X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"מפתיע אותי כל יום מחדש". ולרי פליים ובעלה, ג'וזף וילסון [צילום: הראז רנברי/AP]
"יחס לא הוגן". לואיס "סקוטר" ליבי [צילום: ג'יי סקוט/AP]
נשיא ארה"ב העניק חנינה לבכיר בממשל בוש שהדליף סוד ביטחוני - באותו יום בו האשים בהדלפה את ראש ה-FBI לשעבר סוכנת ה-CIA שזהותה נחשפה בעקבות ההדלפה: "המסר שמעביר הנשיא טראמפ הוא שניתן לבצע פשעים הפוגעים בביטחון הלאומי ולקבל על זה חנינה"
▪  ▪  ▪

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע (יום ו', 13.4.18) על הענקת חנינה ללואיס "סקוטר" ליבי - ראש המטה והיועץ לענייני ביטחון לאומי של דיק צ'ייני - סגן הנשיא בממשל ג'ורג' וו. בוש. "אני לא מכיר את מר ליבי אבל שנים אני שומע שהוא קיבל יחס לא הוגן", אמר טראמפ. "אני מקווה שהחנינה המלאה תסייע לו לתקן חלק עצוב מאוד בחייו".
החלטת הנשיא טראמפ מתקבלת בביקורת רבה במפלגה הדמוקרטית. ליבי הואשם בהדלפת מידע מסווג לעיתונאי וטראמפ מעניק חנינה לליבי באותו יום הוא הוא מאשים בהדלפה את ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי.
ולרי פליים, סוכנת ה-CIA שנחשפה בעקבות ההדלפה בפרשה שזכתה לשם: "פרשת פליים", אמרה בעקבות מתן החנינה: "לא חשבתי שהבוז שלי לדונלד טראמפ יכול לגדול עוד, אבל הוא מפתיע אותי כל יום מחדש. המסר שמעביר הנשיא טראמפ הוא שניתן לבצע פשעים הפוגעים בביטחון הלאומי ולקבל על זה חנינה".
"פרשת פליים" החלה בנאום מצב האומה שנשא חודשיים לפני הפלישה האמריקנית לעירק, נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' וו. בוש. בוש טען שעירק ניסתה לרכוש אורניום במדינה באפריקה. כמה חודשים לאחר מכן, כשהתברר שהטענה האמריקנית שעירק פיתחה נשק להשמדה המונית אינה נכונה, פרסם השגריר ג'וזף וילסון, מאמר בניו-יורק טיימס, ובו טען שלפני נאום בוש נשלח לניז'ר כדי לבדוק את הטענה שעירק ניסתה לרכוש אורניום, אולם מצא כי מדובר במידע שגוי. למרות זאת הזכיר בוש, בנאום מצב האומה מידע מודיעיני על ניסיון רכישת אורניום במדינה אפריקנית, על-מנת לשכנע בנחיצות היציאה למלחמה.
כמה ימים לאחר פרסום מאמרו של הנשיא, הודלף לתקשורת בידי בכירים בממשל כי ולרי פליים - אשתו של השגריר, היא סוכנת CIA העוסקת באיסוף מידע על נשק להשמדה המונית. פליים שימשה ב-CIA כסוכנת מוסווית (הציגה עצמה כ"אנליסטית אנרגיה" בחברת קש שהקים ה-CIA), והפרסום נתפס כניסיון של הממשל לנקום בשגריר על פרסום המאמר.
לחקירת ההדלפה מונה תובע מיוחד ובסופו של דבר נמצא כי ליבי היה בין המדליפים. הוא הורשע בעבירות של עדות שקר ושיבוש מהלכי משפט. הוא התפטר מתפקידו ונידון לשלושים חודשי מאסר, אותם לא ריצה לאחר שהנשיא ג'ורג' וו. בוש המתיק את עונשו (אך לא העניק חנינה). ולרי פליים פרסמה ספר על הפרשה שעובד לסרט בשם "משחק הוגן".
לואיס "סקוטר" ליבי הוא יהודי. בכירים יהודיים רבים, ביניהם: נתן שרנסקי והנרי קיסינג'ר פנו לבית המשפט לאחר הרשעתו וביקשו להקל בעונשו.

תאריך:  13/04/2018   |   עודכן:  13/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ העניק חנינה לבכיר שהדליף לעיתונאים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למה לכתוב על מה שאתה לא יודע
ישראל בר-ניר  |  15/04/18 06:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
איתמר לוין
טוען שתקופתו תחת טראמפ הזכירה לו מאפיינים של המאפיה, ובהם קשר השתיקה והנאמנות המוחלטת לבוס שבאה מעל האמת והיושר    "טראמפ בלתי אתי ואין לו קשר לאמת ולערכים מוסדיים"    "עובדות יסוד שנויות במחלוקת, האמת הבסיסית מוטלת בספק, השקר הוא הנורמה והתנהגות בלתי אתית נתקלת בהתעלמות, נסלחת או מתוגמלת"
איתמר לוין
הגוף האל-מפלגתי צופה השלכות שליליות חמורות לרפורמה במס ולגידול בהוצאות הפדראליות: גרעון תקציבי עצום, עלייה בריבית, האטה בפעילות - וסכנה למשבר פיננסי
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מנסה להבין מה עומד מאחורי מתקפת הציוצים של הנשיא נגד מייסד אמזון, שהוא גם בעל השליטה באותו עיתון. האם אלו הם הבדלים אישיים או מסע נקמה על הסיקור של הפוסט?
עומר כרמון
יום קשה לתעשיין האהוב על נשיא רוסיה, חתנו לשעבר, מנהל מסע הבחירות שלו והמיליארדר המקורב לנשיא צ'צ'ניה    שבעה מחבריו של ולדימיר פוטין יאלצו לוותר על נכסיהם בלונדון, מיאמי וניו-יורק
עומר כרמון
נשיא ארה"ב החל את היום באיום על סין אולם ריכך את הטון בעקבות התגובה החריפה מבייג'ינג, ומבכירים במפלגתו הזועמים על הנזק שנגרם לחקלאים האמריקניים - תומכי המפלגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il