X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דחה את עתירות עיריית רמת גן וכמה מתושביה בנוגע לחלק של הרכבת הקלה העתידית שיעבור בעיר: הליך התכנון היה מפורט וממושך, מיקומו של חדר השנאים היה ידוע
▪  ▪  ▪
30 ק"מ עיליים
מערכת הרכבת הקלה בגוש דן

שופטת בית המשפט העליון, יעל וילנר, דחתה (יום ה', 15.3.18) שתי עתירות נגד החלק הרמת-גני של הקו הסגול במסגרת פרויקט הרכבת הקלה בגוש-דן.
הקו הסגול יהיה רכבת עילית באוך 30 ק"מ, אשר תקשר בין תחנת הרכבת ת"א מרכז לבין אוניברסיטת בר-אילן. עיריית רמת גן טענה, כי הקו יגרום נזקים משמעותיים לעיר ולתושביה. כמה מן התושבים טענו, כי מיקומו של חדר השנאים של הרכבת (ברחוב אלוף שדה) עבר שינויים משמעותיים שהובלעו בתוכנית.
וילנר אומרת: "העותרים אומנם מעלים חששות כנים להשפעת הקמתו של הקו הסגול על-פי התוכנית על איכות חייהם, וייתכן כי איכות החיים של חלק מהתושבים אכן תיפגע במידה זו או אחרת כתוצאה מכך, ולו באופן זמני. לפיכך, ניתן להבין לליבם של
העותרים ולהעדפתם שפרויקט זה לא יוקם בסמוך לביתם.
"...[אולם] ההחלטות בעניין אישור התוכנית התקבלו לאחר שהתקיים הליך מינהלי תקין, בגדרו נבחנו עיקר טענות העותרים ונבדקו חלופות אפשריות להקמת הקו הסגול. כן השתכנעתי כי מהתסקיר הסביבתי עולה שהתוכנית עומדת בתקנים ובסטנדרטים הנדרשים, וכי ככל שהדבר יידרש, הדברים אף ייבחנו לעומק בשלב התכנון המפורט לביצוע".
וילנר מראה שהליך התכנון היה מפורט וממושך, וכלל שמיעת התנגדויות ומגעים בין העירייה לבין המדינה וחברת נת"ע. בנוגי לחדר השנאים היא אומרת, כי הציבור ידע היטב על השינוי ואף הוגשו השגות בנושא, שחלקן התקבלו, והתוכנית מציבה דרישות סביבתיות מחמירות להקמתו.
השופטים יורם דנציגר וניל הנדל הסכימו עם וילנר. את העירייה ייצגו עוה"ד ליאור עמידרור וחן עמידרור; את התושבים ייצגו עוה"ד שי דקס, אורון סלמון ומנשה כהן; את המדינה ייצגו עוה"ד יעל מורג יקו-אל ותדמור עציון; ואת נת"ע - עוה"ד קובי איבצן ושרית דנה.

תאריך:  15/03/2018   |   עודכן:  15/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
איתמר לוין
עיכובים של שנים במכרזים המרכזיים וחריגה של 50% מהתקציב המקורי    נת"ע ביצעה בלא מכרזים התקשרויות של מאות מיליוני שקלים
עידן יוסף
מנכ"ל משרד התחבורה מודה כי למשרד התחבורה אין מידע אמין על רמת הדיוק של קווי התחבורה הציבורית ועל מסר הנוסעים בכל קו וכי השיטות בהן נדגם המידע מיושנות    נחשף: מערכת נתוני זמן אמת שתוצג לציבור תהיה מיושנת מזו של משרד התחבורה
עידן יוסף
כבל: רישות המדינה בנת"צים – תנאי הכרחי ודחוף להוציא את ישראל מהפקקים    15 דקות: סימון נת"ץ בכבישים המרכזיים יכול לחסוך יומיים עד 6 ימי עמידה בפקקים בשנה לכל נוסע
יצחק דנון
מבקש מבית המשפט לפסול את פרשנות רשות המיסים ולקבוע שהיא זכאית להחזר על הסולר לפי הצריכה השנתית הממוצעת של כל צי האוטובוסים שלו
עמירם ברקת
הדוח קורא לממשלה להגדיל את הוצאותיה כדי לממן השקעות חיוניות בתשתיות ובחינוך ולבטל את הפטור ממע"מ על פירות וירקות, ופטורים נוספים, כדי שניתן יהיה לממן את הגידול בהוצאות מבלי להגדיל את הגירעון התקציבי    הארגון קורא לממשלה למסות שימוש ברכב במקום בעלות על רכב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il