X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רמת דיוק נמוכה העושה שימוש בטכנולוגיה ישנה
"נתוני זמן אמת היום לא טובים"
מנכ"ל משרד התחבורה מודה כי למשרד התחבורה אין מידע אמין על רמת הדיוק של קווי התחבורה הציבורית ועל מסר הנוסעים בכל קו וכי השיטות בהן נדגם המידע מיושנות נחשף: מערכת נתוני זמן אמת שתוצג לציבור תהיה מיושנת מזו של משרד התחבורה
קרן טרנר אייל וסתיו שפיר

עידן יוסף
הספרדים מציעים לישראל צגים דיגיטלים מדויקים יותר

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, קרן טרנר-אייל, פרסה (יום ב', 12.3.18) בפני ועדת השקיפות של הכנסת את נתוני שקיפות המשרד עליו היא מופקדת. "יצאנו למכרז על המערכת המספקת נתוני זמן אמת בתחבורה הציבורית. יש לנו בעיה עם זה שנתוני זמן אמת היום לא טובים. אדם רוצה לדעת בדיוק מתי האוטובוס שלו הגיע לתחנה, מתי יצא מהתחנה ומתי יגיע אליו ואת זה אנחנו עוד לא יודעים לעשות".
"אנחנו עובדים על מערכת טכנולוגית שתאפשר שינוי משמעותי בתחום - פיתוח טכנולוגי שידייק ויטייב נתוני זמן אמת", והוסיפה "אני רוצה שתהיה לי יכולת טכנולוגית לדעת 100 אחוז ממה שקורה אצל מפעילי התחבורה הציבורית ולקנוס אותם אם לא עומדים בתכנון".
אחד הנוכחים המתמחה בטכנולוגיה ועובד עם הרשויות המקומיות, דן ברקת, חשף: "קראתי את המכרז שהוצאתם, לציבור תתנו מידע ב'סירי SM' ולעצמכם תהיה 'סירי VM'". משמעות הדברים היא כי הנתונים שייחשפו לציבור יהיו על-פי מערכת בעלת רמת דיוק נמוכה יותר מאשר משרד התחבורה. לדבריו, אין פרסום על עמידת קווים בלוחות הזמנים המתוכננים. יושב-ראש הוועדה ח"כ סתיו שפיר דרשה מטרנר-אייל התחייבות שמה שישוקף לציבור יהיה כמו בכל העולם, במערכת הסירי VM. טרנר אייל: "אנחנו משתדלים להיצמד למה שבחו"ל". שפיר: "השאלה לאיזו מדינה. יש מדינות מפותחות כמו ארה"ב, ששם התחבורה הציבורית איומה".
כאשר שאלה שפיר על מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית, המנכ"ל הודתה כי במשרד התחבורה לא יודעים מהו. "באירופה יש תיקוף בעלייה לאוטובוס ובירידה ממנו ולכן יודעים כמה נוסעים יש. את יכולה לנחש מה יקרה אצלנו אם ינסו לחייב נוסעים לתקף גם בירידה מן האוטובוס. יש לנו מערכות סטטיסיטיות לספירת נוסעים. זה מדגם די מייצג. השאר מתבצע באמצעות סקרים".
יוסי סעידוב, נציג ארגון 15 דקות: "במשרד התחבורה יש מוקד פניות ציבור כשנוסע מתלונן על שירות גרוע בתחבורה הציבורית, אבל המשרד לא מפרסם דבר על התלונות, לא על התוכן ולא על כמות התלונות, וכך גם הנוסעים מקבלים תשובות רק אחרי חצי שנה. אין ניתוח לגבי מספר התלונות שמוגשות למשרד, פילוח תלונות ופירוט קנסות שהוטלו על המפעילים".
טרנר-אייל: "יכול להיות שצריכים להשתפר בנושא השימועים והקנסות. אנחנו הולכים למהלך שלא יקח יותר חצי שנה, אלא יהיה פיקוח על כל הנסיעות. תחילה זה יעבור זמן הרצה, ואז נוכל להעלות לאינטרנט - כל חברה, מה ביצעה ומה לא. היום זה מדגמית. כיום לא יכולים להסתמך על הנתונים הקיימים ולקנוס".
ראש אגף בכיר תחבורה ציבורית ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, דרור גנון, נשאל מדוע לא מתפרסמים מידע על זמני ההמתנה בתחנות התחבורה הציבורית, והשיב כי זה משתנה לפי הגעת הנוסע לתחנה. באשר למידע על מצב תחנות השיב כי הנושא מסור לאחריותן של הרשויות המקומיות.
מנכ"ל משרד התחבורה אמרה כי הנתונים על ביצוע בתשתיות מסוכמים בדוח מודפס שמאפשר הסתכלות רבעונית על מיזמים. יו"ר הוועדה שפיר דרשה לא להסתפק בכך, ולאפשר לציבור קובצי אקסל עם גישה לנתונים גולמיים לגבי כל סעיף במיזם, כדי לאפשר לציבור לערוך ניתוחים והשוואות. כמו-כן דרשה ציון אבני דרך לביצוע, כמה זמן יימשך הביצוע, שיתוף ציבור, פרסום נוהל על מגבלות חברות יעוץ, הסכמי ניגוד עניינים. עוד דרשה פרסום מידע מפורט על זמני הגעת אוטובוסים, מספר הנוסעים בכל קו וכן את הסכם הסובסידיה של חברת דן.
סתיו שפיר תהתה מדוע הקצה המשרד 140,000 שקל לצורך יעוץ פוליטי לשר. טרנר אייל: "לשר ישראל כ"ץ אין יועץ תקשורת בכיר כמו לשאר השרים, ולכן נשענים על מיקור חוץ. הכל מאושר ע"י הלשכה המשפטית". המנכ"ל גם התייחסה לצורך התקציבי ולדיונים עם האוצר ואמרה: "כשאנחנו אומרים שחסר תקציב לתחבורה הציבורית אנחנו חוטפים".
ח"כ שפיר התייחסה לצורך הציבורי בנתוני אמת מהימנים בתחום התחבורה הציבורית ואמרה: "תחבורה ציבורית יעילה ומהירה היא הבסיס לפתרונות לאתגרים הגדולים ביותר של ישראל, ובראש ובראשונה משבר הדיור והפערים החברתיים.

