X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נוחי דנקנר ואיתי שטרום מערערים על הרשעתם בהרצת מניות אי.די.בי בינואר 2016 המדינה מערערת על קולת העונשים: שנתיים מאסר לדנקנר, שנה לשטרום
▪  ▪  ▪
משוכות לא פשוטות [צילום: פלאש 90]

שופטי בית המשפט העליון ניל הנדל, ג'ורג' קרא ודוד מינץ ידונו מחר (יום ב', 22.4.18) בשלושת הערעורים בפרשת הרצת המניות בה הורשע נוחי דנקנר, לשעבר בעל השליטה בקונצרן אי.די.בי. הערעורים יידונו 16 חודשים לאחר ששופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב, גזר על דנקנר שנתיים מאסר, ועל מנהל ההשקעות איתי שטרום – שנת מאסר.
המעשים שבלב הפרשה בוצעו בינואר 2012, כאשר אי.די.בי ביצעה הנפקה שהייתה קריטית להמשך שליטתו של דנקנר בקונצרן. כבוב קבע, כי דנקנר הפעיל את שטרום כדי שירכוש מניות אי.די.בי במיליוני שקלים, דרך הברוקר עדי שלג שהפך לעד מדינה, כדי להגביר את האטרקטיביות של המניה לקראת ההנפקה.
דנקנר הורשע בהשפעה בתרמית על שערי ניירות ערך, השפעה בתרמית לרכוש ניירות ערך, אי-קיום חובת דיווח, פרט מטעה בתשקיף והלבנת הון. שטרום הורשע בהשפעה בתרמית על שערי ניירות ערך, השפעה בתרמית לרכוש ניירות ערך ובהלבנת הון. דנקנר ושטרום מערערים על הרשעתם וחומרת עונשיהם, והמדינה – על קולת העונשים.
הנדל הוא השופט השלישי בבכירותו כיום בעליון ובין היתר דן בערעוריו של אהוד אולמרט. קרא היה סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, מומחה בפלילים (עמד בראש ההרכב במשפט משה קצב) וגבר על כבוב במרוץ לבית המשפט העליון. מינץ הגיע מבית המשפט המחוזי בירושלים, שם עסק בצורה ניכרת בתחום האזרחי והמסחרי.
שני הצדדים ניצבים בפני משוכות לא פשוטות בערעוריהם. דנקנר ושטרום מבקשים למעשה מבית המשפט העליון להתערב בממצאי עובדה ומהימנות של כבוב – מה שערכאת הערעור עושה רק לעיתים רחוקות. גם התערבות בענישה היא נדירה ושמורה בעיקר למקרים של חריגה משמעותית ממנה כלפי מעלה או כלפי מטה.
דנקנר טוען בערעורו, כי הרשעתו מתבססת על ראיות נסיבתיות - לאחר שלגרסתו קרסה עדותו של עד שלג – אולם "המסקנה שהסיק בית המשפט מהראיות הנסיבתיות אינה הגיונית ואינה המסקנה היחידה; לעובדות שהוכחו בפני בית המשפט יש הסבר סביר המחייב את זיכויו" – לכל הפחות מחמת הספק
עוד נטען, כי הכרעת דינו של כבוב "לוקה בהתעלמות מעובדות וראיות שהובאו בפניו; במסקנות שאינן נובעות מהראיות; בהיסקי היגיון שאינם מבוססים; ובהתעלמות מהתיישבותן של הראיות עם ההסבר המבוסס והלגיטימי שניתן להן. בית המשפט קמא התעלם אפילו ממשמעות של קביעות שהוא עצמו קבע.
