X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוד התפרצה בבכי כלפי מלכה: "שקרן! אני שלוש שנים בתוך הסיוט הזה!" ההגנה: נוכיח שאין אמת בגרסתו של מלכה בנוגע לפגישה על העברתו של נסים מרום מהפרקליטות לנתיבי ישראל
▪  ▪  ▪
דוד. "לא הייתה!" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

"רות דוד לא עשתה לי שום דבר. מצאתי את עצמי בתוך פרשה שאני צריך לדבר גם על אחרים, וזה לא היה לי נוח, כי היא לא עשתה לי שום דבר רע - להבדיל מהכעס והמטען שיש לי כלפי רונאל פישר. ברמה האנושית והמוסרית אני מרגיש מאוד לא נוח עם זה; לא בגלל ששיקרתי או העללתי". כך אומר (יום ב', 16.4.18) ערן מלכה.
מלכה התבקש בידי סניגורה של דוד, עו"ד יאיר גולן, להסביר את כוונתו כאשר אמר בחקירה קודמת, כי יש לו ייסורי מצפון בנושא דוד. מלכה הוסיף: "אמרתי גם דברים לא מדויקים, אבל לא מתוך כוונת זדון, אלא משום שזה מה שחשבתי באותו זמן, ואחר כך התבררו לי דברים אחרים. גם זה מייסר". לדבריו, הוא נותן כיום פחות פרשנות לחומרה מאשר בזמן אמת לחלק מן האירועים.
גולן טען, כי מלכה ידע שככל שימסור יותר פרטים מפלילים על דוד - יקבל הסדר טוב יותר. מלכה השיב, כי עקרונית היה ברור שהוא יודע דברים רבים שיכולים לשמש את עורכי דינו במו"מ שלו עם המדינה. לדברי מלכה, הוא דיבר בעניינה של דוד עם חוקר מח"ש אלון שפיצר (5.5.15) מחוץ לחדר ובלא תיעוד, שכן עורכי דינו ייעצו לו שלא להשיב בנוגע לדוד בשל המו"מ על ההסדר עימו. גולן שאל האם כוונתו הייתה למסור דברים שלא יתועדו; מלכה השיב שאינו יודע מדוע ביקש שהשיחה לא תתועד.
השיחה נמשכה חצי שעה, אך שפיצר רשם זכרון דברים קצר בלבד. נאמר בו, כי השניים יצאו להפסקות סיגריה מרובות; מלכה אמר, כי ייתכן שבהפסקות אלו שוחחו בנושאי החקירה. על-פי תיעודו של שפיצר, באותה שיחה אמר לו מלכה, כי דוד היא הנושא האחרון בו נותר לו לסחור. מלכה אישר את עיקרי הדברים, אם כי אמר שלא השתמש במילה "לסחור". עוד כתב שפיצר, כי אמר למלכה שהחוקרים כבר יודעים הרבה על דוד; הוא ציטט את מלכה כמשיב, שיש פרטים שרק הוא ופישר יודעים.
גולן עסק בעדותו של מלכה, לפיה דוד ופישר זממו למנות את נסים מרום - הפרקליט שליווה את חקירתו של יאיר ביטון, לקוחו של פישר ומי שהעסיק את דוד כדירקטורית - ליועץ המשפטי של נתיבי ישראל, וכך להוריד אותו מתיק ביטון. הוא הראה, כי מרום דיווח על הפנייה אליו כבר ביולי 2014, עשרה חודשים לפני הודאתו של מלכה, וכי הפרטים יצאו לתקשורת עשרה ימים לפני שמלכה נחקר לראשונה בנושא. לכן, טען גולן, מה שסיפר מלכה הוא מה שלמעשה שמע מחוקריו.
מלכה הכחיש ואמר, כי העיד רק על מה שהעריך בעצמו בנוגע לקשר בין דוד למרום, וכי לא ידע עד היום על פרטי המידע שפורסמו בתקשורת. עוד אמר מלכה, כי עורכי דינו ובני משפחתו לא אמרו לו דבר על הפרסומים שגרמו באותם ימים לסערה רבתי. לדבריו, עו"ד עופר ברטל - סניגורו באותה עת - לא עדכן אותו, למרות שכאמור מלכה התכוון להשתמש במידע שלו על דוד לצורכי מו"מ עם הפרקליטות.
