X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השר איוב קרא [צילום: יח"צ]
"לתקשורת הישראלית מגיע ציון 5 מתוך 10"
שר התקשורת איוב קרא, שדיבר בכינוס לתקשורת דיגיטלית בבית הספר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה, הסביר: "התקשורת הישראלית מתגייסת כדי להפליל ראש ממשלה, אבל הציבור נותן אימון בראש הממשלה והוא זוכה לאהדה גדולה מאי פעם"
תא"ל רונן מנליס [צילום: יח"צ]

בתשובה לשאלה מה הציון שהוא מעניק לעיתונות הישראלית אמר (יום ב', 9.4.18) שר התקשורת, ח"כ איוב קרא, כי "בחודשים האחרונים אני מזהה ירידה חדה - הייתי נותן לה 5 ולא 10 כמו פעם. התקשורת הישראלית מתגייסת בכדי להפליל ראש ממשלה והציבור בכל זאת מגיב ההפך: נותן אמון בראש הממשלה למרות דיווחי התקשורת, הכי גבוה אי-פעם, וזו בעיה".
השר קרא אמר את הדברים במסגרת ראיון שקיים עמו העיתונאי רועי כ"ץ, על במת כינוס DIGIT לתקשורת דיגיטלית, בבית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי.
בתשובה לשאלת המראיין, האם הוא מוטרד מהתקרית שבה נהרג צלם פלשתיני ברצועת עזה בשעה שלבש אפוד עם הכיתוב "עיתונות", ענה השר: "במלחמה אין מנצחים, צריך לקחת בחשבון. שני אחיי נהרגו בלבנון וזו טראומה שלקחה גם את הורי. אני שונא מלחמות ולא רוצה אותן, אבל במלחמות גם אנשים תמימים וחפים מפשע נהרגים. תראה מה קורה בסוריה שיום-יום שעה-שעה נרצח עם שלם והעולם אדיש. זאת מלחמה ובמלחמה כמו במלחמה - יש נפגעים".
בהתייחס לפיצול ערוץ 2 לקשת ורשת אמר קרא כי מדובר בהצלחה: "ניתן לראות יותר תכנים שהציבור יותר אוהב, וגם הרייטינג עולה, בניגוד לציפייה המוקדמת שאולי זה לא יקרה. יש יותר צפייה בערוצים המסחריים וזה בעצם הצלחה. יכול להיות שיש סוג של בעיה לחלק מהערוצים, אולי חלק מהערוצים".
בתשובה לשאלה האם הוא לא חושש שבסופו של דבר רשת וערוץ 10 יבקשו להתאחד, ענה קרא: "בתקופה שלי לא יהיה איחוד כי אני מאמין בתחרות. אני אעשה הכל, אדאג שלא יקרסו, אני רוצה שכולם יצליחו - אני עושה הרבה בשביל זה". בהמשך הדגיש: "בתקופתי שלי לא יכבו אף ערוץ".
קרא התייחס גם למלאת שנה לתחילת שידורי התאגיד הציבורי באמרו: "לתאגיד הציבורי יש הוצאות כאלה ואחרות שמגיעות לכדי מיליארד שקל. מדובר בכסף גדול מאוד. איש לא רוצה לפגוע בשידור הציבורי, שזה דבר שחשוב במדינה דמוקרטית, אבל מאידך-גיסא, יש מידתיות וסבירות שצריך לקחת בחשבון. כשרואים תוכניות של חצי אחוז, שני אחוז, שלוש אחוז - אין מידתיות. אם ערוץ 20 שיצא אתמול לאוויר מצליח לעבור את התאגיד שכבר יצא לדרך לפני שנה צריך לשאול האם צריך להשקיע כל כך הרבה הכסף או לקיים את החלטת הכנסת ולפצל את זה - לחברת חדשות ולחברת תוכניות. כרגע, אנחנו משלמים הון עתק מבלי לקבל תמורה ראויה".
בכינוס דיבר גם דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, שסקר את השימוש שצה"ל עושה בפלטפורמות דיגיטליות. מנליס אמר: "אנחנו מתייחסים לפלטפורמות הדיגיטליות של צה"ל ככלי מבצעי וכנכס אסטרטגי של מדינת ישראל, שמאפשר לנו להגיע למיליונים ברחבי העולם, ביום. תמונה אחת אולי שווה אלף מילים, אבל תמונה אחת לא תקבע את גורל המערכה ואנחנו צריכים להביא הרבה מאוד תמונות וסיפורים - שאין להם מקום בתקשורת המסורתית.
