X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סקר ACSIS מגלה כי כמחצית מהמטופלים בארץ שחווים התקף לב, מוותרים על הזמנת אמבולנס בשל העלות הכספית נרשמה ירידה של כ-50% בהתקפי לב מסוכנים בעשור האחרון הודות לטיפול מניעתי ושינוי באורח החיים
▪  ▪  ▪
מסכנים את חייהם [צילום: דוברות מד"א]

44% מהמטופלים שחווים התקף לב, מגיעים בכוחות עצמם לחדרי המיון בבתי-החולים, במקום להזמין אמבולנס, ובכך מסכנים את חייהם. אחת הסיבות לכך היא, ככל הנראה, היעדר מודעות מספקת לסימני התקף הלב (כאבים בחזה או ברום הבטן, קוצר נשימה, הזעה קרה, חולשה קשה פתאומית ו/או בחילה), אך גם בשל החשש הקיים מהעלות הכספית הכרוכה בקריאה לניידת טיפול נמרץ. כך עולה מסקר ה-ACSIS, שממצאיו ייחשפו בכינוס השנתי של האיגוד הקרדיולוגי בישראל שייפתח ביום ג' (24.4.18).
מנתוני הסקר עולה, כי בעשור האחרון נרשמה ירידה של כ-50% בשכיחות של אוטם חד בשריר הלב (התקף הלב המסוכן ביותר), זאת ככל הנראה הודות לטיפול מניעתי טוב יותר ושינוי הדרגתי באורח החיים לאורך זמן.
עוד נמצא, כי התמותה במהלך ההתקף החריף אף היא ירדה באופן משמעותי, כאשר ההסבר טמון בכך ש-82% מהמטופלים בישראל עוברים צנתור מציל חיים במהלך השעות הראשונות מרגע תחילת התסמינים, נתון חסר תקדים בהשוואה למדינות המפותחות בעולם.
מהנתונים עוד עולה, כי התמותה באשפוז מאוטם חד בשריר הלב הינה רק ב-1.6% מהמקרים, כעבור חודש נפטרו רק 3.1% מהמטופלים וכעבור שנה 7.6%. מדובר במספרים בין הנמוכים ביותר בעולם בעשור האחרון ומשתפרים עם כל סקר.
מסתבר, כי גברים פונים מוקדם יותר (חציון הזמן 90 דקות לעומת 128 דקות בנשים). זמן החציון מהאבחון עד להגעה לבית-החולים הינו 50 דקות בישראל לעומת 60 דקות באירופה. פרק זמן זה הוא קריטי להישרדות המטופלים ומשפיע באופן ישיר על התחלואה והתמותה העתידית מהאוטם. בעקבות הטיפול היעיל, רק אחד מכל חמישה מקרים של אוטם בשריר הלב בישראל, גורם לנזק נרחב לשריר הלב.
המקומות השכיחים ביותר שבהם מתבצע מגע רפואי ראשוני בחולים עם אוטם שריר הלב הם: 27% בחדרי המיון של בתי-החולים, 39% במוקד רפואי/קופות-החולים, ו-29% בניידות מגן-דוד-אדום.
לאחר תקנון למחלות רקע וחומרת המחלה, לא נצפה הבדל משמעותי בתמותה בנשים לעומת גברים באף נקודת זמן.
הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של כ-15 אלף מטופלים שהתקבלו עם אוטם חד בשריר הלב ותעוקת חזה לא יציבה ב-25 יחידות לטיפול נמרץ לב ברחבי הארץ. הנתונים מעובדים על-ידי החוג לטיפול נמרץ לב באיגוד הקרדיולוגי ובעזרת עמותת המרכז הישראלי למחקרי לב וכלי דם. הסקר אינו כולל נתונים של חולים שחוו התקפי לב חריפים וקטלניים שנפטרו באופן מיידי, טרם הגעתם לבית-החולים.
נשיא האיגוד הקרדיולוגי בישראל וראש מערך הקרדיולוגיה במרכז הרפואי רבין (בילינסון), פרופ' רן קורנובסקי, מסר: "אחת הסיבות העיקריות לירידה בתמותה בישראל היא ביצוע צנתורים דחופים ומצילי חיים וכמו-כן שימוש נרחב בתרופות מצילות חיים כגון תרופות לדילול הדם והורדת כולסטרול בזמן אוטם ולאחריו. גם השיפור ברפואת הלב המונעת, המעבר לאורח חיים בריא ופעילות גופנית והמלחמה בעישון, מקטינים משמעותית את הסיכוי לאוטם ולמוות על-רקע לבבי".
ד"ר זאזא יעקובישוילי, ראש החוג לטיפול נמרץ לב באיגוד הקרדיולוגי, מוסיף: "הנתונים בנוגע לתוצאות הטיפול בהתקפי לב במדינת ישראל, מעידות על האיכות הגבוהה של היחידות לטיפול נמרץ ומכוני הצנתורים במדינת ישראל. במובן זה ישראל משמשת כמודל ודוגמה עולמית בתחום רפואי חשוב זה".

תאריך:  23/04/2018   |   עודכן:  23/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סקר: כמחצית מוותרים על אמבולנס ומסכנים חייהם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ותודה לביבי ל"ת
יחי הקפיטליזם  |  23/04/18 19:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
עסקת רכישת תיק הלוואות צרכניות בשווי של כ-150 מיליון ש"ח ועסקת תיק הלוואות לרכישת רכבים בשווי של כ-120 מיליון ש"ח
איתמר לוין
858,813 נפתחו אשתקד - מספר זהה נסגרו    שיעור הסגירה בבית המשפט העליון - הנמוך ביותר מזה עשר שנים    נמשכת העלייה במספר תיקי התעבורה ותיקי חדלות הפרעון
מירב ארד
הזוכה העציר מקריית אונו סיפר כי הוא שולח את אותם המספרים כבר 15 שנים וגם הפעם מילא טופס שיטתי 8 בעלות של 87.20 ש"ח    הזוכה השני פ נסיונר מחיפה שיצא לגמלאות לפני חצי שנה
יצחק דנון
קרדיאקס מדיקאל מפתח מכשיר זעיר לטיפול מיידי בדום לב באמצעות מכות חשמל    מבקשת הקפאת הליכים לחודשיים בשל חובות של 11.7 מיליון שקל
מירב ארד
7 בני אדם נעצרו ו-3 עוכבו במסגרת חקירה סמויה שהתנהלה חודשים בלהב 433 בחשד להונאה של חברות ביטוח תוך פגיעה מכוונות בכלי הרכב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il