עו"ד תומר לוי מבקש (16.4.18) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאשר תביעה ייצוגית בסך 3 מיליון שקל נגד ה
עיתון דה-מרקר, בטענה לפרסום שיווקי המתחזה להיות פרסום עיתונאי-מערכתי.
לוי - מנוי לעיתון - טוען, כי העיתון הכלכלי מקבוצת הארץ מפרסם כתבות מסחריות במוספים של המחלקה המסחרית שלו, הנראות כאילו הן מוסרות מידע מערכתי, וזאת ללא גילוי נאות לקוראים. לטענתו, מאחורי הכתבות עומדים רשויות מקומיות, בתי חולים וגופים ממשלתיים הזוכים לסיקורים אוהדים ומקודמים.
לטענת לוי, אותו תוכן שיווקי-פרסומי נטמע בתוך כתבות הנחזות אינפורמטיביות ונקיות, מבלי שנאמר בהן שהופקו בידי המחלקה המסחרית של דה-מרקר בהשתתפות מימונית של גורם חיצוני, ובוודאי בלי ציון שמו של גורם זה. בשערי המוספים אין כל אזכור לעובדה שמדובר במוספים בעלי תוכן שיווקי פרסומי, אלא הם נחזים להיות חלק בלתי נפרד מהעיתון, ואף מופצים לקוראים כחלק ממנו. רק בעמוד התוכן נאמר בצורה מוצנעת: "המוסף הינו פרסומי ואין לראות במאמרים ו/או במודעות, המלצה מכל סוג שהוא". הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד טלי לופו ושרון ענבר-פדלון, וטרם הוגש כתב הגנה.