X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מעצרו של מאיר תורג'מן, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, הוארך בארבעה ימים עצור נוסף: משה הבא, לשעבר יו"ר בזק בינלאומי
▪  ▪  ▪
תורג'מן. תפקיד רב עוצמה [צילום: יעקב נחומי, פלאש 90]

סגן ראש עיריית ירושלים, מאיר תורג'מן, נעצר (יום ב', 12.3.18) בחשד לקבלת שוחד במסגרת תפקידו. יחד עימו נעצרו שלושה חשודים נוספים. שופט בית משפט השלום בראשון לציון, גיא אבנון, האריך את מעצרו בארבעה ימים. עצור נוסף בפרשה הוא משה הבא, לשעבר יו"ר בזק בינלאומי, וכיום בעליה של חברת הנדל"ן גנוס, שגם מעצרו הוארך בארבעה ימים.
נציג המשטרה, רב-פקד עודד ראם, אמר בדיון, כי בנוגע לתורג'מן "יש פרשה אחת גדולה ויש בה פרשות משנה". בין היתר מדובר במלון כורש שהוקם באחד מאגפיו של בית הדואר המנדטורי ברחוב יפו ובאולם האירועים "ארטיסמיה" שברחוב התעשיה בעיר. לטענת המשטרה, גרסתו של תורג'מן בנוגע למלון - אותה מסר היום בחקירתו - אינה מתיישבת באופן מלא עם חומר החקירה.
המשטרה מייחסת לתורג'מן עבירות של קבלת שוחד, הלבנת הון, שימוש לרעה בכוח המשרה, תעודה כוזבת ועבירות מס. סניגורו, עו"ד איתן פלג, אמר שתורג'מן מכחיש את החשדות וטען שמדובר באירועים שפורסמו בתקשורת לפני שנתיים. המשטרה ביקשה הארכת מעצר של עשרה ימים, אך אבנון המליץ ופלג הסכים להארכה של ארבעה בלבד.
תורג'מן משמש כממלא מקומו של ראש העירייה, ניר ברקת, וכיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה - תפקיד בעל השפעה עצומה בכל תחום הנדל"ן העירוני. הוועדה המקומית הירושלמית הייתה מוקד השחיתות בפרשת הולילנד, ומקבילותיה עומדות במרכז פרשות שחיתות אחרות כגון זו המיוחסת לדוד ביטן בעיריית ראשון לציון. תורג'מן הוא חבר מרכז הליכוד מזה 15 שנה והודיע שבכוונתו להתמודד השנה על ראשות העיר.
לאחר שהיה במשך חמש שנים חבר המועצה היחיד באופוזיציה לברקת, הצטרף תורג'מן במפתיע בבחירות 2013 לרשימת "ירושלים תצליח" של ברקת ודורג במקום השלישי בה. בשנת 2015 החליף את קובי כחלון (אחיו של שר האוצר) בתפקיד יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. בשנת 2016 הורה לו היועץ המשפטי של העירייה שלא להשתתף בדיונים על תוכניתו של ידידו, עו"ד שלמה דרעי, לבניית אלפי יחידות דיור. שלמה דרעי הוא אחיו של שר הפנים, אריה דרעי, וחשוד במעורבות בעבירות הנחקרות כיום נגד אחיו. הבא מקורב גם הוא לש"ס.
הבא חשוד שהעניק טובות הנאה לתורג'מן תמורת קידום ענייניו במלון כורש. ראם אישר, כי בין היתר נבדקת ערבות שהעמיד הבא לזכותו של תורג'מן, וכי זו הועמדה כאשר תורג'מן היה איש אופוזיציה בעירייה. בא-כוחו של הבא, עו"ד בועז בן-צור, הציג מסמכים לפיהם הערבות - בסך 200,000 שקל - ניתנה ופקעה בטרם נכנס תורג'מן להנהלת העירייה בסוף 2013.
המשטרה מייחסת להבא עבירות של מתן שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון ועבירות מס. אבנון אומר, כי ייתכן שהמסמכים שהציגה ההגנה עשויים להפריך בסופו של דבר את החשדות נגדו, אך בשלב זה - קיים חשד סביר המצדיק את הארכת מעצרו.
בפרשת מלון כורש נעצר גם דוד קליינר, שלטענת המשטרה היה מעורב במתן הערבות של הבא לתורג'מן. סניגורו, עו"ד עמית בר, ציין, כי מדובר במי שהיה רק עובד שכיר אצל הבא והביע ביטחון שהחשדות נגדו יתפוגגו. אבנון אומנם ציין שחלקו של קליינר נמוך מזה של תורג'מן והבא, אך קבע שגם בעניינו יש חשד סביר לעבירות של שוחד, מרמה והלבנת הון, והאריך את מעצרו בארבעה ימים.

תאריך:  12/03/2018   |   עודכן:  12/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סגן ראש עיריית י-ם חשוד בקבלת שוחד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ממש מפליא
גלעד מהמרכז  |  13/03/18 07:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
איתמר לוין
שלושה חשודים נוספים נעצרו ורביעי עוכב    בין החשודים: יזם ששימש בעבר בתפקידים בכירים    החשדות: שוחד, מרמה ועבירות מס
איתמר לוין
העירייה מימנה ב-700,000 שקל אירוע של המפלגה ואל המעיין בסוכות תשע"ז, בטענה שזהו אירוע עירוני - אך בבית המשפט לא ידעה למסור פרטים מינימליים עליו
יואב יצחק
חבר מועצת העיר ראשון לציון דרש מאיש העסקים דניאל טביבי כ"דמי תיווך" 700 אלף ש"ח, חצי מהסכום בשחור, בגין עסקה לרכישת תחנת הדלק "מצדה" בראשון לציון, למרות שלא תיווך ולא היה מעורב בעסקה    משסורב - הוא פצח באיומים שיפעיל את כוחו בעיריית ראשון לציון, הזהיר שישגר חוקרים של מע"מ, ואף איים בהריסת משפחתו ובשימוש "בשירותי" משפחת פשע שייפגעו פיזית בטביב    דעבול מימש חלק מאיומיו; טביבי נסחט ושילם לפחות 252 אלף ש"ח    דרושה חקירה מהירה וממצה
יצחק דנון
דורשת מחברת פז בית זיקוק אשדוד 30 מיליון שקל - 70% יותר מאשר בשנה שעברה    החברה מבקשת מבית המשפט למנוע מהעירייה בשלב זה לגבות את הארנונה
יצחק דנון
חברת אונירם יזמות תובעת מיעלה מקליס 3.6 מיליון שקל בטענה שביחד עם שני תושבים בעיר סיכלה את הקמתו של בית דיור מוגן על מגרש שרכשה מרשות מקרקעי ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il