X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
16 מיליון או 117 מיליון

מאבק על מועדון השופרסל

לאומי קארד טוענת ששופרסל מנסה להוריד בצורה ניכרת את שווי השותפות שהפעילה את כרטיס האשראי של הרשת, כך שתשלם לה מחיר נמוך תמורת חלקה בה
▪  ▪  ▪
חצי מיליון לקוחות

חברת לאומי קארד טוענת, כי רשת שופרסל מנסה לנשל אותה מן השותפות שהפעילה את כרטיס האשראי של הרשת, ובכך לרכוש את חלקה בשותפות במחיר נמוך בהרבה מהשווי שנקבע.
בפנייתה לבית המשפט המחוזי בתל אביב אומרת לאומי קארד (23.4.18), כי השותפות הוקמה בשנת 2007 בידי שופרסל (64%), פז (20%) והיא עצמה (16%). במסגרת זו, הנפיקה לאומי קארד את כרטיס האשראי של שופרסל המצוי כיום בידי 500,000 לקוחות. הסכם השותפות העניק לפז את האפשרות למכור לאחר עשור את מניותיה לשופרסל, כאשר ללאומי קארד האפשרות להצטרף לרכישה. במקביל, ניתנו לשופרסל וללאומי קארד אופציות לרכוש/למכור (בהתאמה) את חלקה של לאומי קארד כל עוד השותפות פועלת.
ביולי שעבר הודיעה פז על החלטתה למכור את חלקה, ולאומי קארד הודיעה שתשתתף ברכישה. באותה עת, אומרת לאומי קארד, העריכה שופרסל את שווי השותפות ב-458 מיליון שקל. באוקטובר אשתקד הודיעה שופרסל, כי הפעלת כרטיס האשראי שלה תעבור לחברת כ.א.ל. אלא שחודש לאחר מכן מסר רו"ח אורי כהן את הערכת השווי שלו, ולפיה שווי השותפות עומד על 794 מיליון שקל.
בחודש שעבר הודיעו שופרסל ופז, כי הראשונה תרכוש את חלקה של השנייה ב-146.5 מיליון שקל - 8% מתחת להערכתו של כהן. כך נוצר מצב, טוענת לאומי קארד, בו היו לה שלושה ימים בלבד לגייס 29 מיליון שקל כדי להשתתף ברכישת חלקה של פז. היא ביקשה מבית המשפט להאריך את מועד המימוש מול פז עד שתקבל את הערכת השווי של כהן ונענתה חלקית.
בשלב זה, טוענת לאומי קארד, החלה שופרסל לטעון שהשותפות שוב אינה קיימת משום שכאמור תפעול הכרטיס הועבר לידי כ.א.ל וכי פקעה האופציה לרכישת חלקה של לאומי קארד. התוצאה - אומרת החברה - היא ששווי השותפות לפי שופרסל הוא כעת 100 מיליון שקל בלבד. כך יהיה עליה לרכוש את חלקה של לאומי קארד ב-16 מיליון שקל בלבד, במקום ב-127 מיליון שקל לפי הערכתו של כהן או ב-117 מיליון לפי השווי שנקבע בעסקה עם פז.
לאור זאת מבקשת לאומי קארד מבית המשפט לקבוע, כי השותפות עודנה קיימת, פעילות כרטיס האשראי של שופרסל צריכה להתבצע באמצעותה וכי הערכת השווי של כהן תשמש לקביעת שווי השותפות גם כעת. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד יחיאל כשר, עופר שובל, נדב לרנר ויעקב גורובוי, וטרם הוגשה תגובת שופרסל.

תאריך:  24/04/2018   |   עודכן:  24/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
חברות הכנסת בירן וקורן מצטרפות לביקורת על המפקחת על הביטוח    "שלחתי אליה מכתב רשום והיא לא ענתה"
עידן יוסף
הרלב"ד חשפה את דוח ועדת שפר לבחינת דרכים להפחתת מספר הנפגעים משימוש בטלפונים ניידים בזמן נהיגה והציגה קווי פעולה ששיאם בשלילת רישיון אוטומטית והעמדה לדין
איתמר לוין
"בשלב זה לא עומדת אפשרות לבצע הרחקה למדינה שלישית שלא מרצון"    הפסיקה את השימועים לקראת הרחקה בכפייה וביטלה את ההחלטות שכבר ניתנו
עידן יוסף
העיתונות המקומית משמשת כלי לקידום אינטרסים אישיים של ראשי הרשויות בישראל - כך עולה מסקר שפרסמה לשכת העיתונות הממשלתית    כ-80% מהעיתונאים: העיתונות המקומית משמשת כלי לקידום אינטרסים אישיים של ראשי הרשויות
איתמר לוין
דוברות המשרד הוציאה הודעה היוצרת את הרושם כאילו שחם הורשע בעבירת עיקרית וזוכה מעבירות שוליות - בעוד ההפך הוא הנכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il