X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שכר מופרז לעורך הדין הבכיר

כמאל יחזיר רבבות שקלים

מי שהיה המשנה לראש הלשכה דרש 180,000 שקל תמורת פסק בורר בן 110 עמודים ביהמ"ש: היה עליו לתמצת ולא לערוך מחקר מעמיק על חשבון הצדדים
▪  ▪  ▪
כמאל. 20% מהסכום שגבה
תמיהות בהתנהלות עו"ד זכי כמאל
איתמר לוין
שבועון טען שהמשנה לשעבר לראש לשכת עוה"ד פעל ברשלנות או אפילו ניסה להביא לעדות שאינה אמת - ותביעת הדיבה של כמאל נגדו נדחתה * ביהמ"ש: קיבל במסגרת פשרה 27% יותר ממה שתבע מאעבלין
לרשימה המלאה

עו"ד זכי כמאל, לשעבר המשנה לראש לשכת עורכי הדין, גבה שכר מוגזם תמורת לימוד תיק בוררות וכתיבת ההכרעה בו. לפיכך, הוא יחזיר לצדדים 87,000 שקל - למעלה מ-20% מהסכום שגבה. כך קבע (15.3.18) שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, שמואל מנדלבוים.
כמאל שימש כבורר בסכסוך במושב עופר. הוא קבע מראש ששכרו יהיה 1,200 שקל לשעה (בתוספת מע"מ), ובמאי 2017 נתן פסק בן 110 עמודים. במהלך הבוררות חויבו הצדדים ב-230,000 שקל בתוספת מע"מ, ותמורת הפסק דרש וקיבל כמאל 180,000 שקל כתנאי למסירתו להם. התובעים בתיק פנו לבית המשפט בבקשה להפחית שכר זה, בטענה שהוא מוגזם ושלא ציפו יהיה כה גבוה.
מנדלבוים אומר, כי מתדיינים בבוררות הם "קהל שבוי" בנוגע לשכרו של הבורר, ומטבע הדברים הם חוששים לערער עליו בזמן אמת, שמא הדבר ישפיע לרעתם על הפסק. לכן, יש צורך בקבלת הסכמה ברורה של הצדדים לשכר הבורר, ולא די בהסכמה שבשתיקה או בהעדר מחאה שלהם על החשבונות הנשלחים להם תוך כדי הבוררות. במקביל, לא ניתן לבטל לחלוטין את אינטרס ההסתמכות של הבורר, הסבור שבהעדר מחאה - שכרו מקובל על הצדדים.
לדעת מנדלבוים, הדרך לאזן בין שיקולים אלו היא להטיל על הבורר חובה מוגברת להחתים מראש את הצדדים על הסכם שכר טירחה, ואם הוא נקבע לפי שעות - עליו לתת להם הערכה ראשונית של מספרן הצפוי. אם במהלך הבוררות יחול שינוי של לפחות 25%-20% בהערכת מספר השעות, יהיה על הבורר לעדכן מראש את הצדדים ולקבל את הסכמתם המפורשת להגדלה הצפויה בשכרו.
גם הצדדים צריכים לעמוד על המשמר, לבדוק מול הבורר את מסגרת השעות הצפויה ובמידת הצורך לפנות לבית המשפט. הצדדים גם אינם יכולים להסתמך על מספר השעות הצפוי ולהכביר בעדויות וראיות, ואז לצאת מתוך הנחה שמספר השעות לא ישתנה - מדגיש מנדלבוים. במקרה הנוכחי, הצדדים ידעו מראש כמה גובה כמאל לשעה, הגישו כמות עצומה של ראיות ונדרשו לעשר ישיבות הוכחות, לא מחו בזמן אמת על חשבונות הביניים - ולכן ניתן לומר שהם הסכימו לשלם אותם.
שונים הם פני הדברים בנוגע לפסק הבוררות, ממשיך מנדלבוים. משמעות הסכום שגבה כמאל היא 150 שעות עבודה, וסכום זה נראה מוגזם. הבורר חייב לרסן את עצמו בבואו לכתוב את הפסק, ולזכור שחובתו העיקרית היא להכריע בסכסוך בדרך מתומצתת ומעשית - כולל בהיקף הפסק ובזמן הנדרש כדי לכתוב אותו. אין זה סביר שכמאל השקיע בעצמו 150 שעות ולכן זכותו לגבות תעריף מילא תמורתן; הוא לא הודיע לצדדים מראש על ההיקף הצפוי של הפסק; ושכרו הבסיסי היה ממילא גבוה מאוד ומתאים רק לבעל מומחיות מיוחדת בתחום האגודות השיתופיות.
כמאל יכול היה להסתפק בפסק בוררות קצר בהרבה, קובע מנדלבוים. העובדה שרצה "לערוך פסק דין מפורט ומנומק המלווה במחקר משפטי מעמיק ובשלל אסמכתאות בבחינת 'יגדיל תורה ויאדיר'", אינה יכולה לבוא על חשבון הצדדים. מנדלבוים סבור שניתן יהיה להסתפק ב-70 שעות עבודה ומפחית בהתאם את שכר הטרחה. עוד הוא קובע, כי לא הייתה הצדקה שכמאל יחייב את הצדדים על 25 שעות עבודה בגין הכנה לתיק ומפחית במחצית את שכרו בסעיף זה.
בסך-הכל יחזיר כמאל 43,500 שקל לחנה ורחמים קרבקי (התובעים בתיק) ואת אותו סכום לחברי המושב לילך כהן, יעקב כהן ואלי שטיינר. המושב עצמו לא ערער על הסכום בו חויב. כמאל גם חויב בתשלום הוצאות בסך 4,000 שקל לקרבקי. את קרבקי ייצגה עו"ד מירב פלח-לב, ואת חברי המושב - עו"ד שלמה עובדיה.

תאריך:  04/04/2018   |   עודכן:  04/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מבקשת מראשי מפלגות הימין והשמאל לסייע לה במאבקה לשמירת הדמוקרטיה אותה מנסה ראש הממשלה להרוס    "לא קיימנו מגעים עם ממשלת רואנדה"
עידן יוסף
ארכיון השידור הציבורי מגלה באירועי היובל לישראל נשא נתניהו דברים מעל בימת הטקס, אך לא היה מדובר ב"נאום" אלא בהקראת טקסט מכונן ונטול סממנים פוליטיים כלשהם    רגב מתעקשת לאפשר לו לנאום
אביתר בן-צדף
חיל-האוויר האמריקני: אמונתו הדתית של קולונל לילאנד בוהאנון לא הרשתה לו לחתום על המכתב לזוג מש"קים מאותו מין, שנישא ביחידותו
עידן יוסף
הנחה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית על פעילות הקרן החדשה לישראל   "מסכנת את ביטחונה ועתידה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי"
אביתר בן-צדף
משפחתו של אדולף נגוּרסקי תקבל את העיטור על שירותו כצפָּן בזירת האוקיינוס השקט במלחמת העולם השנייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il