X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע חד-משמעית: קטינים הם עד גיל 18, בוגרים הם מעל גיל זה, ואין מקום ליצור קטגוריה נפרדת; החוק ממילא מאפשר להתחשב בגילו של העבריין בעת גזירת עונשו
▪  ▪  ▪
פיגוע בשליחות חמאס [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]

בית המשפט העליון קובע (יום ד', 7.3.18) בהלכה מחייבת, כי במשפט הפלילי לא קיים מושג של "בגיר-צעיר". קביעה זו באה לאחר מספר פסיקות הפוכות, כולל של העליון עצמו.
ההגדרה "בגיד-צעיר" שימשה שופטים בהתייחסם לצעירים בני מעט יותר מ-18, כאשר נטו להקל בעונשיהם ולהעדיף את אינטרס השיקום - כפי שקובע החוק לגבי קטינים. אולם כעת אומר השופט נעם סולברג, כי חוק הנוער מגדיר "קטין" כ"מי שטרם מלאו לו 18 שנים", ואילו חוק הכשרות המשפטית אומר: "אדם שלא מלאו לו 18 שנה הוא קטין; אדם שמלאו לו 18 שנה הוא בגיר".
סולברג קובע: "עינינו הרואות, החוק אינו מגדיר 'בגיר-צעיר' כקטגוריה נפרדת; החוק גם אינו מותיר מקום לבית המשפט לעשות כן. תוספת של קטגוריה פסיקתית ('בגיר-צעיר'), גורעת מתוקפו של הסיווג הסטטוטורי ('קטין' מזה ו'בגיר' מזה, כשגיל 18 שנה הוא קו פרשת המים).
"אך לא אלמן ישראל. קיימת חובת תסקיר בטרם שליחתו למאסר של נאשם עד גיל 21; גילו של נאשם יכול שיהיה שיקול בקביעת מתחם העונש ההולם, כמו גם בגזירת העונש המתאים. הנה כי כן, שיקול הדעת מסוּר לבית המשפט לעשות כחוכמתו בענישת נאשם, להתחשב גם בגילוֹ, אך זאת מבלי צורך בקטגוריה פסיקתית נוספת, שעלולה לטשטש את הקלסיפיקציה הסטטוטורית".
השופטת יעל וילנר אומרת: "הגם שבית המשפט רשאי להתחשב בגילו של הנאשם כשיקול לקולא בעת גזירת דינו, הרי שהתחשבות זו באה מכוחה של ההוראה הכללית הקבועה בסעיף 40יא(1) לחוק העונשין, ואיננו נדרשים ליצירת קטגוריה פסיקתית נפרדת שאיננה מוגדרת בחוק". גם השופט יוסף אלרון הסכים עם סולברג.
בית המשפט העליון דחה את ערעורו של פהדי אבו אלקיעאן, שהציע לחמאס לשמש כמחבל מתאבד או לנהוג מכונית תופת ונדון לארבע שנות מאסר. הוא טען בערעורו, כי יש לראות בו "בגיר-צעיר" ולכן להקל בעונשו. על כך אומר סולברג, כי מדובר בטענה מוזרה (כלשונו): "המערער היה אז כבן 21, ולטענת בא-כוחו 'בגיר-צעיר'. תמהני, עד לאיזה גיל עלינו להמתין על-מנת שהמערער יבין שאין לבצע פיגוע ירי, לא לשמש כמחבל מתאבד, לא לנהוג במכונית תופת?". את אבו אלקיעאן ייצג עו"ד דרויש נאשף, ואת המדינה - עו"ד מריה ציבלין.

תאריך:  07/03/2018   |   עודכן:  07/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
במשפט הפלילי אין מושג של "בגיר-צעיר"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הפארסה היא שהעונש הוא רק 4שנים
הגלשנית משדרות  |  7/03/18 17:47
2
צריך היה לתת 15 שנים
שאול א.  |  7/03/18 21:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
יחיא סינוואר "האיש החזק" בתנועת חמאס שהיה יוזם תהליך הפיוס ביחד עם מצרים הפסיק לחלוטין את פעילותו בנושא. על-פי גורמים בחמאס הוא איבד את האמון בפתח ובמחמוד עבאס, החשש ברצועה גובר כי כישלון תהליך הפיוס יגביר את סכנת המלחמה עם ישראל
איתן קלינסקי
חיים הנגבי היה מנסחה של המודעה, הקוראת לצאת מיד מהשטחים הכבושים בעיתון הארץ שלושה שבועות אחרי מלחמת ששת הימים, וזאת בעיצומה של אורגיית האופוריה עם כיבוש כל סיני, הגדה והגולן
יוני בן-מנחם
"אני רוצה מדינת חוק וממשלה שתיישם את החוק, לא מליציות ועבריינות וגניבות ונשק בידי כל אחד, יום אחד חמאס מרוצה ממני וביום השני היא דורכת על תמונותיי ומעלה אותן באש, זה קרה בעבר ואתם הייתם עדים לכך"
עידן יוסף
ראש הממשלה נפגש עם נשיא ארצות בבית הלבן    טראמפ שוקל להגיע לחנוכת השגרירות    "אם הפלשתינים לא יגיעו לשולחן הדיונים - לא יהיה שלום"    נתניהו לטראמפ: "מוכרחים לעצור את אירן, זה האתגר המשותף שלנו"
אליקים העצני
מפני שהממלכה הירדנית היא ארץ ישראל לא רק בהיסטוריה שלנו, אלא גם בהיסטוריה הבריטית: זו אותה "פלשתין" ששר החוץ הבריטי בלפור התחייב בהצהרתו מ-1917 לכונן בה "בית לאומי לעם היהודי", והיא כללה את עבר-הירדן עד גבול עירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il