X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ענף ההייטק המקומי רושם אקזיט ענק נוסף: חברת KLA-TENCOR תרכוש את אורבוטק תמורת 69 דולר למניה הנהנים העיקריים: קובי ויהודית ריכטר המחזיקים 5.4% ממניות החברה
▪  ▪  ▪
קובי ריכטר [צילום: תמר מצפי]

חברת KLA-TENCOR האמריקנית, העוסקת בתהליכי ייצור שונים של מוליכים למחצה, הודיעה (יום ב', 19.3.18)) כי חתמה על הסכם לרכישת מניות אורבוטק בעסקה משולבת שתשולם במזומן ובמניות.
על-פי ההסכם, KLA תשלם 38.86 דולר במזומן ו-0.25 מניית KLA לכל מניית אורבוטק, המייצגים תמורה כוללת של כ-69.02 דולר למניה, בסכום כולל של כ-3.4 מיליארד דולר.
לדברי אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק, "הרכישה היא הוכחה נוספת למיצובה של אורבוטק בשווקים בהם היא פעילה ולעוצמת המודל העסקי שלה. ההסכם בין החברות מחזק משמעותית את סיכויי החברה המשותפת להתמודד בהצלחה עם גלי ההשקעה הגדולים הצפויים בשנים הקרובות בעולם האלקטרוניקה. החיבור ישפר את עתידם של עובדינו וייצר ערך רב לבעלי המניות שלנו. השילוב עם KLA יגדיל משמעותית את פוטנציאל הצמיחה של אורבוטק, בכך שהוא יאפשר לנו למנף את המובילות הטכנולוגית של KLA להאיץ את תוכניות פיתוח המוצרים שלנו, ולשפר את היצע הפתרונות שלנו ללקוחותינו. אורבוטק תמשיך לפעול כיחידה אחת תחת המותג אורבוטק, ומטה החברה ימשיך לפעול מיבנה".
לדברי ריק וולאס, נשיא ומנכ"ל KLA-TENCOR, "רכישה זו עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה שלנו הקוראת לצמיחה מתמשכת ורווחית, על-ידי התרחבות לשווקים סמוכים בשיעורי צמיחה גבוהים. KLA ואורבוטק הן שתי חברות התואמות באופן יוצא דופן בהתייחסותן לאנשים, תהליכים, טכנולוגיות ופריסה עולמית, ובכך מאפשרות יחד הזדמנויות חדשות משמעותיות לצמיחה ולהרחבת פורטפוליו המוצרים.
"השילוב בין החברות יחזק את מעמדנו בתחום הצומח של חטיבת המוליכים למחצה, ירחיב באופן משמעותי את נוכחותנו בשוק הסיני בעל החשיבות הגוברת ובנוסף יפתח הזדמנויות חדשות עבור החברה במשולבת בתחומי המעגלים המודפסים המתקדמים והצגים השטוחים. כמו-כן, נוכחותה האיתנה ורבת-השנים של KLA בישראל תתרחב באופן משמעותי, ופעילותנו בישראל - אותה אנו רואים כמדינה בעלת חשיבות טכנולוגית עולמית מרכזית - תמשיך להוות חלק מרכזי מחברת KLA".
אורבוטק מפתחת טכנולוגיות לשימוש בתהליכי הייצור של מוצרי אלקטרוניקה מתקדמים. בעבר אמר מנכ"ל החברה, אשר לוי, כי "הסיכוי שמישהו מחזיק ביד סמארטפון או טאבלט שאורבוטק לא נגעה בייצור, בתכנון או בבדיקה שלו - הוא פחות או יותר אפס".
אורבוטק סיכמה את 2017 עם הכנסות של 901 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 142 מיליון דולר, והיא מצפה לעקוף ב-2018 את רף מיליארד הדולר בהכנסות. בתחזית לטווח הארוך, הצפי הוא להכנסות של 1.25 מיליארד דולר ורווח נקי של 275 מיליון דולר בשנת 2020.
אורבוטק נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 2.9 מיליארד דולר, שיא של למעלה מ-17 שנים, לאחר שמנייתה זינקה ב-87.3% בשנה החולפת והשלימה נסיקה של יותר מ-1,700% במחיר מאז השפל שנרשם בה בזמן המשבר של שנת 2008.
בעסקה ייצגו את KLA Tencor בישראל עורכי הדין איתי פרישמן, שחר הדר ושיר סטוט ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות' יחד עם המשרד האמריקני WILSON SONSINI GOODRICH & ROSATI. את אורבוטק ייצגו דיוד כהן מטולצנסקי ומשרד Cravath.

תאריך:  19/03/2018   |   עודכן:  19/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אשר לוי
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ועדת המחירים של משרדי התחבורה והאוצר מפלה את תושבי הצפון    במסגרת פעימת ההוזלות שתחל ב-28 במרס יידרשו תושבי הצפון המבקשים לנסוע בתחבורה הציבורית לגוש-דן לשלם כ-10% יותר עבור התחבורה הציבורית
מירב ארד
החייל שהורשע בהירגת מחבל בחברון ישתחרר בתום ריצוי שני שלישים מתקופת מאסרו    בדיון בבית הדין הצבאי אמר אזריה: "אם הייתי יודע מה שידעתי בדיבעבד הייתי פועל אחרת"
יפעת גדות
זכתה בפרס ישראל למפעל חיים בתחום החינוך    חלוצה בתחום הנגשת החומרים לאינטרנט מתוך הבנה שילדים לומדים ומפנימים דרך למידת חוויות
יפעת גדות
בין נימוקי הוועדה: "הפך את רמת הגולן משדה בזלת וקרב לאזור שוקק חיים; מקום של עשייה חקלאית ציונית במלוא מובן המילה"
איתמר לוין
רייצ'ל ריסבי-רז הואשמה במרמה בפרשת ראשונטורס, אך בשנת 2017 - שמונה שנים לאחר הגשת כתב האישום - הוסכם שעניינה יועבר לדין משמעתי בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il