"בחודשים האחרונים מתגבשת בדו"ץ ההבנה שאנחנו עושים מבצעי תקשורת. ואני בכוונה משתמש במושג מעולם הפעלת הכוח. לכל פעולה של צה"ל בכל זירה יש כיום תהליך של הכנת מבצע תקשורתי: הגדרת קהלי היעד וההישגים הנדרשים, גיבוש אסטרטגיה, מודיעין תקשורתי, שיטת הפעולה, הכנה מקדימה למבצע תקשורת והפצה של המסרים באופן ממוקד לקהלים מוגדרים. זה משהו שנעשה כל הזמן בחברות מסחריות אבל בצבא זה לא נעשה עד כה. אנחנו הולכים ומבססים בפלטפורמות שלנו את תפיסת המיקוד הקהלי: מועמדים לשירות, משרתים צה"ל ושאר האוכלוסייה. אנחנו משקיעים הרבה מאוד מחשבה במסרים הנכונים, אלה שמשרתים את אמון הציבור בצה"ל ואת תפישת שירות החובה שאליה אנו מחויבים על-פי חוק. למשל, גייסנו חמישה לוחמים ולוחמת להיות ה'יוטיוברים' של היחידות שלהם. נדרש אומץ גדול מצד צה"ל לקחת בן אדם עם מצלמה שהוא לוחם ולהגיד לו צלם את מה שאתה חווה - ירי מבצעי בטנק, הקפצות מבצעיות וכו'. וככה זה הולך להיראות באמת! לא יח"צ ופרסומת, אנשים שלוחמים. והעובדה שמצד אחד הפלטפורמות של דובר צה"ל הן הבסיס הדיגיטלי של מדינת ישראל שבו מנוהלת מלחמת תודעה בזירה הערבית והבינלאומית ומצד שני באותן פלטפורמות אנחנו פונים למלש"בים היא הישג שאינו מובן מאליו".
פול סולומון, סמנכ"ל תקשורת Google ישראל, מזרח תיכון, טורקיה, אפריקה ורוסיה אמר בכנס: "בשנים האחרונות אנחנו עדים לדמוקרטיזציה של העיתונות - זו כמובן בשורה נפלאה אך היא מביאה איתה לא מעט דילמות ואתגרים. אנו חיים בעולם שבו אפילו בודדים יכולים להשפיע באופן דרמטי על סדר היום. בעידן כזה, של ריבוי ערוצים והפצת מידע, מוטלת אחריות כבדה על העוסקים בעיתונות בכלל ובעיתונות הדיגיטלית בפרט לפעול במקצועיות ואמינות ולא להתפשר על מציאת וחקר האמת. העידן החדש מציב אתגרים חדשים ואינסוף מהפכות במודל העיתונות המסורתי בין אם במטרות, תוכן שוק ומודלים עסקיים. גם אנחנו בגוגל לומדים וחוקרים יום יום את השינויים בעולם העיתונות והתקשורת בשאיפה לסייע לגופי המדיה בישראל ובעולם להבין טוב יותר את העולם החדש תוך אספקת תובנות וכלים טכנולוגיים חדשים להתמודדות עם המציאות המשתנה".
רועי כץ, יו"ר סדרת כנסי דיגיט, העניק את פרס DIGIT מטעם בית הספר לתקשורת סמי עופר במרכז הבינתחומי הרצליה ו-Google לעיתונאית שרון שפורר ואמר: "שרון היא עיתונאית חוקרת חדשנית, ערכית ואמיצה. שפורר לוקחת על עצמה לחקור נושאים שהעיתונות הממוסדת נמנעת מלעסוק בהן, בפלטפורמות חדשות. היא מתמודדת עם סיכונים מקצועיים שנובעים בין היתר, מהעבודה בעולם הדיגיטלי". שפורר עצמה נעדרה מהטקס בשל דיון בבית משפט שעסק בתביעת דיבה שהוגשה נגדה, אותה הגדיר כ"ץ "אולי הסמל אולי הכי גדול למה שעיתונאים מסוגה של שרון נאלצים להתמודד עמו".

תאריך:  09/04/2018   |   עודכן:  09/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לתקשורת הישראלית מגיע ציון 5 מתוך 10"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
איוב קרא טעה מגיע 5 מתוך 100!! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  10/04/18 00:48
2
לתקשורת הישראלית מגיע ציון 2
פסח  |  10/04/18 08:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בסרטון שהופץ היום וצולם מבעד למשקפת של חייל, נראה מפגין שאינו מהווה סיכון לכאורה נורה ונפצע    "איזה סרטון, יש! בן של ז--ה", אמר החייל המתעד    דובר צה"ל: המקרה כנראה מלפני כמה חודשים, יתוחקר באופן יסודי
איתמר לוין
ראש מועצת חבל מודיעין הוא גם יו"ר עמית של הקרן הקיימת ומקורב מאוד לכחלון    News1 חשף אשתקד שהמשטרה בודקת את קשריו עם קובי מימון
יצחק דנון
עמותת מגן לילד המתיבתא למצטיינים בני ברק טוענת, כי חבר ועד לשעבר ושלושה אחרים מנסים להשתלט עליה ותובעת מהם 1.6 מיליון שקל
יצחק דנון
אפריקה-ישראל ורואב ישראל מבקשות לבטל את הפחתת מספר יחידות הדיור במתחם בית החולים לשעבר ברמת גן ואת חובתן לשמר את המבנה ההיסטורי שלו
אלעזר לוין
הודיע על התפטרותו מתפקיד יו"ר החברה    כיהן בתפקיד זה 21 שנים    ההתפטרות תיכנס לתוקף בעוד כחודש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il