X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא ארה"ב ויורש העצר הסעודי [צילום: איוואן ווצ'י/AP]
הזעזוע הצפוי במחירי הנפט
טראמפ החל בהכנות לעימות עם אירן
נשיא ארה"ב מוטרד מהעלייה הצפויה במחירי הנפט בעקבות יציאתו בחודש הבא מהסכם הגרעין עם אירן והמניפולציות שמבצעים הסעודים שר הנפט הסעודי הבין את המסר ואמר: "צריך לעשות יותר כדי להוריד את המחירים"
ממשל טראמפ: אין "שטחים כבושים"
עומר כרמון
בדוח מחלקת המדינה האמריקנית לזכויות אדם, נעלם לראשונה המונח: "כיבוש" מכותרות הנוגעות לישראל * ארגוני זכויות אדם ביקרו את הדוח: "שלילי בעיקר ליריבותיה של ארה"ב. הנשיא טראמפ הורה להתעלם מתלונות על הטרדות מיניות"
לרשימה המלאה

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, החל בהכנות לקראת המתיחות הצפויה בשוק הנפט בעקבות הודעתו הצפויה בעוד שלושה שבועות על יציאת ארה"ב מהסכם הגרעין עם אירן.
בחשבון הטוויטר שלו כתב טראמפ (יום ו', 20.4.18): "עם כמויות שיא של נפט בכל מקום, אפילו עם ספינות מלאות בנפט בים, מחירי הנפט גבוהים מאוד באופן מלאכותי! זה לא טוב ולא מקובל".
דבריו של טראמפ נכתבו בשעה שבכירים במדינות אופ"ק (קרטל המדינות המייצרות נפט. ביניהן: אירן, סעודיה ונצואלה) נפגשו כדי לדון בהמשך מדיניות אופ"ק מאז סוף שנת 2016 שקיצצה בשני אחוזים את ייצור הנפט במדינות החברות בקרטל. מדיניות זו גרמה לעלייה חדה במחירי הנפט והוא נסחר כעת בסביבות 74 דולרים לחבית (המחיר הגבוה ביותר מאז נובמבר 2014).
בעקבות ציוצו של טראמפ, מסר שר הנפט הסעודי: "צריך לעשות יותר כדי להוריד את מחירי הנפט". בכירים סעודים התבטאו לאחרונה כי הם מרוצים מהעלייה במחירי הנפט ובכוונתם להביא להתייקרות נוספת במחירים עד ל-80-100 דולרים לחבית. ההתייקרות במחירים לא רק מעשירה את קופת הממלכה הסעודית (וגם את האוצר האירני) אלא נועדה להגביר את האטרקטיביות של ההנפקה הראשונית לציבור של חמישה אחוזים ממניות חברת הנפט הממלכתית של סעודיה (ארמקו). הנפקה שצפויה בשנה הקרובה.
הנשיא טראמפ פנה בעבר פומבית לסעודים וביקש מהם לבצע את ההנפקה בבורסה של ניו-יורק: "זה חשוב לארה"ב", הוא הדגיש. פנייתו נעשתה על-רקע המאבק פנימי בסעודיה בין יורש העצר, מוחמד בן סלמאן, המבקש לבצע את ההנפקה בניו-יורק, לבין בכירי תעשיית הנפט בממלכה, שטוענים כי תנאי ההנפקה בבורסה של לונדון טובים בהרבה.
במחצית החודש הבא צפוי טראמפ להכריז על יציאת ארה"ב מהסכם הגרעין עם אירן. בעקבות ההכרזה יחודשו הסנקציות על תעשיית הנפט האירנית. כמה ימים לאחר מכן יתקיימו בחירות בוונצואלה (גם היא חברה באופ"ק) בהן צפוי לנצח הנשיא ניקולס מאדורו. ארה"ב צפויה להטיל סנקציות על ונצואלה בעקבות הבחירות ולטעון שתוצאותיהן זויפו. הסנקציות שתטיל ארה"ב צפויות להביא לעלייה חדה במחירי הנפט.

תאריך:  20/04/2018   |   עודכן:  20/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ החל בהכנות לעימות עם אירן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מסתבר שהימין צדק, הנשיא טראמפ
קורןנאוה טבריה  |  21/04/18 07:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
ד"ר ערן לרמן
המתקפה של טראמפ בסוריה חשובה מאוד לקראת החלטתו בחודש הבא בנוגע להסכם הגרעין עם אירן. אם ההסכם יבוטל, תצטרך ארה"ב להציב איום צבאי אמין - והשבוע ניתן רמז ראשון לכוונתה לעשות זאת
עומר כרמון
"יירוטו של כלי הטיס האירני על-ידי מסוקי קרב סיכל פיגוע וכוונה אירנית לבצע פעולה בשטח מדינת ישראל"    הופעל על-ידי חיל-האוויר האירני בבסיס T-4, שהותקף השבוע
עומר כרמון
שליטי בחריין הם הידידותיים ביותר לישראל במפרץ הפרסי    עוד לפני מציאת המאגר נחשבה כלכלת הממלכה כצומחת במהירות הרבה ביותר בעולם הערבי
עומר כרמון
שר החוץ של אירן: "דווקא בערב חג הפסח בו אלוהים שיחרר את הנביא משה מעבדות, הדיקטטורים הציוניים רצחו את העם הפלשתיני שוחר השלום שאדמתו נגנבה"
עומר כרמון
היחסים בין ישראל לממלכה הסעודית מתחממים אבל ירושלים מודאגת    חברי סנאט בוושינגטון: "הנשיא דונלד טראמפ פועל מהר מדי ובחוסר זהירות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il