X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המרכז הבינתחומי בהרצליה יורשה לחלק תארי דוקטורט ויהפוך הלכה למעשה לאוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל לאחר אישור ועדה בינלאומית, המוסד יורשה להעניק דוקטורט במשפטים
▪  ▪  ▪
האוניברסיטאות התנגדו למהלך [צילום: שרון בנטוב]

המועצה להשכלה גבוהה הכריעה כי המרכז הבינתחומי בהרצליה יורשה לחלק תארי דוקטורט ויהפוך הלכה למעשה לאוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל.
ההחלטה לאשר למוסד להגיש בקשה לפתיחת תוכנית לתואר שלישי (Ph.D) במשפטים התקבלה על-אף התנגדות ראשי האוניברסיטאות. ועדה בינלאומית תבחן את התוכנית לתואר שלישי במשפטים, ואם היא תימצא ראויה, המוסד יקבל הרשאה ויוכל להעניק דוקטורט במשפטים.
שר החינוך נפתלי בנט שדחף לקבלת ההחלטה, אמר: "אני מברך את חברי המועצה להשכלה גבוהה על שאישרו ברוב קולות, לראשונה בתולדות המדינה, יהיו מחקר אקדמי במכללה פרטית במרכז הבינתחומי. המשמעות היא הגברת התחרות באקדמיה ללא עלות של שקל אחד נוסף למשלם המיסים. זהו יום חג לאקדמיה הישראלית".
במשך שנים אחדות התקיים משא-ומתן בין המועצה להשכלה גבוהה לבין המרכז הבינתחומי, התנגדות האוניברסיטאות לאישור הייתה עזה. ההחלטה התקבלה על-רקע החלטת המועצה להשכלה גבוהה ב-2014 ולפיה מוסדות להשכלה גבוהה שטרם הוסמכו להענקת תואר שלישי, רשאים להגיש בקשה לפתיחה של תוכניות לתואר שלישי, ובתנאי שעמדו בתנאי הסף שקבעה המועצה. זו הפעם הראשונה בה ניתן אישור לתואר שלישי למוסד שאינו אוניברסיטה.
לפני כשבועיים המועצה להשכלה גבוהה אישרה מתן אוטונומיה לתואר שני למרכז הבינתחומי בהרצליה. ההחלטה התקדימית קובעת כי בבינתחומי יוכלו להעניק תארים שניים באופן חופשי, ללא קבלת אישור פרטני לכל תחום.
נשיא ומייסד הבינתחומי הרצליה, פרופ׳ אוריאל רייכמן, אמר היום: "המרכז הבינתחומי מברך על החלטת המועצה להשכלה גבוהה לפתוח בהליך שיאפשר לו להעניק תארי דוקטורט. ההחלטה התקבלה לאחר שהמרכז הבינתחומי עמד בשורה של דרישות אקדמיות, כלכליות ומנהליות מחמירות, שנקבעו על-ידי המועצה להשכלה גבוהה.
"במשך שמונה שנים מנע הקרטל האוניברסיטאי כל דיון בבקשות המרכז הבינתחומי להענקת תואר דוקטורט. רק מנהיגותו של יו"ר המועצה להשכלה גבוהה ושר החינוך, נפתלי בנט, שלא נרתע מלחץ ועד ראשי האוניברסיטאות, אפשרה את קבלת ההחלטה.
"המרכז הבינתחומי מודה לשר בנט על נחישותו ועמידתו על קיום עקרונות היושר האקדמי, יחד עם המנהיגות המקצועית של המל"ג, פרופ' יפה זילברשץ ופרופ' עידו פרלמן. אנחנו מבקשים היום גם להביע הוקרתנו לסגל ולידידי המרכז הבינתחומי וכן לסטודנטים ולבוגרים על השותפות והאמון רבי השנים", לשון התגובה.
ועד ראשי האוניברסיטאות מסר כי "מדובר בהחלטה מוטעית שרק מחזקת את המועדון האליטסטי והסגור של המרכז הבינתחומי, וזאת משיקולים של אגו וכבוד, הבאים על חשבון קידום המחקר המשמעותי במדינת ישראל".

תאריך:  20/03/2018   |   עודכן:  20/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המרכז הבינתחומי יבקש לפתוח תואר שלישי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עולה כסף
ישראל עמיאל  |  20/03/18 22:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ב-2017 הוחל בבניית 46,320 דירות, לעומת 53,950 בשנת 2016    מאז 2012 לא נבנו כל כך מעט דירות - למרות כל ההבטחות והמבצעים    עלייה של 3% בגמר ביניה    קרן אור יחידה: 3700 דירות בתמ"א 38/1
יצחק דנון, איתמר לוין
סברבנק, בנק ההשקעות הגדול ביותר ברוסיה, טוען שיצחק מבלון חייב לו 267 מיליון דולר ונמלט לישראל לאחר שהוכרז כפושט רגל ברוסיה
יצחק דנון
נר ניהול, תפעול ופיקוח פרויקטים תובעת 23 מיליון שקל ממפעלי ים המלח ותרכובות ברום, בטענה שלא עמדו בהתחייבויותיהן כאשר ארזה תוצרת עבורן
יצחק דנון
חברת הביטוח תובעת 23 מיליון שקל ממי שלטענתה אחראית לנזקי הצפה באזור נתב"ג בדצמבר 2013, עליהם פיצתה את הרכבת
אלעזר לוין
תשלם 10.3 מיליון שקל, ועוד פיתוח ומסים, בעד מגרש בן 4.5 דונם    תבנה עליו עוד מרכז מסחרי    מרחיבה פעילותה בעיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il