לטענת גולן, מח"ש לא ביצעה בדיקה כלשהי לאמת את עדותו של מלכה בדבר פגישה בשנת 2014 בביתו של פישר, בה עלה שמו של מרום - פגישה שלפי גרסתה של דוד כלל לא התקיימה. גולן העיר, כי ההגנה תבקש לקבל מידע על איכון טלפונים ניידים, כדי להוכיח שאכן לא הייתה פגישה כזו. עוד הראה גולן, כי למלכה היו גרסאות שונות לגבי הפגישות שעסקו במרום. מלכה השיב, כי כיום אינו יכול לומר מדוע אמר מה ומתי.
בהמשך עדותו של מלכה התפרצה דוד לעברו: "שקרן!". התובעת, עו"ד קרן אלטמן, ביקשה מהשופט משה סובל להעיר לדוד, אשר הטיחה באלטמן בבכי: "הוא משקר ואת לא בדקת את זה! אני שלוש שנים בתוך הסיוט הזה!". סובל הסתפק בבקשה מדוד שלא להתערב. לאחר כדקה שוב התפרצה דוד על מלכה: "הפגישה השנייה לא הייתה!". מלכה השיב בשקט: "כן הייתה". גולן אמר, כי בידי ההגנה ראיות לכך שהיה אירוע אחד ויחיד הדומה לזה שמתאר מלכה, אך היה זה בשנת 2013 - שנה לפני מועד השיחות הנטענות עם מרום.
גולן טען שמלכה המציא את הסיפורים הנוגעים למרום. מלכה השיב: "במה שנוגע לרותי, לא נוח לי עם זה וקשה לי עם זה. מבחינה מצפונית, אם הדברים לא היו - לא הייתה לי בעיה להגיד שהם לא היו. אבל לצערי הם כן היו".

תאריך:  16/04/2018   |   עודכן:  16/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ברמה האנושית - לא נוח לי להעיד נגד דוד"
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
פשעי המערכת !!
רותי שקרנותי   |  16/04/18 14:04
2
קדימה ! תזכו אותה !
ארי כספי  |  16/04/18 15:48
3
העדר
תעוד חקירות  |  16/04/18 16:19
4
שיבוש
חקירות  |  16/04/18 17:01
5
מתוך חומרי
החקירה  |  16/04/18 17:13
6
זה נבלה וזה טרפה
כרמל  |  16/04/18 19:21
7
פגיעה בפמיניסטיות
ל.ר.  |  16/04/18 19:36
8
פישר ודוד הזנו את מערכת
שבץ חלובה  |  16/04/18 20:27
9
כשמחזיקים בשיפולי הבטן.התוצאה
אוליבר וונדל   |  17/04/18 03:12
10
לאיתמר
צנזור  |  17/04/18 06:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
איתמר לוין
קצין המשטרה לשעבר טוען שזו הייתה סיבת המפגש הבלתי-מתועד בינו לבין אשתו של רונאל פישר    שב ואומר שהודה בעבירות שלא ביצע    דוחה את המיוחס לו בפסק הדין בו זוכה אלון חסן
איתמר לוין
ההגנה במשפט רונאל פישר לא קיבלה במשך שלוש שנים חומר חקירה חיוני, לאחר שהמדינה הפכה את ערן מלכה לפוסק האחרון בשאלה מה יועבר לסניגורים. ברור שאיש לא ישלם את המחיר על ההתנהלות הזאת
איתמר לוין
ביקורת חריפה של השופט יואל עדן על הקצין לשעבר: גייס עדי מדינה בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה    קובע: ההסכם עם העדים מציג תמונה כוזבת
איתמר לוין
מי שהיה המשנה לפרקליט המדינה וכיום שופט מחוזי, קבע שהיחידה עצמה תחקור האם ערן מלכה ביצע עבירות נוספות בפרשת חסן - ולא מח"ש
איתמר לוין
טוען לראשונה שאמור היה להתחלק עם פישר בתשלום מיו"ר ועד עובדי נמל אשדוד    מלכה שב ואומר שהודה במעשים שלא עשה "כי רציתי לסיים את זה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il