"...טעותו היסודית של בית המשפט קמא היא בכך שקבע שלדנקנר הייתה כוונה להשפיע על השער, מבלי שבחן את השתלשלות האירועים בעיניו של דנקנר, על יסוד המידע שהיה ברשותו במועד ההתרחשות. בית המשפט קמא קבע ממצאים ביחס לכוונתו של דנקנר תוך הסתמכות רבה על עובדות שלא היו בידיעתו של דנקנר, ובהתעלם מעובדות מהותיות המלמדות על מצב דעתו". דנקנר היה בטוח שההנפקה תצליח ולכן לא היה לו כל אינטרס להריץ את שער המניה כדי למשוך קונים - הוא טוען.
שטרום טוען שיש לזכותו משום שהתברר ששלג שיקר בעדותו ולמרות זאת כבוב הסתמך עליו. לטענתו, "מסקנותיו של בית המשפט קמא לא היו מעוגנות בראיות, ולא היו המסקנות המתבקשות מהראיות, ובוודאי לא המסקנות היחידות, והוסקו תוך התעלמות מוחלטת מראיות מזכות אוביקטיביות משמעותיות". טענה נוספת של שטרום היא, שבעניינו לא התקיימו תנאים הכרחיים לקיומה של עבירת תרמית בניירות ערך.
המדינה טוענת בערעורה, כי לא רק שמדובר בעונשים שאינם תואמים את מגמת ההחמרה שמכתיב בית המשפט העליון, אלא שהם מסיגים לאחור את רף הענישה בעבירות תרמית בניירות ערך, הרחק מהרף הראוי שקבע המחוקק, ועוד בתיק שנסיבותיו חמורות יותר. "הצבת רף שכזה בעבירות ניירות ערך חמורות המבוצעות על-ידי הדמות החזקה ביותר במשק הישראלי, הובילה לקביעת עונשים בלתי הולמים בתיק זה, ותביא, מיניה וביה, ליצירת נורמת ענישה מקלה יתר על המידה בכל המקרים העתידים לבוא", נאמר בערעור.

תאריך:  22/04/2018   |   עודכן:  22/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון ידון מחר בפרשת נוחי דנקנר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קדימה ! זיכוי מוחלט !
ארי כספי  |  22/04/18 08:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת נוחי דנקנר
איתמר לוין
איש הכספים שהורשע בפרשת נוחי דנקנר תובע 920,000 שקל משותפו לשעבר, שהיה עד המדינה בתיק    טוען: ביצע פעולות תרמיתיות במניות בחשבונה של חברת קלוס טריידינג
חן מענית
גורמים בקהילת המשפט: דחיית הדיון בתיק הרצת המניות - עדות למצב ה"שערורייתי" שנוצר עקב העומס על ביהמ"ש העליון    "יש נאשמים שמעדיפים לוותר ולהיכנס לכלא"
איתמר לוין
טוען בבית המשפט העליון שיש לזכותו בפרשת הרצת מניות אי.די.בי משום שבהעדר עדותו של עדי שלג - אין ראיות לכך שפעילותו הייתה תרמיתית ולא נבעה משיקולים כלכליים
איתמר לוין
טוען: הראיות הנסיבתיות לא מובילות למסקנה אחת ויחידה בדבר כוונה פלילית שעמדה מאחורי הסיוע לאיתי שטרום לרכוש את מניות אי.די.בי בתחילת 2012    מערער גם על עונשו: כבוב התעלם מקביעותיו-שלו
איתמר לוין
טוענת שמתחם העונש הראוי לנוחי דנקנר, אשר נדון לשנתיים מאסר על הרצת מניות אי.די.בי, הוא 60-36 חודשי מאסר    מבקשת להחמיר גם בעונשו של שטרום
רשימות נוספות
המדינה: הענישה תשמר את יושרת שוק ההון  /  אריאל י. לוין
"דנקנר ושטרום התעלמו לחלוטין מהנזק למשקיעים"  /  איתמר לוין
נוחי דנקנר נדון לשנתיים מאסר בפועל  /  איתמר לוין
דנקנר כמשל  /  יעקב שטרכר
שעתה היפה של הראיה הנסיבתית   /  ענבל בר-און
נוחי הוד  /  יובל לובנשטיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il