X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עופר גרוסקופף, שנבחר לעליון:

דיני הקיפוח - פתרון לשיתוק

מעדיף להפריד בין הצדדים כאשר היחסים ביניהם עלו על שרטון, ובמידת האפשר - בהתמחרות פומבית באולם "קשה לי לחשוב על סיטואציה בו בית המשפט יכפה על חברה להעסיק מישהו שלא הועסק בה עד כה"
▪  ▪  ▪
גרוסקופף. "חלק מהארסנל" [צילום: בוצ'צ'ו]

בתי המשפט משתמשים יותר ויותר בהליכי קיפוח המיעוט כדי לטפל במצבים בהם חברות מצויות בשיתוק בשל סכסוך בין בעלי המניות, וסביר להניח שירחיבו את השימוש בכלי זה. כך אומר (יום ד', 14.3.18) שופט בית המשפט המחוזי מרכז, עופר גרוסקופף, שיושבע בעוד שבועיים לבית המשפט העליון. הוא דיבר בהשתלמות של מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין.
גרוסקופף אמר, כי "בדרך כלל אני אומר לצדדים: 'יש כאן חברה פעילה. אפשר לפרק אותה, אבל תאבדו את הערך שלה. זה לא הפתרון הטוב לאיש מכם. אתם שוחטים את התרנגולת שמטילה להם ביצי זהב, ולכן צריך למצוא פתרון אחר'. אם יש פתרון שפחות כופה על בעלי המניות, למשל למנות אדם שיפתור את המחלוקות - בית המשפט יעדיף אותו.
"אם אתה מגיע למסקנה שאין שום סיכוי שהצדדים ישתפו פעולה והחברה הולכת ומידרדרת - הפתרון הטוב הוא להפריד ביניהם. זה קצת כמו בנישואין. אבל המצבים בהם צריך לפרק את החברה, הם כיום מאוד נדירים. בדרך כלל משתמשים בפתרונות הרבה יותר חכמים, בהם אחד נותר עם הכסף והשני נותר עם החברה".
בתשובה לשאלת News1 אמר גרוסקופף, כי ההליכים המשפטיים הם חלק מהארסנל העומד לרשותם של בעלי המניות, וזכותם להשתמש בהם כחלק מהיחסים ביניהם. כך גם כאשר אחד מהם טוען לעושק ודורש יותר מידע, ככלי במאבק שליטה או כדי להביא את הצד האחר לרכוש את מניותיו.
הוא הוסיף: "כלל שיקול הדעת העסקי נכנס לתמונה כאשר אין ניגוד עניינים, והחלטות של ניהול והעסקת בעלי מניות בחברות פרטיות הן תמיד בניגוד עניינים. אבל ברמה העקרונית, אם החברה שוכרת את האדם הנראה לה ומשלמת לו שכר סביר - אני כבית המשפט לא אתערב, גם אם מדובר בבעל מניות או בקרובו. די קשה לי לחשוב על סיטואציה שבה בית המשפט מכתיב לחברה להעסיק מישהו שלא הועסק בה עד כה".
לגבי האופי בו נפרדים בעלי מניות אמר גרוסקופף, כי הדרך האחת היא מינוי מעריך שיקבע את שווי החברה לצורך רכישת חלקו של האחד בידי האחר; החיסרון הוא שהערכות שווי אינן מדע מדויק ובית המשפט חייב להשאיר בידיו את שיקול הדעת. הפתרונות הרצויים, הוסיף, הם התמחרות בין הצדדים או מכירה לגורם שלישי - אם כי זו נדירה מאוד. לדברי גרוסקופף, השיטה המועדפת עליו היא מכירה פומבית באולם, שכן בשיטת המעטפות עלול להיווצר מצב בו הרוכש ישלם יותר מדי.

תאריך:  15/03/2018   |   עודכן:  15/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
תקציב המדינה יעמוד על 479.6 מיליארד ש"ח    מדובר בגידול של 4.3% לעומת תקציב 2018 וגידול של 24.9% ביחס לתקציב 2015    שר האוצר כחלון: "זהו התקציב החברתי ביותר שהיה למדינת ישראל"
עידן יוסף
החל לכהן כחבר כנסת מטעם סיעת ש"ס במקומו של אביו, דוד אזולאי, שפרש    "אולי אני סטיתי מהמסלול, אך לא מהדרך"
עידן יוסף
ועדת הכספים אישרה פה אחד - קואליציה ואופוזיציה, את רפורמת משרד האוצר ומשרד האנרגיה, הצפויה להביא להפחתה משמעותית בשימוש בסולר ובפחם ולהגברת השימוש בגז טבעי, ובכך להפחית משמעותית את זיהום האוויר בישראל    לדרישת הוועדה הוכנסו ברפורמה שינויים רבים למיטוב הרפורמה ולתועלת הציבור והמשק
עידן יוסף
גובה ההנחה - מתוקף תקנה עליה חתם שר הפנים - עד 5%
אלעזר לוין
יבנו גם 400 אלף מ"ר משרדים, 15 אלף מ"ר מסחר, בנייני ציבור ופארקים    לא יפגעו בחקלאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il