X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-רקע המשבר בתחום הקמעונאות, החל מה-7 במאי יוצג לגולשים בארץ גוגל שופינג, הפיצ'ר שמציג מוצרים לרכישה בתוצאות החיפוש ומשווה מחירים בין המפרסמים שכבר נרשמו: עזריאלי וסופר-פארם
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

גוגל רוצה להרוויח מהקניות המקוונות של הישראלים: ל"גלובס" נודע כי ב-7 במאי תשיק ענקית החיפוש בארץ את גוגל שופינג - פיצ'ר בדף תוצאות החיפוש שלה, הכולל קישורים לרכישת מוצרים בהתאם למילות החיפוש שהקיש הגולש.
הפרסום בגוגל שופינג נעשה בתשלום, וגוגל מבקשת לפנות לאתרים מכל הסוגים: גדולים וקטנים, ישראלים ובינלאומיים. לחיצה על כל קישור מעבירה את הגולש לעמוד הקנייה. המודעה כוללת את תמונת המוצר, מחירו וחוות-הדעת של הגולשים עליו.
כיום פועל שירות גוגל שופינג ב-37 מדינות. נכון לעכשיו השירות בישראל נמצא בשלבי פיילוט, והמודעות מופיעות ל-1%-2% מהגולשים. בין הלקוחות שיחנכו את הפיצ'ר בישראל: הפורטל עזריאלי.קום ואתר האונליין של סופר-פארם.
מבחן ההתאמה לשוק
המודל המסחרי של המשווקים מול גוגל שופינג דומה לזה של מודעותיה הרגילות, ומבוסס תמחור על סמך בידינג (מכרז). המשווקים נדרשים לשלם להופיע מעל מתחריהם: לדוגמה, אם מפרסם מסוים קבע מחיר של 5 שקלים לקליק, מפרסם מתחרה יכול לשלם שישה שקלים ולהופיע מעליו.
קל להבין מדוע גוגל פנתה לסקטור הזה: מבחינת גולשים רבים, גם בישראל, תהליך הרכישה של מוצרים רבים מתחיל בשורת החיפוש של החברה, וגוגל שופינג מאפשרת לחברה להרחיב את נוכחותה בעולם המסחר המקוון. החברה מפעילה במקביל את הפיצ'ר גוגל טיסות, מנוע השוואת מחירים לכרטיסי טיסה, שעדיין אינו פועל בישראל.
מודל דומה של מודעות שופינג קיים בפייסבוק (DPA), וההבדלים בין שני השירותים הם פסיכולוגיים במידה רבה. בעוד תוצאות החיפוש בגוגל הם פועל יוצא של חיפוש אקטיבי מצד הגולש, ועל כן מודעות השופינג לרוב מתקבלות בהבנה מצדו - בפייסבוק המודעות "נדחפות" לעמוד, על סמך מה שהחברה יודעת עלינו.
מבחינת שתי החברות, מילות הקסם הן התאמה אישית ומיטבית לגולש, כך שלא יבזבז זמן מול מודעות לא רלוונטיות. אם שופינג תצליח לעשות את זה בשוק המקומי, יהיה מדובר בשינוי משמעותי בעולם הפרסום בדיגיטל.

תאריך:  17/04/2018   |   עודכן:  17/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלובס / Globes
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנוע הקניות של גוגל נכנס לישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש דחה על הסף בקשה של מתמחים שנכשלו בבחינה האחרונה לקבל מידע רב על פעילות הוועדה, חבריה ובדיקת הבחינה: חוק חופש המידע אינו חל עליה
מירב ארד
על-פי הדיווח טילים נורו גם לעבר בסיס דומייר שבמזרח דמשק    ארה"ב הכחישה כי פעלה והיהרה כי אין פעילות צבאית אמריקנית באזור    צה"ל מתגבר כוחות ברמת הגולן מחשש לתגובה אירנית
יצחק דנון
מנוי לעיתון מבקש לאשר תביעה בסך 3 מיליון שקל, בטענה שהמוספים של המחלקה המסחרית מתיימרים להיות בעלי תוכן עיתונאי - ולמעשה מדובר בפרסומות
עידן יוסף
מבקש להעתיק את התחנה המרכזית החדשה בת"א לשני אתרים בצומת חולון ובארלוזורוב ולזרז את ההליכים שאמורים להסתיים רק בסביבות שנת 2053-2048
עידן יוסף
כך אומר נציג המשטרה בדיון ועדת הפנים    יו"ר הוועדה: חושש מחוסר מדיניות של הממשלה בנושא המסתננים. הממשלה הובילה מהלך נכון של גירוש המסתננים, אבל המהלך הזה נכשל. נוודא ישום חוק הפיקדון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il