X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"מפגש פסגה" בביהמ"ש המחוזי בחיפה

תובע ונתבעת שקרנים בייצוגית

הרוצח אילן טסלר ביקש לתבוע את חברת שסטוביץ, יבואנית מוצרי קולגייט. השופט מנחם רניאל דחה את הבקשה וקבע: טסלר שיקר לגבי השימוש במוצר, ושסטוביץ - לגבי תיקון הליקויים
▪  ▪  ▪
כמה צריך למלא

תובע ייצוגי שלא אמר את האמת ונתבעת ייצוגית שלא אמרה את האמת - אלו "כוכבי" החלטתו של שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, מנחם רניאל.
הרוצח אילן טסלר ביקש לאשר תביעה ייצוגית נגד חברת שסטוביץ, יבואנית מוצרי קולגייט להיגיינת הפה. טסלר רצח בשנת 1997 את אשתו, אורסולה גלוק, במהלך טיול בפרו כדי לקבל את כספי ביטוח החיים שלה - 1.8 מיליון מארק. הוא נדון בשנת 2002 למאסר עולם בגרמניה, הועבר בשנת 2007 לריצוי יתרת עונשו בישראל ועונשו נקצב ל-30 שנות מאסר.
טסלר טען, כי בהוראות בעברית בנוזל חיטוי הפה של קולגייט נאמר, כי יש למלא את פקק הבקבוק בנוזל ולשטוף בו את הפה - בעוד בפועל ההוראות באנגלית מגלות שדי במחצית הכמות. עוד טען, כי בשל הוראות שגויות, הוא אחסן את הנוזל בטמפרטורה גבוהה מן הנחוץ. טסלר ביקש לאשר תביעה ייצוגית ב-25 מיליון שקל.
רניאל דחה (15.3.18) את כל טענות הסף של שסטוביץ. בין היתר הוא אומר, כי העובדה שמדובר במתדיין סדרתי אינה רלוונטית לשלב של אישור הבקשה, שחוות דעת פסיכולוגית על טסלר אינה רלוונטית גם היא ושחוק הגנת הצרכן אינו חל על הנוזל. לגופם של דברים מצא רניאל, כי שסטוביץ אכן הטעתה את הציבור, שכן כל בר-דעת היה מבין שההוראה היא למלא את הפקק עד שפתו ולא על קו הסימון בלבד, כפי שטענה החברה.
טענה נוספת של שסטוביץ הייתה, שהיא שינתה ממילא את ההוראות כבר באוקטובר 2016 - החודש בו הוגשה הבקשה - וזאת בלא קשר אליה. רניאל אומר שאין אמת בטענה זו: השינוי בוצע מאוחר יותר, והוא נובע במישרין מבקשת האישור ולא משינוי מקום הייצור כפי שטענה שסטוביץ. הוא מעיר, כי בכל מקרה - האריזה בעברית וההוראות הכלולות בה הודפסו בישראל, כך שמקום הייצור אינו רלוונטי.
עם זאת, רניאל דחה את בקשתו של טסלר בשל שקריו של האחרון. הוא מראה, כי בתחילת טען טסלר שהשתמש בנוזל מדי יום - אך לאחר מכן שינה את גרסתו וטען שהשתמש בו מספר פעמים בחודש. רניאל מייחס את השינוי לכך ששסטוביץ הוכיחה, כי לא ייתכן שהוא השתמש בו כל יום - ולכן טסלר נסוג מגירסתו הראשונה שהייתה שקרית. עוד הוכח, כי הנוזל משווק בבתי הכלא רק משנת 2015, ולכן טסלר שיקר בטענותיו לגבי מקום האיחסון של הנוזל, כפי שהתברר מבדיקת התאים בהם הוחזק בשנים הרלוונטיות.
טסלר חויב בתשלום הוצאות מופחתות בסך 5,800 שקל, בשל הפגמים שנפלו בהתנהלותה של שסטוביץ. את טסלר ייצג עו"ד תומר לוי, ואת שסטוביץ - עוה"ד הלל איש-שלום ורועי קובובסקי.

תאריך:  08/04/2018   |   עודכן:  08/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מנחם רניאל  מעריב
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עובדה זו התבררה כאשר ועדת ערר דנה בשאלה האם מותו הפתאומי של נגד במשמר הגבול, יממה אחרי תחקיר שנגע לפיקודיו, נבע מאותו תחקיר
עידן יוסף
יו"ר הוועדה לטקסים ולסמלים הודיעה לשחקנים הוותיקים כי ישתתפו בטקס הממלכתי בהר הרצל: "לתפארת מדינת ישראל ולתפארתה של התרבות הישראלית"    רווח: "אני מתרגש נורא"
עומר כרמון
"חמאס שולח טרוריסטים במסווה אזרחים לפגוע בריבונות שלנו, ובעולם מציגים את מצעד הטרור הזה כמחאה אזרחית"    האיחוד האירופי: "ההרג של עשרה אנשים, ביניהם קטין ועיתונאי, מעלה שאלות בנוגע למידתיות הכוח שישראל מפעילה"
עומר כרמון
פסק דין: "התובעים לא הוכיחו שהשכר אינו סביר לנוכח ההצלחה המסחררת של התוכנית ובהתחשב בכך שלא ניתן היה להמשיך בתוכנית ללא הכוכבת שהעניקה לה את שמה"
עומר כרמון
לואיז אינסיו דָה סילבה המוביל בסקרי דעת הקהל: "האישומים נגדי הם ציד מכשפות פוליטי שנועד למנוע ממני להתמודד בבחירות"    "הפרקליטות והמשטרה הדליפו לתקשורת פרטי חקירה ושיחות טלפון שהוקלטו באופן בלתי חוקי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il