X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העברת המסילה הרביעית ברצועת נתיבי איילון תחייב הצרה של התעלה הקיימת באופן שיפחית את כושר ספיקת המים שלה בעת שיטפונות הות"ת: הגשת התוכנית המשלימה לכל האתרים האלה תהווה תנאי לתחילת העבודות להצרת התעלה
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: רפי דלויה]

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות (ות"ל), בראשות אביגדור יצחקי, אישרה (יום ב', 9.4.18) את העברת תוכנית המסילה הרביעית באיילון (תת"ל 33) לאישור סופי של קבינט הדיור.
התוכנית למסילה הרביעית באיילון היא מיזם לאומי בעל חשיבות ממדרגה ראשונה ומהווה נדבך מרכזי במדיניות הארצית לתגבור התחבורה הציבורית. מימוש התוכנית יאפשר תוספת של מסילה רביעית לאורך נתיבי איילון, מצפון למחלף ההלכה ועד למחלף קיבוץ גלויות ותוספת של מסילה שלישית ורביעית ממחלף קיבוץ גלויות ועד תחנת לוד דרום.
ברצועת האיילון עוברות כל הרכבות הארציות בכיוון צפון-דרום וכן לכיוון מזרח (מודיעין ובקרוב מאוד ירושלים), בנוסף לרכבות שיעדן תל אביב. כיום, עוברות במקטע האיילון שלוש מסילות בלבד, ומשמעות הדבר היא כי המסילה הפרברית פועלת כמסילה דו-כיוונית, המגבילה מאוד את תדירות הרכבות. תוספת המסילה הרביעית, ביחד עם מערכות איתות חדשות של הרכבות, תאפשר להגביר את תדירות הרכבות ברצועת האיילון מ-28 רכבות בשעת שיא ל-40 רכבות בשעת שיא ובכך לשפר מאוד את רמת השירות לנוסעים ואת האטרקטיביות של הנסיעה ברכבת.
העברת המסילה הרביעית ברצועת נתיבי איילון תחייב הצרה של התעלה הקיימת באופן שיפחית את כושר ספיקת המים שלה בעת שיטפונות, ועל כן, בד-בבד עם קידום התוכנית למסילה הרביעית, החליטה הוועדה בעבר כי יש להגיש תוכנית משלימה שתאפשר פתרונות לאיגום, החדרה וניהול נגר במעלה אגן הירקון/איילון. פתרונות אלה כוללים שימוש במחצבות נטוף, מודיעין ונשר וכן מאגר משמר איילון לצורך איגום והחדרת מים, יצירת איגום בפארק אריאל שרון מצפון לכביש 1 ואזורי הצפה בשטחי מקוה ישראל מדרום לכביש 1 וכן אפשרות בעתיד למובל לים.
העבודות המוקדמות להקמת המאגר בפארק אריאל שרון כבר החלו, מתוקף התוכנית המאושרת לפארק, והשלמתו מהווה תנאי לתחילת העבודות להקמת המסילה. השלמת מאגר זה תשפר במעט את תדירות הסיכוי להצפות באיילון ביחס למצב הקיים כיום, גם לאחר הקמת המסילה הרביעית.
על-מנת להבטיח את פעילותן התקינה של המסילות בעתיד, ומתוך ראייה ארוכת טווח וכוללת ברמה הארצית, החליטה הוועדה כי הגשת התוכנית המשלימה לכל האתרים האלה תהווה תנאי לתחילת העבודות להצרת התעלה. השלמתן תביא לשיפור ניכר בתדירות ההצפות באיילון ביחס למצב הקיים כיום.
מתכננת הוועדה, נאוה אלינסקי-רדאעי, ציינה עם קבלת ההחלטה כי "מדובר בפרויקט בעל חשיבות לאומית, שיתרום בצורה ניכרת למערך תנועת הרכבות בישראל בכלל ובמטרופולין תל אביב בפרט. בנוסף לחשיבותה של התוכנית לתחבורה ציבורית איכותית, היא נותנת מענה לבעיית הניקוז שבאיילון".
התוכנית היא ביוזמת חברת נתיבי ישראל.

תאריך:  10/04/2018   |   עודכן:  10/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המסילה הרביעית - לאישור קבינט הדיור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
נהג אגד נאזק ונכבל לעיני נוסעי האוטובוס תוך שהוא טוען לחפותו    הודעת התנצלות שקרית מטעם דוברות משטרת התנועה כביכול הטעתה אפילו את דובר אגד
עידן יוסף
הרווח התפעולי ירד ב-58 מיליון שקל ןבניכוי הוצאות חד-פעמיות עומד על 15 מיליון שקלים    ממוצע האיחורים עלה ב-0.68%    ממוצע הנסיעות היומי עמד על 245 אלף נסיעות, גידול של קרוב ל-10 אחוזים ביחס לשנת 2016
עידן יוסף
משרד התחבורה נתן פטור לחברות תחבורה ציבורית ממכירת המינויים החדשים בקווים עירוניים ואזוריים    המשמעות: סרבול כבד לנוסעים שימנע מהם הנחה    טרנר: אי-אפשר להסתכל על הדשא של השכן
עידן יוסף
מחיר הנסיעה בקו הרכבת החדש לגליל מסובסד והיה בין הגורמים למספר הנוסעים הגדול    חלק מהישובים בסמיכות לרכבת עדיין אינם מחוברים אליה באוטובוסים
דובי בן גדליהו
איך קרה שעומסי התנועה הבלתי נסבלים הפכו למקור הכנסות לא אכזב למדינה, מדוע הבעיה האחרונה של משרד התחבורה היא תקציבים לתחבורה ציבורית, ואיך אנחנו יודעים שלאוצר אין אמון בפתרונות של משרד התחבורה (שאותם הוא מתקצב)?
רשימות נוספות
בקרוב: עשרות קווים חדשים בשומרון  /  עידן יוסף
תושבי הצפון ישלמו 60 שקל יותר  /  עידן יוסף
רשות ללא ראש  /  עידן יוסף
רכבת לשום מקום  /  עידן יוסף
אגרת גודש לנוסעי האוטובוסים  /  עידן יוסף
עימותי-על ברכבת התחתית  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il