X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גז טבעי בבחריין [צילום: חסן ג'מאלי/AP]
שינוי לטובה לידידת ישראל
שדה נפט עצום התגלה בבחריין
שליטי בחריין הם הידידותיים ביותר לישראל במפרץ הפרסי עוד לפני מציאת המאגר נחשבה כלכלת הממלכה כצומחת במהירות הרבה ביותר בעולם הערבי

ממלכת בחריין ששליטיה הם הידידותיים ביותר לישראל במפרץ הפרסי, הודיעה (יום א', 1.4.18) על מציאת שדה נפט וגז "הגדול בעשרות מונים מהשדה היחיד שנמצא בממלכה לפני כתשעים שנה".
יחסית לשכנותיה, כמות הנפט בבחריין קטנה ותעשיית הנפט מהווה רק כ-30 אחוזים מהתמ"ג. מציאת המאגר החדש צפויה לשדרג במידה ניכרת את כלכלתה של בחריין שבכל מקרה משגשגת בזכות פיתוח תיירות, בנקאות, תעשיה כבדה ועסקים. על-פי סקר האו"ם, בחריין היא בעלת הכלכלה הצומחת במהירות הרבה ביותר בעולם הערבי.
מרבית תושביה של בחריין הם מוסלמים-שיעים, בעוד בית המלוכה הוא מוסלמי-סוני. בחריין הייתה בעבר חלק מממלכת פרס ושליטי אירן השיעים פועלים כדי לערער את השלטון בממלכה.
שליטי בחריין מעודדים קשר עם ישראל. לפי פרסומים זרים, קיים שיתוף פעולה ביטחוני בין המדינות. בשנת 1994 ביקר בממלכה השר הישראלי לאיכות סביבה, יוסי שריד ז"ל. בשנת 2005 עם חתימת הסכמי סחר מול ארה"ב, ביטלה בחריין את השתתפותה בחרם הערבי. בשנת 2013 הייתה בחריין למדינה הערבית הראשונה שהכריזה על חיזבאללה כארגון טרור. בשנת 2016 השתתפה משלחת מבחריין בהלווית שמעון פרס ז"ל. לפני שלושה חודשים ביקרה בישראל משלחת של אנשי דת מבחריין. שגרירת בחריין בארה"ב היא ממוצא יהודי.

תאריך:  01/04/2018   |   עודכן:  01/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עומר כרמון
שר החוץ של אירן: "דווקא בערב חג הפסח בו אלוהים שיחרר את הנביא משה מעבדות, הדיקטטורים הציוניים רצחו את העם הפלשתיני שוחר השלום שאדמתו נגנבה"
עומר כרמון
היחסים בין ישראל לממלכה הסעודית מתחממים אבל ירושלים מודאגת    חברי סנאט בוושינגטון: "הנשיא דונלד טראמפ פועל מהר מדי ובחוסר זהירות"
ערן לרמן
העברת מסר תקיף של ישראל, מבלי למצמץ, היא שיכולה למנוע את העימות הבא בצפון ולהניא את הסורים מלאפשר לאירן להביא להסלמת המצב המתוח באזור
מרדכי ליפמן
הוועידה התכנסה, בתווך ההיסטורי, שבין שני אירועים מכריעים בתולדות המלחמה: מבצע ברברוסה - 22.6.41 - פלישת הגרמנים לבריה"מ, ונצחונותיהם המדהימים, כולל כיבוש חלקים נרחבים ברוסיה האירופית, לבין הקרב על סטלינגרד (אוגוסט 1942 - פברואר 1943), שסימן את סופו של השלב האמור
עומר כרמון
מפגינים מהזרם הסופי מוחים על מחסומים שהציבה משטרת טהרן סביב ביתו של מנהיגם    שלושה שוטרים נדרסו למוות בידי אוטובוס    פצועים בקרב המפגינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il