X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנאמנים מזהירים: רשות המיסים שינתה את הצעתה לפתרון בעיית המס, ובן-משה הודיע, שאם לא תתקבל עמדתו - אי-אפשר יהיה להשלים את עסקת המכירה ב-2.4 מיליארד שקל" בית המשפט: קבלו את הצעתי
▪  ▪  ▪
מוטי בן-משה [צילום: פלאש 90]

"קיים חשש כבד לביטול העסקה, למכירת אפריקה השקעות לקבוצת בן-משה". כך הודיעה (יום ג', 3.4.28) חברת הרמטיק, הנאמנת של בעלי האג"ח, לבית המשפט המחוזי בתל אביב. הרמטיק דורשת דיון דחוף. בית המשפט קבע דיון נוסף לעוד כשבועיים, והוא חוזר ומציע לצדדים לקבל את הצעת הפשרה שלו.
ממסמכים ששוחררו (יום ד', 4.4.18) לפרסום מתברר לכאורה, ששני הצדדים - רשות המיסים וקבוצת ובן-משה - הקשיחו עמדות בנושא תביעתה של רשות המיסים, שאפריקה תשלם תפרע חוב של 245 מיליון שקל, לפני חתימת הסכם המכירה בסך 2.4 מיליארד שקל:
  • רשות המיסים הודיעה בדיון קודם בביהמ"ש, שהיא מקבלת את הצעת הנשיא אורנשטיין, שאפריקה תפקיד בנאמנות 120 מיליון שקל. אולם בסוף השבוע שעבר הודיעה הרשות, שהיא דורשת "מקצה שיפורים" (כדברי הרמטיק): הכסף יופקד במזומן, ולרשות יהיה מעמד של נושה מובטח. לדעת הרמטיק, אין הרשות זכאית למעמד כזה.
  • בן-משה וחברותיו הודיעו, שאם לא תתקבל עמדתם בנושא המיסוי, לא ניתן יהיה להשלים את העסקה. בן-משה וחברותיו גורסים, שאפריקה השקעות נמצאות בחדלות פירעון, ולכן אין כלל מקום לתביעת מיסים נגדה, הגורמות לסחבת של שבועות.
"בן-משה אינו זכאי לבטל את העסקה"
  • הרמטיק על הודעת בן-משה: טיוטת ההסכם למכירת אפריקה, ב-2.4 מיליארד שקל, קובעת, שבן-משה וחברותיו אינם זכאים לבטל את העסקה בשל מחלוקת בענייני מס. נראה, שגם נושא זה עשוי להגיע לדיון משפטי.
עתה מתברר, כי בחילופי מכתבים בין הצדדים בימים האחרונים הוצע לממן את ההפקדה של 120 מיליון שקל בעיקר על-ידי הקטנה, בצורות שונות, של הסכומים שבעלי האג"ח יקבלו. יש לזכור, שבעלי האג"ח העדיפו את הצעת בן-משה על זו של סיידוף בשל הפרש של כ-50 מיליון שקל, כך שגם סכום קטן יחסית יכול לסבך את העסקה.
נשיא בית המשפט, איתן אורנשטיין, הודיע (ד'), כי לדעתו ניתן יהיה עדיין להגיע להסדר, על-פי הצעת בית המשפט בישיבה קודמת. הנשיא דוחה למעשה את דרישות רשות המיסים להפקדה במזומן ולמעמד עדיף. מצד שני, הוא קורא לאפריקה להפקיד את 120 מיליון השקל בנאמנות, בצורה שהציע בישיבה קודמת. אורנשטיין הודיע כי ישיבה בנושא זה תהיה ביום ב', 16 באפריל.

תאריך:  04/04/2018   |   עודכן:  04/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חשש כבד לביטול מכירת אפריקה השקעות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
תוכנית הפיגוע הייתה כי סירה אחת תשמש לצרכי הטעיה, כך שבשעה שספינת חיל-הים תפנה לעברה, הסירה השנייה תתקוף את הספינה ותשגר לעברה בה בעת טיל מסוג קורנט, במגמה לגרום לפציעה והרג של החיילים שעל סיפונה.
יפעת גדות
על-פי נתוני מועצת הדבש: עומדת כמות הצריכה בחג על כ-800 טון דבש המהווים כ-20% מהביקוש השנתי
מיכל רז-חיימוביץ'
התקלה התעוררה בצהרי היום והיא נוגעת למרכזי מערכות בקרת הטיסות בכל רחבי אירופה כשהיא משפיעה על מועדי ההמראות והנחיתות המתוכננים
אביתר בן-צדף
מכון מונאש האוסטרלי בודק עבורו כיצד משפיע חוסר-שינה על ביצועים ועל קבלת החלטות    המחקר האוסטרלי ישפיע בוודאי על סדרי העבודה בחיל-הים
יצחק דנון
תובעת 935,000 שקל ממקסים גולדשטיין, בטענה שעליו להחזיר לו את הוצאות הלימודים והמחיה שמימנה עבורו - משום שהתפטר ולא השלים את הלימודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il