תאריך:  12/03/2018   |   עודכן:  23/04/2018
+"לא יאושר קו חדש ללא תשתית תומכת"
21:30 12/03/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כבל: רישות המדינה בנת"צים – תנאי הכרחי ודחוף להוציא את ישראל מהפקקים  ▪  15 דקות: סימון נת"ץ בכבישים המרכזיים יכול לחסוך יומיים עד 6 ימי עמידה בפקקים בשנה לכל נוסע

איתן כבל ויואב קיש

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
כבל: רישות המדינה בנת"צים – תנאי הכרחי ודחוף להוציא את ישראל מהפקקים    15 דקות: סימון נת"ץ בכבישים המרכזיים יכול לחסוך יומיים עד 6 ימי עמידה בפקקים בשנה לכל נוסע
יצחק דנון
מבקש מבית המשפט לפסול את פרשנות רשות המיסים ולקבוע שהיא זכאית להחזר על הסולר לפי הצריכה השנתית הממוצעת של כל צי האוטובוסים שלו
עמירם ברקת
הדוח קורא לממשלה להגדיל את הוצאותיה כדי לממן השקעות חיוניות בתשתיות ובחינוך ולבטל את הפטור ממע"מ על פירות וירקות, ופטורים נוספים, כדי שניתן יהיה לממן את הגידול בהוצאות מבלי להגדיל את הגירעון התקציבי    הארגון קורא לממשלה למסות שימוש ברכב במקום בעלות על רכב
עידן יוסף
ועדת המשנה להגנה בסבר סיירה ברכבת ישראל    כל פיגוע בתשתית קריטית כמו רכבת הוא מגה פיגוע
עידן יוסף
עודד כהן מאמנון מסילות יחליף את פיני קמרי כמנכ"ל חברת אפיקים שהגיע לייצב את החברה    שימש כאיש שטח באמנון מסילות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il