלום של טראמפ.

תאריך:  05/03/2018   |   עודכן:  05/03/2018
+חיים בג'איו הנגבי זכרונו לברכה
08:57 06/03/18  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

חיים הנגבי היה מנסחה של המודעה, הקוראת לצאת מיד מהשטחים הכבושים בעיתון הארץ שלושה שבועות אחרי מלחמת ששת הימים, וזאת בעיצומה של אורגיית האופוריה עם כיבוש כל סיני, הגדה והגולן

אופוריית ששת הימים [צילום: מיכה האן, לע"מ]
+ימי השלטון האחרונים של מחמוד עבאס
08:45 06/03/18  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

"אני רוצה מדינת חוק וממשלה שתיישם את החוק, לא מליציות ועבריינות וגניבות ונשק בידי כל אחד, יום אחד חמאס מרוצה ממני וביום השני היא דורכת על תמונותיי ומעלה אותן באש, זה קרה בעבר ואתם הייתם עדים לכך"

[צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אליקים העצני
מפני שהממלכה הירדנית היא ארץ ישראל לא רק בהיסטוריה שלנו, אלא גם בהיסטוריה הבריטית: זו אותה "פלשתין" ששר החוץ הבריטי בלפור התחייב בהצהרתו מ-1917 לכונן בה "בית לאומי לעם היהודי", והיא כללה את עבר-הירדן עד גבול עירק
יוני בן-מנחם
בכיר פתח מחמוד אלעאלול מונה לממלא-מקום זמני של מחמוד עבאס בתנועת פתח במקרה של נבצרות עד לקיום בחירות    על-פי גורמים בפתח, הגנרל מאג'ד פרג' ראש המודיעין הכללי הינו מועמדו של מחמוד עבאס ליורשו כיו"ר הרש"פ והוא מקובל גם על ארה"ב וישראל
יוני בן-מנחם
ברגע האחרון נמנע עימות מדיני ודתי בין ישראל לעולם הנוצרי על הפגיעה במעמד הכנסיות בירושלים    בעקבות הכרזת טראמפ גברה הרגישות בקהילה הבינלאומית לנושא ירושלים וישראל צריכה להתנהל בזהירות בדרג הבכיר כדי שלא לעשות טעויות שיפגעו בריבונותה בבירה
עומר כרמון
ההרוג: מחמד עטא עבד אלמולי אבו ג'אמע, בן 59    צה"ל: "ירי אזהרה. נבדקת הטענה הפלשתינית כי החשוד נפגע"
עומר כרמון
נשיא ארגון ציוני אמריקה: "מדובר באסון לישראל"    תנועת הריבונות: "העם שראה כיצד עלה בידי נתניהו לעמוד איתן מול ממשל אובמה והצעותיו האסוניות במשך שמונה שנים, מצפה לראות את נתניהו ניצב איתן גם מול חיבוק הדוב של ממשל טראמפ"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il