X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
207 המיועדים להרחקה לאוגנדה ישוחררו ב-15 בחודש אם מנדלבליט לא יקבע שההסכם איתה מקובל עליו העתירות נגד ההרחקה נמחקו, אך ניתן יהיה להגישן מחדש תוך התייחסות מפורשת לאוגנדה
▪  ▪  ▪
207 יורחקו מיידית [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

המדינה קיבלה פחות מחמש יממות לאשר, כי ניתן להרחיק בכפייה מסתננים למדינה ששמה נאסר בפרסום (ואשר בדיון בבג"ץ נאמר שמדובר באוגנדה). כך קובע (יום ג', 10.4.18) בית המשפט העליון.
ההרכב הבכיר ביותר של העליון - הנשיאה אסתר חיות, המשנה לנשיאה חנן מלצר והשופט ניל הנדל - קבעו, כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יוכל לאשר עד 15.4.18 בשעה 12:00 שההסכם עם אותה מדינה מקובל עליו. אם לא כך יהיה - ישוחררו באותו מועד 207 המסתננים המוחזקים במתקן סהרונים ואשר מיועדים להרחקה אליה. "הטעם בהוראתנו זו נעוץ בכך שבהיעדר הסכם מעודכן כאמור, עם 'המדינה השלישית השנייה', אין עוד עילה להמשך החזקתם במשמורת. למען הסר ספק נדגיש כי לעת הזו איננו מביעים עמדה כלשהי באשר לתוקפו או חוקיותו של הסכם כזה, ככל שיושג".
בג"ץ מחק את העתירות שהוגשו לו לגבי ההסכם עם רואנדה, מהטעם ששוב איננו קיים, אך התיר לעותרים להגיש עתירות מעודכנות בנוגע להסכם עם המדינה האחרת. עוד נקבע, כי הצו האוסר הרחקה בכפייה יעמוד בתוקפו לשבועיים נוספים, כדי שהמדינה תוכל לבחון את עמדתה לאור ההתפתחויות. השופטים נזפו בחומרה במדינה, אשר לא הביאה לידיעתם בדיון הקודם (בחודש שעבר) את הקשיים בהסכם עם רואנדה ואת המגעים עם נציבות האו"ם לפליטים (שהביאו להסכם ממנו נסוג ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שעות אחדות לאחר ההכרזה עליו).
חיות, מלצר והנדל אומרים: "אנו ערים לכך שלא ניתן היה בעת הדיון הקודם לחשוף פרטים אלה במעמד הצדדים, אך מן הראוי היה כי המשיבים יציינו בהודעה שהגישו לקראת אותו הדיון כי הם מבקשים להציג בפנינו במעמד צד אחד התפתחויות משמעותיות שאירעו טרם הדיון. למרבה הצער הם לא עשו כן ואנו מתייחסים לכך בחומרה ומקווים שיופקו הלקחים הנדרשים על-מנת שהדבר לא יישנה. עם זאת, ראוי להוסיף ולציין כי במעמד הדיון עצמו ולאחר הערה כללית שהועלתה מצדנו במהלכו בכל הנוגע להצגת חומר חסוי, ביקשה באת-כוח המשיבים להציג חומר כזה, והוא לא הוצג באותו שלב בשל התנגדות העותרים.
בדיון ביקשה המדינה יומיים נוספים כדי למסור עידכון האם הושג הסכם עם המדינה השלישית על הרחקת מסתננים, כולל בכפייה. עו"ד שוש שמואלי מסרה לשופטים, כי באופן מיידי ניתן יהיה להרחיק 207 מסתננים המוחזקים במשמורת והכוונה היא להרחיק אליה את כל המסתננים שייצאו בכפייה; פרטים נוספים היא מסרה בדלתיים סגורות. לדבריה, קיים הסכם חתום עם אותה מדינה, והבדיקה הנעשית כעת היא כדי לוודא שמדובר במדינה בטוחה לצורך הרחקה בכפייה, כאשר מדינה זו היא היעד היחיד הקיים כעת, לאחר קריסת ההסכם עם רואנדה.
מלצר העיר: "שר החוץ של אותה מדינה אמר שאין הסכם לקבל אנשים בכפייה. אתם צריכים להתייחס, איך יש הסברות גבוהה שזה מתקיים אל מול ההודעות הפומביות". חיות נזפה בעו"ד אביגדור פלדמן, שהגיש את אחת העתירות, אשר הגיע באיחור ניכר ואמרה שעשה דין לעצמו. לדבריה, פלדמן מפריח טענות שלא בוססו בתצהיר.

תאריך:  10/04/2018   |   עודכן:  10/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מהגרים
איתמר לוין
מדווחת על מגעים הקרובים להשלמה עם מדינה שמוכנה לקלוט גם מסתננים שיורחקו בכפייה    "המסתננים שיצאו למדינה זו מדווחים שחייהם וחרותם אינם בסכנה"
אברהם פכטר
הזיגזג בקשר לפליטים - בלי לבדוק, בלי לראות שני צעדים קדימה, דוגמה למנהיגות לא טובה, לא נכונה ולפזיזות יתר    חזרה מהחלטה חפוזה היא במקומה, אך לא תמיד יכולה לתקן את ההליך, אך טוב שנעשתה ומהר
איתן קלינסקי
ביבי כיום הוא העתק של טראמפ    הנשיא טראמפ מתגאה, שגם אם יירה בעוברים ושבים בשדרה בניו-יורק, יאהבו ויבחרו בו. ביבי ככל שהוא יותר נהנתן, משקר ומזגזג הוא רואה עַם אוהב הבוחר בו
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - חוסר-בית, מוּטה וחד-צדדית, בכייה לדורות ואין ריק    חג שמח ושבת שלום    "בניסן נגאלו, בניסן עתידין ליגאל" (גמרא, ראש השנה, דף י', עמוד ב')
ראובן לייב
תושבי דרום תל אביב יושבים מזה עשור על חבית חומר-נפץ, העלולה בכל רגע להידלק    אלא שגם הפליטים המהגרים זכאים לכך שיימצא שביל של זהב עבורם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il