X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מפקד מערך ההגנה האווירית: "הפעלת כיפת ברזל לא הייתה טעות, זיהינו ירי. יש במערכת רגישות יתר" דובר הזרוע הצבאית של חמאס: "התמרון כלל תרחישי התנגדות לישראל בים וביבשה"
▪  ▪  ▪
חגיגות בעזה אחרי התמרון [צילום: חמרה חליל/AP]

דובר הזרוע הצבאית החמאס, אבו עובידה, מגלה כי התמרון שנערך אתמול והסתיים היום (26-25.3.18) ברצועת עזה כלל תרחישי התנגדות לכוחות הימיים והיבשתיים של ישראל, לרבות כוחות השריון שלה. "תגובתנו תהיה מן המוכן, והאויב ישלם מחיר יקר ביותר", הזהיר.
בנאום תקיף שנשא ברצועה, לרגל סיום התמרונים שקיימו פלוגות אל-קסאם תחת השם "תמרוני העמידה האיתנה והאתגר למדידת רמת המוכנות של פלוגות אל-קסאם, התייחס הדובר לירי של מערכת כיפת ברזל, ואמר: "מה שהתרחש בישראל מצביע בבהירות על כך שהאויב משקר ומתחבט רבות. אנו מטילים את מלוא האחריות לכל הסלמה על ישראל".
עוד אמר אבו עוביידה: "אנו גם מזהירים את האויב מנקיטת כל צעד פזיז ונמהר נגד בני עמנו, שהרי פלוגות אל-קסם היו ונשארו במוכנות להדוף כל תוקפנות. כוחות ההתנגדות כולם יישארו קו ההגנה הראשון של שתי האומות - האומה הערבים והאומה האיסלאמית. אנו נישאר הכי נאמנים עד אשר יושג הניצחון ותמומש השיבה. ההתנגדות תישאר המבצר הכי חסין בפני כל האתגרים העומדים בפנינו. נישאר בבחינת עזר לכל גוף ולכל צד המתנגדים לאויב הציוני".
מפקד מערך ההגנה האווירית בצה"ל, תא"ל צביקה חיימוביץ', הבהיר מוקדם יותר כי השיגורים שביצעה אמש מערכת כיפת ברזל בעוטף עזה היו תוצאה של זיהוי ירי מרצועת עזה לכיוון מרחב זיקים – ולא טעות. "זו לא הייתה תקלה טכנית ולא טעות אנוש. היה זיהוי של נשק תלול מסלול, שהיווה פוטנציאל לפגיעה בישראל", הסביר.
הקצין הבכיר הודה כי קיימת רגישות יתר של המערכת ובמערך ההגנה האווירית לא מסתכנים במקרים שבהם יש חשש לפגיעה. "כשמשהו עף מהאוויר לקרקע – מבחינתנו הוא איום", אמר תא"ל חיימוביץ'. עוד הוא הסביר כי "היום היטשטשו הגבולות בין טיל, רקטה, פצמ"ר ועוד. מה שמהווה איום שנורה משטח האויב לישראל – נעשה הכל לטפל בו".
חיימוביץ' התייחס גם לסוגיית העלות של שיגור הטילים, והבהיר: "המחיר נמצא מחוץ לשיקול הצבאי בקבלת ההחלטות. האנשים פעלו באופן מקצועי ובשיקול דעת, אך יש לא מעט למידה. אני לא חושש ממצב שבו נישאר בלי טילים".

תאריך:  26/03/2018   |   עודכן:  26/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"האויב משקר ומתחבט רבות לגבי הירי"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
התגובה של התא"ל מדאיגה
אישששש  |  26/03/18 16:58
2
החמאס עשה בית ספר לצה"ל
רון ה.  |  26/03/18 21:32
3
התגובה של דובר צה"ל טפשית
הגלשנית  |  26/03/18 21:58
4
אייזנקוט חביב השמאל...
הפנתר  |  27/03/18 08:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אליהו קאופמן
המאבק של השמאל הישראלי למען הפליטים והמסתננים מאפריקה הפך למאבק מרשים אך כאן גם נשאלת השאלה מדוע אותו השמאל לא ניהל כל השנים מאבק דומה להחזרת הפליטים הפלשתינים?
ראובן לייב
המחווה האמריקנית מצד הנשיא דונלד טראמפ כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, דווקא סמוך כל כך ליום העצמאות הישראלי, עלולה בסופו של דבר להוביל לאי שקט בשטח
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס מאמצת שיטת מאבק חדשה נגד ישראל תוך שימוש באזרחים כפי שהשתמשה בהם כ"מגן אנושי" במהלך מבצע צוק איתן. מדובר בניצול ציני של הפליטים הפלשתינים ומהלך תעמולתי שאין בו שום תועלת מדינית
עידן יוסף
הלילה ביצע החמאס ירי בתוך הרצועה במסגרת תמרון תרגול שקיים    בישראל זוהה הירי בטעות כתקיפה, וכעשר אזעקות נשמעו בשדרות, בעוטף עזה וחבל לכיש    טנק ירה לעבר עמדת החמאס בבית להייא
שלמה אבינר
סוד הביטחון זה הרתעה. לכן כשיש אויב צריך להכות בו בכל תוקף    זה לא עולה על הדעת שיש מחבלים, רשעים ורוצחים ואתה נותן להם חשמל, ואתה נותן להם דלק ואתה נותן להם נשק    אתה מטורף לתת נשק לאויבים ולרוצחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il