X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האגף טוען שההסדר כולל סעיף שערורייתי שיתן לסיידוף פטור ממס עתידי ואשר מתיימר להפוך את חובות המס הקיימים לחובות רגילים שלמעשה לא ייפרעו
▪  ▪  ▪
"השלכות רוחב משמעותיות" [צילום: פלאש 90]

אגף מס הכנסה מתנגד בצורה נחרצת להסדר הנושים המוצע לקבוצת יורוקום, שבמרכזו רכישת השליטה בידי נתי סיידוף. האגף אומר (יום ה', 8.3.18) כי מדובר בניסיון ציני ופסול להשיג יתרון מס בחסות הליכי חדלות הפרעון של הקבוצה, הנמצאת כיום בשליטת שאול אלוביץ.
האגף מתנגד בעיקר לסעיף בהסדר ולפיו חובות הקבוצה כלפיו יהיו בדין רגיל ולא בדין קדימה, כפי שקובע החוק לגבי חובות מס. האגף מכנה סעיף זה במילה "שערורייתי" וטוען שהוא עלול ליצור תקדים מסוכן, שכן נקבע בו שכל חבויות המס - הקיימות והעתידיות - ישולמו מקופת ההסדר, דהיינו לא ישולמו כלל. סעיף זה מתייחס גם להפסדי החברות, והאגף אומר שהן מנסות להשתמש בהם ככל העולה על רוחן - בעוד קיימת חקיקה ברורה בנוגע לטיפול בהפסדים.
"הלכה למעשה החברות מבקשות מבית המשפט הנכבד ש'יכשיר את השרץ' ויתן להן פטור גורף מכל חבות מס עתידית, תוך שהן מבליעות ומערפלות מהלך זה במסגרת הצעת הסדר", טוען האגף. "מדובר בסעיף שיש לו השלכות רוחב משמעותיות והותרתו כחלק מהצעת ההסדר מרוקנת את פקודת מס הכנסה מתוכן".
האגף מוסר, כי נכון להיום חייבות לו החברות - יורוקום אחזקות, יורוקום תקשורת ויורוקום נדל"ן - 8.5 מיליון שקל, מתוכם 7.8 מיליון שקל בדין קדימה. הסכום עשוי לגדול, שכן החברות טרם הגישו את דוחות 2017. בנוסף לכך, האגף צופה שהוא יהיה נושה של החברות בשל מכירת נכסים ומניות, כאשר סכום המס בעקבות מהלכים אלו עשוי להגיע לעשרות מיליוני שקלים.
עוד טוען האגף, כי סיידוף סירב להעניק ארכה נוספת בניסיון להגיע להבנות על הסעיף שבמחלוקת, וכי למעשה החברות כובלות את ידיו משום שאינן מספקות לו את המידע הדרוש כדי לנהל את ההליך השומתי. במצב זה, פקיד השומה אינו יודע על מה הוא נאלץ לוותר כבר כעת ועל מה ייאלץ לוותר בעתיד. "דה-פקטו, ההסדר מבקש כבר היום ליתן למשקיע [סיידוף] פטור עתידי מכל מס שהוא עשוי להיות מחויב בו על-פי דין", טוען האגף. את תגובת האגף הגישה עו"ד מזי רנצלר.

תאריך:  09/03/2018   |   עודכן:  09/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת בזק
איתמר לוין
הבנקים ייאלצו לוותר על קרוב ל-600 מיליון שקל במסגרת המכירה לנתי סיידוף    הסכום עשוי לקטון בשל תמורות עתידיות, או לגדול בשל תביעות של רשות המיסים ובזק
עומר כרמון
רעיית ראש הממשלה לפני שלוש שנים במסרון נזעם לרעיית הבעלים של אתר וואלה    ביום שישי צפוי בנימין נתניהו להיחקר בנוגע לתיק 4000 במקביל לעדות רעייתו    טוען: "המשך מסע ההדלפות המגמתיות והשקריות"
עומר כרמון
סגן יו"ר הכנסת, הרב ישראל אייכלר: "תמיד ידענו ששלטון כנופיות החוק הם ציידי אדם. כי "מקום המשפט שמה הרשע"    יו"ר הקואליציה, דוד אמסלם: "אני מניח שאם היו מוצאים את ההתכתבות הזו בטלפונים של אלוביץ' וחפץ, הם היו עצורים עד תום ההליכים"    ח"כ אילן גילאון: "החשיפה לא מעלה ולא מורידה מקופת השרצים, התיקים, הפרשיות והחשדות נגד נתניהו, משפחתו ומקורביו"
חן מענית
לפי המידע שבידי גלובס, הרו כבר העביר למשטרה מידע בנוגע ליחסי נתניהו ואלוביץ, שאליהם נחשף כשהיה ראש הסגל במשרד רה"מ    "הרו יודע הרבה מאוד דברים שאחרים לא יודעים"
איתמר לוין
הקבוצה תפרע רק בין מחצית לשני שלישים מחובותיה - כך שהמחיקה עשויה להגיע ל-800 מיליון שקל    אלוביץ, שותפיו ונושאי המשרה ביורוקום לא יקבלו פטור מתביעות
רשימות נוספות
בקשה לפירוק יורוקום תקשורת של אלוביץ  /  איתמר לוין
אלוביץ' לא ישוב לתפקיד יו"ר בזק  /  מירב ארד
ראיות נגד אלוביץ, הנדלר ופילבר  /  איתמר לוין
איסור מגונה  /  איתמר לוין
היבריס באקווריום  /  איתמר לוין
כולם שווים אבל כמה שווים יותר   /  חיים שטנגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il